הראל תממן את אפי נכסים ב-550 מיליון שקל בהקמת פרויקט הקריה המחוזית בירושלים

קבוצת הראל חתמה עם אפי נכסים על הסכם למימון הפרויקט הממוקם בכניסה לעיר שיכלול שני מגדלים בני 26 קומות שישרתו את רשות האוכלוסין, ומשרדי החינוך, האוצר והמשפטים. זה ההסכם השני במתכונת זו בין החברות, לאחר שב-2018 נחתם הסכם למימון פרויקט משרד המשפטים ב-400 מלש"ח

שיתוף הכתבה
איציק טאוויל ואבי ברזילי על רקע הדמיה של הקריה המחוזית בירושלים (גבע טלמור, תמר מצפי, קולקר אפשטיין אדריכלים, אפי נכסים)איציק טאוויל ואבי ברזילי על רקע הדמיה של הקריה המחוזית בירושלים (גבע טלמור, תמר מצפי, קולקר אפשטיין אדריכלים, אפי נכסים)

קבוצת הראל מדווחת היום (ג') כי חתמה עם אפי נכסים על הסכם מימון למתן אשראי במתכונת של מימון פרויקטאלי, לפרויקט הקריה המחוזית בירושלים למשרדים ממשלתיים, בהיקף של כ-550 מיליון שקל ש"ח. זהו פרויקט שני שהראל מממנת לאפי נכסים במתכונת דומה, לאחר שבספטמבר 2018 נחתם הסכם מימון למתן אשראי למימון פרויקט משרד המשפטים בירושלים בהיקף של כ-400 מיליון שקל.

אפי נכסים זכתה בשני הפרויקטים במסגרת מכרזים שפרסם משרד האוצר באמצעות מנהלת הבינוי הממשלתי, וכן החלה בהקמת הפרויקטים בהתאם לאבני הדרך. נכון להיום מבנה הקריה המחוזית נמצא בשלבי הביצוע הסופיים, ומבנה משרד המשפטים נמצא לקראת אכלוסו על ידי המשרדים הרלוונטיים. 

מתחם הקריה המחוזית כולל שני מבנים שישרתו את רשות האוכלוסין וההגירה, שירות התעסוקה, משרד החינוך, משרד האוצר ומשרד המשפטים בכניסה לעיר, במתחם שבין רחובות יפו, נורדאו ושדרות שז"ר (בשני מגרשים).

הדמיה של הקריה המחוזית בירושלים (אדריכל: קולקר אפשטיין אדריכלים, יזם: אפי נכסים)הדמיה של הקריה המחוזית בירושלים ( אדריכל : קולקר אפשטיין אדריכלים, יזם: אפי נכסים )

הפרויקט מוקם בשטח כולל של 79,170 מ"ר לשימושים שונים. מתוכם, 52,900 מ"ר מעל פני הקרקע וכ-26,270 מ"ר מתחת לפני הקרקע. מדובר בשני מגדלים של 26 קומות כל אחד (כולל 3 קומות שנוספו לכל מגדל לאור שינויים שנתבקשו ממנהלת הבינוי הממשלתי),על חניון תת קרקעי של 5 קומות.   

מתחם משרד המשפטים בירושלים הוקם על 2 מגרשים בשטח בנוי כולל של כ-100 אלף מ"ר, מתוכו כ-40 אלף מ"ר עילי וכ-60 אלף מ"ר חניון תחתי. המתחם כולל שני אגפים עיקריים – אגף משרד המשפטים ואגף היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה. אגף משרד המשפטים נבנה בחלקו המערבי של המתחם וכולל מבנים בגובה של 17 קומות מעל פני הקרקע. אגף זה כולל שטח משרדים, מסחר, חניון תת קרקעי, מתחם הסעדה, אודיטוריום, חדרי מצב, חניון תת קרקעי ושטחים פתוחים. אגף היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה נבנה בחלקו המזרחי של המתחם וכולל מבנים בגובה של 6 קומות. מתחת לשני האגפים, מוקמים חניון, חדר מצב ואזורי רווחה.

מימון פרויקט הקריה המחוזית אורגן ע"י הראל תוך שיתוף גוף מוסדי נוסף, אשר משתתף במחצית מהמימון. מימון משרד המשפטים בוצע ע"י הראל, כאשר במהלך ההקמה הועברו כ-13% מהתחייבויות המימון למוסד פיננסי שביקש להשתתף במימון. 

איציק טאוויל, מנהל אגף הנדלן ואגף אשראי: "קבוצת הראל ממשיכה את שיתוף הפעולה עם קבוצות מובילות בתחומן לצורך גיוון תיק ההשקעות בתחום יציב, כאשר ההכנסות בפרויקט מובטחות ע"י המדינה, וזאת להשגת תשואה יציבה עבור העמיתים".

אבי ברזילי , מנכ"ל אפי נכסים : "אנחנו שמחים על המשך שיתוף הפעולה רב השנים עם קבוצת הראל. מימון פרויקטי ה BOT בירושלים הוא המשך ישיר למימון פרויקטים נוספים של החברה ע"י קבוצת הראל ובהם פרויקטים של דיור להשכרה ארוכת טווח ופרויקטים נוספים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אפי נכסיםאבי ברזילימימון נדל"ןהראלירושלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...