ב-500 מיליון שקל: מגדלי הים התיכון וכלל ביטוח ישתפו פעולה בהקמת ורכישת דיור מוגן

לפי הסכם השותפות שנחתם ל-4 שנים, מגדלי הים התיכון תחזיק ב-51%-60% מכל פרויקט משותף ותשקיע סה"כ 200 מיליון שקל. כלל תחזיק ביתרת הזכויות ותשקיע 300 מיליון שקל. את יתרת המימון לפרויקטים העתידיים תגייס השותפות כחוב, וכך השותפות תוכל להשקיע בפרויקטים בהיקף כולל של כ-3.3 מיליארד שקל

שיתוף הכתבה
מנהל חטיבת ההשקעות בכלל, ברק בנסקי, ויו"ר מגדלי הים התיכון, מוטי קירשנבאום (רמי זרנגר, סיוון פרג')מנהל חטיבת ההשקעות בכלל, ברק בנסקי, ויו"ר מגדלי הים התיכון, מוטי קירשנבאום (רמי זרנגר, סיוון פרג')

חברת מגדלי הים התיכון דיווחה היום (ג') על חתימת הסכם עם קבוצת כלל ביטוח להקמת שותפות שתפעל לייזום והקמה של בתי דיור מוגן חדשים ולרכישת בתי דיור מוגן קיימים. סכום ההשקעה הכולל בשותפות יעמוד על 500 מיליון שקל והסכם השותפות הוא לתקופה של 4 שנים ממועד חתימתו.

על פי ההסכם, מגדלי הים התיכון תחזיק בשיעור שינוע בין 51% ל-60% בכל פרויקט בו תשקיע השותפות ותשקיע סה"כ 200 מיליון שקל. כלל ביטוח תחזיק ביתרת הזכויות בכל אחד מהפרויקטים ותשקיע את 300 מיליון שקל הנוספים. את יתרת המימון לפרויקטים העתידיים תגייס השותפות כחוב, וזאת עד לשיעור של 85% בכל אחד מהפרויקטים. בהתאם לכך, השותפות תוכל למעשה להשקיע בפרויקטים בהיקף כולל של כ-3.3 מיליארד שקל. 

פעילות השותפות אינה מתייחסת ל-4 פרויקטים שעל תכנונם והקמתם שוקדת חברת מגדלי הים התיכון כבר בימים אלה, אלא לפרויקטים עתידיים שהיא תבחר להיכנס אליהם, וזאת כדי לבסס את מעמדה המוביל בשוק הדיור המוגן בישראל גם בשנים הבאות. נכון להיום, מגדלי הים התיכון מחזיקה ומנהלת 7 בתי דיור מוגן פעילים, בהיקף של כ-1,650 יחידות דיור. לחברה נכסים בשווי כולל של כ-5 מיליארד שקל, נכון לסוף הרבעון ה-3 של 2023. 

יו"ר מגדלי הים התיכון, מוטי קירשנבאום, אמר היום כי "הקמת השותפות עם כלל ביטוח ופיננסים קבוצה פיננסית מובילה ככלל ביטוח הינה נדבך משמעותי ביישום התוכנית האסטרטגית של החברה להרחבה משמעותית בהיקפי הפעילות. הקמת השותפות תאפשר לנו לנצל טוב יותר את ההזדמנויות השונות שאנו מזהים כעת בענף הדיור המוגן, הן בדרך של הקמת בתי דיור חדשים והן בדרך של רכישת בתי דיור קיימים, כל זאת תוך שמירה והקפדה על האיתנות הפיננסית בהסתכלות ארוכת טווח. היכולות המקצועיות והמוניטין הרב של הרשת, לצד שיתוף פעולה ארוך טווח עם גוף מוסדי מוביל, יקנו לנו גמישות פיננסית גבוהה, ויאפשרו לנו להאיץ את תוכניות ההשקעה שלנו תוך זיהוי וניצול הזדמנויות העסקיות בשוק בו אנו פועלים".

משנה למנכ"ל, מנהל חטיבת ההשקעות בכלל ביטוח ופיננסים, ברק בנסקי, מסר כי "אנו מברכים על הקמת השותפות עם מגדלי הים התיכון, ורואים בשותפות הזדמנות אסטרטגית לחבור לחברה מובילה בענף הדיור המוגן, ולהיות שותפים לפיתוח העתידי של מגדלי הים התיכון בשנים הקרובות. ענף הדיור המוגן נהנה ממגמות שוק חיוביות התומכות בהמשך צמיחתו, ובעת הנוכחית, אנו ומגדלי הים התיכון מזהים הזדמנות בייזום בתי דיור מוגן חדשים או רכישת בתים קיימים, והשותפות קמה לשם כך. השקעה זו מצטרפת להשקעות נוספות שביצענו בשנה האחרונה, במטרה לנצל את מצב השוק הנוכחי להשקעות אסטרטגיות עם חברות מובילות בשוק המקומי. כלל תמשיך לחפש ולייצר הזדמנויות השקעה בעלות פוטנציאל לתשואה עודפת, עבור עמיתיה".

מטעם כלל ביטוח ופיננסים הובילו את העסקה הסמנכ"לית הבכירה ומנהלת תחום אשראי והשקעות אלטרנטיביות, ליאת חזות, מנהל מחלקת השקעות ישירות, חן קוטון, וסמנכ"ל בכיר, מנהל מטה ויועץ משפטי כ.נ.ף, צחי דרוקר. את מגדלי הים התיכון ייצגו בעסקה עורכי הדין דודי כהן ועמרי אורן משרד ברנע ג'פה לנדה . את כלל ליוו בעסקה משרד עו"ד פישר בכר חן, עו"ד אברמי וול ועו"ד שרית פרלמוטר-שוגרמן. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דיור מוגןמגדלי הים התיכוןכלל ביטוח
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...