המדינה תשתתף ב-70%-50%: מתווה הפיצוי המסתמן לקבלנים שאיחרו במסירת דירות

על פי פרסום ב"כלכליסט", משרד השיכון יציג בימים הקרובים מתווה פיצוי לקבלנים שכולל השתתפות של המדינה בתשלום הפיצויים להם מחויב הקבלן, לתקופה של 3 חודשים. ל"מרכז הנדל"ן" נודע כי מנכ"לי ארגוני הקבלנים מכל הארץ קיימו הבוקר פגישת זום בה דנו במתווה שפורסם ובמשמעויותיו. על פי ההערכות, המלחמה גרמה לעיכוב במסירת יותר מ-41 אלף דירות. משרד השיכון: "הפרטים אינם נכונים במלואם, מתקיימים דיונים"

שיתוף הכתבה
שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף (אלעד זגמן, ענבה, לע"מ, אלדד עובדיה)שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף (אלעד זגמן, ענבה, לע"מ, אלדד עובדיה)

משרד הבינוי והשיכון צפוי להציג בימים הקרובים מתווה לפיצוי קבלנים שאיחרו במסירת דירות לרוכשים החל מהתאריך 7.9.23, חודש לפני תחילת המלחמה. כך פרסם הבוקר (ד') אמיתי גזית, כתב "כלכליסט". מאז תחילת המלחמה ב-7.10, לא נכנסו פועלים פלסטינים לעבודה בענף הבניין בישראל. על פי הערכות, הדבר גרם לעיכוב במסירתן של 41,550 דירות. משרד השיכון מסר בתגובה כי הפרטים אינם נכונים במלואם וכי מתקיימים דיונים בנושא עם כלל הגורמים הרלוונטיים. 

ל" מרכז הנדל"ן " נודע כי מנכ"לי ארגוני הקבלנים מכל הארץ קיימו הבוקר פגישת זום, במסגרתה דנו במתווה שפורסם ובמשמעויותיו. בהתאחדות הקבלנים בוני הארץ מסרו כי משרד הבינוי והשיכון אכן קיים איתם דיון בנושא, אך כי טרם הוצג בפניהם מתווה או מסמך כלשהו. 

על פי הפרסום, משרד השיכון יציג בפני קבינט הדיור מתווה שכולל השתתפות של המדינה בתשלום הפיצויים, להם מחויב הקבלן על פי חוק, לתקופה של 3 חודשים, בהיקף של 50%-70%. אם הקבלן יידרש לתת פיצויים לתקופה ארוכה יותר, העלות שלהם תהיה על חשבונו בלבד. על פי חוק המכר, חברות בנייה מחויבות להעניק פיצויים על עיכוב במסירה החל מהחודש השני. על איחור של 2-4 חודשים מחויבת החברה לשלם פיצוי בגובה 100% משכר הדירה הממוצע באזור, בחודשים 5-10 עולה גובה הפיצוי ל-125% משכר הדירה, ומעבר לכך עומד הפיצוי על 150%.

המתווה יאפשר לקבלנים לקבל החזר על הפיצויים - רק לאחר שישלמו אותם לרוכשים, ובמקרים בהם מועד המסירה הרשום בחוזה הוא החל מה-7 בספטמבר 2023. זאת, מאחר והקבלנים לא מחויבים לשלם פיצויים על החודש הראשון, וייתכן שהיו ביניהם כאלו שדחו את המסירה בחודש, ותכננו למסור את הדירות בתחילת אוקטובר, אך המלחמה פגעה בכך. על פי הפרסום, מטרת המתווה היא למנוע עד כמה שאפשר מצב שבו הקבלנים ימנעו מתשלום הפיצויים לרוכשים, ויבחרו ללכת להליכים משפטיים ארוכים ויקרים מולם. 

יש לציין כי המתווה, כפי שהוא, נותן מענה רק לקבלנים מוכרי דירות, כאלו שנמצאים תחת חוק המכר. קבלן שעוסק בחוזים מוסדיים או בבנייה חוזית מול לקוח פרטי יחיד - אינו נכלל במתווה הנוכחי.

ממשרד הבינוי נמסר בתגובה כי " משרד הבינוי והשיכון , בשיתוף כלל הגורמים הרלוונטיים, מקיים דיונים ושיח מקצועי שוטף בנושא סוגיית האיחור במסירה, במטרה להציג מתווה שיוסכם על כלל הצדדים ובכדי לשמור על הרציפות התפקודית של ענף הנדל״ן. נציין כי הפרטים שפורסמו אינם נכונים במלואם ויתבהרו עם הצגת המתווה המוסכם לכלל הציבור".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מסירת דירהקבלןמשרד השיכון והבינויהתאחדות הקבלניםחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...