0.5% מהאוכלוסיה ב-5% משטח המדינה: רמ"י ומינהל התכנון מקדמים תוכנית מתאר חדשה לרמת הגולן

כך הודיעו היום (ה') שני הגופים. התוכנית, שצפויה לכלול הקמת שני יישובים חדשים, תוגש עד סוף השנה ותקודם באמצעות הוועדה המחוזית לתכנון ובניה צפון. היא צפויה לעסוק בפיתוח הישובים, מוקדי תעסוקה, תיירות וחקלאות, וכן בפיתוח אנרגיה נקיה

שיתוף הכתבה
פרות ברמת הגולן (אילן איזן)פרות ברמת הגולן (אילן איזן)

רשות מקרקעי ישראל ומינהל התכנון הודיעו היום (ה') כי הן מגבשות תוכנית מתאר מחוזית חדשה לפיתוח עתידי של נפת רמת הגולן, שתקודם בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון בראשות ערן ניצן ותחליף את תמ"מ/3/2 שאושרה לפני 35 שנה. התוכנית מתפרשת על שטח של 1,153,000 קמ"ר וכוללת הקמת שני ישובים חדשים. יש לציין כי כיום מתגוררים בנפה כולה כ-56 אלף איש בלבד. על פי הצפי, תוגש התוכנית למוסדות התכנון לקראת סוף שנת 2024.

תחום הנפה כולל את המועצה האזורית גולן המתפרשת על 95% משטחה, ו-5 מועצות מקומיות: קצרין מג'דל שמס, עין קנייא, מסעדה, בוקעאתא וע'ג'ר. התוכנית מקודמת בהתאם להחלטת ממשלה מספר 864, שעיקרה "עידוד צמיחה דמוגרפית ביישובי המועצה האזורית גולן וקצרין לשנים 2022-2025", וצפויה לעסוק בפיתוח הישובים, מוקדי תעסוקה, תיירות וחקלאות, וכן בפיתוח אנרגיה נקיה, ושכלול הממשק המורכב בין תשתיות צבאיות ואזרחיות שקיימות במרחב הזה. התוכנית מקודמת ע"י צוות מתכננים בראשות אדריכל ומתכנן ערים אילן איזן ממשרד "א.ג. איזן – אדריכלים ובוני ערים בע"מ".

הגולן היא הנפה הפריפריאלית ביותר בישראל, עם צפיפות האוכלוסייה הנמוכה ביותר. שטחה מהווה כ-5% משטח המדינה, ואוכלוסייתה היא פחות מ-0.5% מכלל אוכלוסיית המדינה. החקלאות בגולן היא ענף כלכלי משגשג עם שיעור מועסקים הגבוה פי 4 משיעורו בכלל מדינה, ופי 1.5 משיעורו במחוז הצפון. בנוסף הוכרזו באזור 900 אתרי עתיקות, המכילים שרידים מתקופות היסטוריות שונות מ-5,500 השנים האחרונות. כל אלה משפיעים גם על התיירות, בה שיעור המועסקים בגולן גבוה פי 1.5 ממקומות אחרים הארץ.

תחום נפת הגולן (א.ג.איזן אדריכלים ובוני ערים)תחום נפת הגולן (א.ג.איזן אדריכלים ובוני ערים)

"שליחות גדולה ובשורה משמעותית לחיזוק האזור"

מנהל רשות מקרקעי ישראל , ינקי קוינט, אמר כי הוא "מודה לכל השותפים לתכנון החשוב הזה, מדובר בבשורה של ממש לנפת הגולן וליישובים בחבל הארץ הייחודי של ישראל אשר צפוי לעודד הגירה חיובית והתיישבות בגולן, הגדלת מקורות התעסוקה, מינוף ענפי החקלאות, מקורות אנרגיה, תיירות, מלונאות, יצירת תשתיות בראיה ארוכת טווח, זאת במקביל לשימור ערכי הנוף, פיתוח והנגשת שטחים ירוקים פתוחים הפרושים בכל רחבי הנפה".

מנהלת אגף בכיר לתכנון במנהל מקרקעי ישראל, עינב רינגלר, האמונה על קידום התוכנית, ציינה כי מדובר בתוכנית אשר תיתן ביטוי לכלל הצרכים הייחודיים של מרחב הגולן. "אנו רואים בקידום התוכנית שליחות גדולה ובשורה משמעותית לחיזוק האזור בכלל ההיבטים ונמשיך לפעול לקידומה מול הגורמים השונים בשיתוף פעולה מלא".

מתכננת מחוז צפון במנהל התכנון, דקלה עדי פרץ, אמרה כי "נפת גולן מייצגת חבל ארץ ייחודי הכולל בין היתר אוכלוסיות שונות וצורות התיישבות מגוונות. היום נתקבלה החלטה חשובה של הוועדה המחוזית, שבעקבותיה יחל תהליך תכנון אזורי שיאפשר את פיתוח הגולן על כל היבטיו לצד שמירה על הטבע הנוף והמורשת. מדובר במהלך מכונן המשותף למשרדי הממשלה, הרשויות המקומיות וגופים רבים נוספים".

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה צפון, ערן ניצן, אמר כי ״התוכנית צפויה לייצר את התשתית לפיתוח הגולן בעשרות השנים הקרובות באופן שיאפשר את פיתוח הישובים בו לצד פיתוח מוקדי תעסוקה, תיירות וחקלאות". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמינהל התכנוןהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפוןרמת הגולן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...