רכב חונה נפל לבור שנפער באתר בנייה בבני ברק, דיירי הבניין הסמוך פונו. "הקבלן לא פעל לפי התוכנית ההנדסית"

במהלך עבודות תמ"א 38 בבניין ברחוב אבן גבירול 10 בעיר, נפל רכב לבור שנפער במקום. עמוד חשמל סמוך נפגע, מה שגרם להפסקת חשמל. עירית בני ברק: "נפתחה חקירת משטרה ופונו דיירים מהבניין הסמוך"

שיתוף הכתבה
הבור שנפער בבני ברק (שימוש לפי סעיף הוגן)הבור שנפער בבני ברק (שימוש לפי סעיף הוגן)

במהלך עבודות באתר בנייה ברחוב אבן גבירול בבני ברק נפער הבוקר (ה') בור, באזור השעה 09:45, ורכב שחנה בסמוך נפל לעומק אל תוך האתר. מדובר בפרויקט תמ"א 38 הריסה ובנייה באבן גבירול 10. עמוד חשמל סמוך נפגע, ובעקבות זאת התרחשה הפסקת חשמל. הקריסה לא הובילה לנפגעים בנפש.

על פי גורמים בעירייה, שמו של הקבלן הרשום בהיתר הבניה הוא משה קלוגר. עוד נמסר כי מבדיקה הנדסית עולה כי הקבלן במתחם פעל שלא ע"פ התוכנית ההנדסית, וכי נפתחה חקירת משטרה. דיירי הבניין הסמוך פונו מבתיהם עד לתיקון המפגע. את תגובתו של קלוגר לא ניתן היה להשיג.

שטח המתחם הוא כ-0.4 דונם, ובתוכנית הבנייה מופיע שמה של סיגל לוגסי, דיירת בבניין כיזמת התוכנית. על פי ההיתר ירמיהו בלויא - גם הוא דייר בבניין - הוא בעל הנכס וההיתר.  על פי התוכנית ייבנה בניין בן 6 קומות מעל הקרקע ו-3 קומות מתחת לקרקע. מדובר בתוספת קומה לעומת המצב הקיים.

מעיריית בני ברק נמסר כי "הבוקר סמוך לשעה 9.45 בבוקר אירע אירוע קריסה חמור באתר בניה ברחוב אבן גבירול 10 בעיר. כתוצאה מהקריסה, שכבת קרקע סמוכה וכן מקטע כביש הצמוד לאתר שקעו לתוך אתר הבנייה. כתוצאה מכך, רכב שחנה בסמוך נפל גם הוא לאתר העבודות. מבדיקה הנדסית עולה כי הקבלן במתחם פעל שלא ע"פ התוכנית ההנדסית לדיפון מלא וחפירה. מהנדס העיר ומחלקת מבנים מסוכנים פעלו באתר במשך שעות ארוכות לבחינת צעדי בטיחות והגנה מידיים ובכלל זה נקיטת כלל צעדי האכיפה נגד המעורבים בבנייה.

"כמקדם בטיחות פונו דיירי הבניין הסמוך מבתיהם עד לתיקון המפגע באופן יסודי המבטיח את שלום תושבי האזור כולו.  האגף לשירותים חברתיים מסייע לתושבים בהיבטים השונים. משטרת ישראל פתחה בחקירת נסיבות האירוע".

את תגובת  הקבלן לא היה ניתן להשיג עד מועד פרסום הכתבה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:תמ"א 38בני ברקאתר בניהבור
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...