בעל השליטה באפי קפיטל סיים טירונות מקוצרת לחרדים: "מה שקרה בשמחת תורה היה קו פרשת המים"

אפי שקדי, המנכ"ל והיו"ר של אפי קפיטל, סיים לאחרונה עם עוד 130 חרדים טירונות בת שבועיים המיועדת לבוגרי מוסדות חרדיים עם פטור מהצבא. הוא אמר לכיכר השבת: "כל מי שלומד תורה צריך להמשיך, אבל מי שלא - צריך לחשוב איך הוא תורם. הגענו מתוך רצון אמיתי להתנדב"

שיתוף הכתבה
אפי שקדי בעל השליטה, מנכל ויו"ר אפי קפיטל (טל גבעוני) אפי שקדי בעל השליטה, מנכל ויו"ר אפי קפיטל (טל גבעוני)

 

בעל השליטה, המנכ"ל ויו"ר "אפי קפיטל", אפי שקדי, סיים לאחרונה טירונות מקוצרת של שבועיים, יחד עם עוד 130 חרדים, במסגרת מה שמוגדר בצה"ל כטירונות שלב ב', המיועדת לבוגרי מוסדות חינוך חרדיים בעלי פטור משירות צבאי. כך פורסם לראשונה באתר כיכר השבת. 

"יש הבדל בין טירונים שמגיעים בגיל 18 לצבא, וחלקם לא מתוך רצון עז, ולכן 8% מהם לא מצליחים לעבור את הטירונות, ואילו אנחנו הצלחנו במאה אחוזים. אנחנו הגענו מתוך רצון כן ואמיתי לתרום ולהתנדב, ולכן זה היה לנו קל", אמר שקדי בשיחה עם הכתב ישראל שפירא.

המסלול כולל הקפדה מלאה על אורח חיים חרדי, שיעורי תורה, אוכל בכשרות מהדרין, סביבה גברית לחלוטין ולינת בית. במהלך הטירונות עוברים המתנדבים הכשרה בסיסית בתפעול נשק, הגשת עזרה ראשונה, חילוץ והצלה והכרת גופי החירום והביטחון של מדינת ישראל.

שקדי, הנמצא בשנות ה-40 לחייו, אמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "מה שקרה בשמחת תורה הוא קו פרשת המים. נמתח פה קו של לפני ואחרי". עם זאת, הוא עדיין חושב ש"כל מי שיושב ולומד צריך לשבת וללמוד ולהמשיך להגן בדרך זו על עם ישראל. אבל מי שלא יושב ולומד, מי שנמצא עמוק בעולם המעשה צריך לחשוב איך הוא תורם. מבחינתי להצהיר זה לא הספיק, ולכן הלכתי לעשות מעשה. אני גם קורא לכל מי שלא יושב ולומד לעשות זאת בכדי לעזור לאלו שיושבים ולומדים, בכך שהוא יוריד לחץ מהציבור החילוני שקורא לגיוס כללי".

"גיוס זה לא על חשבון ערכי התורה"

לדבריו, "אם החרדים העובדים יעשו מאמץ ויתגייסו, הציבור החילוני יניח לבני הישיבות להמשיך לשקוד על התורה הקדושה. אחרת, אנו נפסיד הכל, וגם ציבור הלומדים יגויס. חשוב לי להדגש שגיוס זה לא על חשבון ערכי התורה, ואף אחד לא רוצה לשנות את דרכו". 

"כל המסע הזה לא היה קל מבחינה פיזית. המפקדים לא באו לעשות לנו הנחות. המפקדים שלנו היו לוחמים, שהגיעו באמצע לחימה לאמן אותנו. המפקד שלי הגיע מרמאללה, והיו מפקדים אחרים שהגיעו מעזה, וזה לא היה קל במיוחד העונשים הקולקטיבים שכולנו נענשנו בתור מחלקה. אם חייל איחר למסדר בוקר שהתקיים כל יום בשעה 6.00 בבוקר - כולנו נענשנו בשכיבות שמיכה, וזה היה קשה, אבל כולנו עברנו את זה בהצלחה".

"אצלי זה הגיע מתוך רצון לתרום. בזמן שאנחנו מדברים חיילינו מחרפים את נפשם, וחלקם נהרגים. אני שאלתי את עצמי מיום שמחת תורה וזה מה שהכרעתי. כל מי שהיה איתי שם, ממשיך לשירות במילואים".

למרות החוויה שעבר, שקדי עדיין מאמין בכל ליבו שלימוד התורה קודם לכל, ויעדיף שילדיו ילמדו תורה ולא יעשו צבא, אם בזה יבחרו. "אני מחנך את ילדיי שלימוד התורה הוא ערך עליון, כך זה היה וכך זה יישאר. אם בעזרת השם הבן שלי ישב וילמד ולא יפריעו לו, אז מצוין. במידה והוא יצא לשוק העבודה, אין שום סיבה שלא יעשה צבא. ואם הוא יהיה אברך שתורתו אומנותו, הוא ימשיך ללמוד. אבל זה ברור שמי שסיים לשבת וללמוד ורוצה להשתלב בשוק התעסוקה, שילך להתגייס".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אפי קפיטלאפי שקדיצה"לחרדים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...