שיא כל הזמנים בבירה: היתרי בנייה לכ-7,500 יח"ד הונפקו ב-2023

מדובר בגידול של כ-5% לעומת 22, ובזינוק של 40% לעומת 21. כ-1,000 מהדירות ייבנו במסגרת פינוי-בינוי. מהנדס העיר יואל אבן: "מדובר בהישג משמעותי, המאפשר להתמודד עם הגידול הדמוגרפי הצפוי בעיר"

שיתוף הכתבה
מהנדס העיר יואל אבן על רקע בניה בירושלים (שרון גבאי, שאטרסטוק)מהנדס העיר יואל אבן על רקע בניה בירושלים (שרון גבאי, שאטרסטוק)

במהלך 2023 הנפיקה הוועדה המקומית לתכנון ובניה ירושלים היתרי בנייה ל-7,482 יחידות דיור, המספר הגבוה ביותר שנרשם בעיר אי פעם בשנה אחת. מתוכם, היתרים עבור כ-1,000 יח"ד ניתנו ב-5 פרויקטים במיזמי " פינוי בינוי ". כך על פי נתונים שפרסמה היום (ה') עיריית ירושלים. עוד נכתב כי התחזית לשנת 2024 עומדת על למעלה מ-8,000 היתרים.

ב-3 השנים האחרונות ניתנו בעיר היתרי בנייה ל-20,048 יח"ד, כאשר עד שנת 2019, עמד קצב חלוקת ההיתרים על ממוצע של 2,500 יח"ד בשנה. בשנת 2021 חל גידול בתפוקה והונפקו היתרים ל-5,400 יח"ד, ובשנת 2022 הונפקו היתרים ל-7,113 יח"ד. 2023 מבטאת אם כן גידול נוסף של כ-5% ביחס ל-2022, ושל כמעט 40% ביחס ל-2023.

ירושלים מונה כיום כמעט מיליון תושבים, ובטווח זמן של כ-20 שנים צפויה על פי התוכניות לגדול לכ-1.5 מיליון איש. הגדלת היצע הדירות נועד על פי העירייה "להתמודד עם הגידול הדמוגרפי, לאפשר לצעירי העיר לרכוש בית, ולמשפחות צעירות נוספות לעלות לירושלים ולקבוע בה את ביתם".

הגדלת ההיצע נעשה, בין היתר, באמצעות מיזמי התחדשות עירונית , בדגש על תוכניות " פינוי בינוי ", המחדשות את הרקמה האורבנית והתשתיות הציבוריות, מחזקות ובונות מחדש מבנים ישנים ורעועים. "מדובר במהלך שיש בו צדק חברתי, צדק סביבתי וצדק קהילתי, אשר לצד כל אלה מטפל ומשפר את האסתטיקה בשכונות רבות. בפעולות אלה מקדמת העירייה את החזון לפיו ההגנה על הטבע והסביבה יעמדו בחזית העשייה העירונית ולא יקודמו תוכניות בינוי בשטחים הירוקים והפתוחים, עד אשר ימוצו כל האפשרויות בדרך של התחדשות עירונית, ציפוף ובנייה גבוהה לאורך ציר הרכבת הקלה".

מהנדס העיר ירושלים, יואל אבן, אמר היום כי "ירושלים עוברת מהפכה של ממש בתחום הבנייה. בשנים האחרונות, הונפקו בירושלים יותר היתרי בנייה מאשר בכל תקופה אחרת בהיסטוריה של העיר. מדובר בהישג משמעותי, המאפשר להתמודד עם הגידול הדמוגרפי הצפוי בעיר ולאפשר לצעירים ולמשפחות צעירות לרכוש בית בירושלים. אני שמח על ההישג התקדימי שמעיד על מערכת עירונית יעילה ואיכותית, ועל צמיחתה המבורכת של העיר".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםהוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושליםיואל אבןהיתר בנייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...