לאחר מות עוד פועל בניין: צו סגירה מיידי ל-6 אתרי בנייה בחריש

מדובר בפועל הבניין השלישי שנהרג באחד מאתרי הבנייה בחריש מתחילת השבוע – והעשירי מתחילת השנה, בכל הארץ • השר כץ: "האשמה הבלעדית להמשך הקטל – של הקבלנים"

שיתוף הכתבה
לאחר מות עוד פועל בניין: צו סגירה מיידי ל-6 אתרי בנייה בחרישלאחר מות עוד פועל בניין: צו סגירה מיידי ל-6 אתרי בנייה בחריש

עוד פועל בניין מצא את מותו במהלך עבודה באחד מאתרי הבנייה בחריש – השלישי בתוך שלושה ימים בלבד בעיר - ושר העבודה והרווחה, חיים כץ, נוקט בצעד חריף: השר הודיע היום (ג') כי לאור ריבוי תאונות העבודה באתרי הבנייה בעיר, הוא הנחה את מִנהל הבטיחות לסגור את אתרי הבנייה המסוכנים בעיר חריש ללא הגבלת זמן.

במקביל, שלח משרד העבודה והרווחה כוח מתוגבר של מפקחי בטיחות לעיר, בין היתר לאתר הקבלן יצחק שטרן שבו נפל למותו הפועל הבוקר. צוותים מתוגברים הוציאו צווי בטיחות לשישה אתרי בנייה עקב רשלנות בטיחותית – צווים שמשמעותם היא הפסקת העבודות במקום, ללא הגבלת זמן.

האתרים שבהם ניתנו צווי הבטיחות:

- פרויקט חלומות חריש אבני חן, בביצוע חברת שגראוי בנייה ופיתוח, ברחוב שוהם 25. במסגרת הביקור הוצא צו בטיחות על סכנת התמוטטות קרקע. נמצאו ליקויים נוספים שכעת מטופלים על ידי מנהל העבודה במקום.

- בית ספר יסודי בחריש, במגרש 218, בביצוע האחים פתחי. הוצא צו בטיחות בגין פיגומים לא תקינים, כבלי חשמל לקויים והיעדר אישור עבודה בגובה.

- מתחם תמימי דרך בחריש, שם בונה חברת תאופיק מחמיד 872 יחידות דיור. הוצא צו בטיחות על פיגומים לא תקינים, כבלי חשמל לקויים והיעדר אישור לעבודה בגובה.

- לחברת אחים ז. בשארה בע"מ הוצא צו בטיחות ועיצום על פיגומים שאינם תקינים, מחסור בגידורים, חוסר בציוד מגן, היעדר פנקס עגורנאי וחוסר ברתמות בטיחות.

- שני צווי בטיחות נוספים הוטלו על האתר של הקבלן י.שטרן שברחוב ספיר 17 בחריש, שבו נהרג הבוקר הפועל. 

מדובר, כאמור, בפועל השלישי שנהרג בחריש בשבוע הנוכחי, כשבמקרה זה הוא מצא את מותו בנפילה מהקומה החמישית, במהלך עבודת טפסנות. פועל אחר נפצע בינוני באתר בנייה במתחם האיירפורט סיטי הסמוך לנתב"ג, כתוצאה מפגיעת חפץ כבד.

השר כץ תקף בחריפות את הקבלנים על רקע ריבוי מקרי המוות באתרי הבנייה: "האשמה הבלעדית להמשך הקטל באתרי הבנייה היא של הקבלנים. לאחר כל המאמצים שהשקענו ליצירת הרתעה, שהייתה חסרה במשך שנים בענף הבנייה, ציפיתי ששנת 2019 תראה שינוי מגמה מובהק. נמשיך ונחריף את צעדינו איפה שהכי כואב לקבלנים - בכיס, עד שהם יפנימו את חשיבות ההקפדה על תקנות הבטיחות וייקחו אחריות על שלום העובדים. אני שולח תנחומים למשפחות ההרוגים".

במקביל, דורש ח"כ איל בן ראובן (התנועה) לקיים כינוס חירום בוועדת העבודה והרווחה וקורא להשבתת המשק בשל גל ההרוגים בחודש האחרון באתרי הבנייה. "מתחילת השנה נהרגו עשרה פועלים בענף הבנייה, ונפצעו 37", אומר ח"כ בן ראובן. "מדובר בגל חמור ומסוכן, ולצערי, ההפקרות באתרי הבנייה נמשכת. לאור המצב החמור אני ממליץ לשר העבודה והרווחה, חיים כץ, להכריז על מצב חירום בנושא ולדרוש פעולות מהירות הן במשרדו והן בשטח. נוסף על כך, אני ממליץ להסתדרות לבחון אפשרות להשבית את המשק ליום אחד לפחות, זאת כמחאה ובדרישה לזירוז תהליכים - במטרה לעצור את נחלי הדם שזורמים בשטח. זו חובתנו לעצור אותם!"

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:תאונות באתרי בנייהחיים כץצו בטיחותשגראוי ייזום ובניה (אס.בי.סי) (SBC) בע"מאחים ז.וועדת העבודה והרווחה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...