חברה בת של מישורים מוכרת אחזקותיה בשותפות המפעילה ריזורטים בקנדה תמורת 113 מיליון שקל

סקייליין השקעות שעוסקת בנדל"ן מלונאי בצפון אמריקה חתמה על הסכם מחייבות למכירת האחזקות בשותפות המפעילה ריזורטים בקנדה, לשותף שלה - תאגיד פריד.העסקה כוללת גם הפחתת הלוואת מוכר

שיתוף הכתבה
מנכ"ל סקייליין, בלייק לאיין (סקיילין השקעות) מנכ"ל סקייליין, בלייק לאיין (סקיילין השקעות)

סקייליין השקעות, המוחזקת בין היתר על ידי מישורים (כ-52.75%) והכשרת היישוב (כ-25.69%) ועוסקת בנדל"ן מלונאי בצפון אמריקה, מדווחת שחתמה השבוע על הסכמות מחייבות למכירת האחזקות בשותפות המפעילה ריזורטים בקנדה, לשותף שלה - תאגיד פריד, וקבלת תמורה של 44 מיליון דולר קנדי (כ-60 מיליון שקל במזומן), כשחלק החברה עומד על 41.2 מיליון דולר קנדי שהם כ--113 מיליון שקלים. העסקה כוללת גם הפחתת הלוואת מוכר.

במסגרת ההסכמות, סקייליין מוכרת את יתרת אחזקותיה בשותפות - 29% (26% חלק החברה עם שותף נוסף) בתמורה ל-30 מיליון דולר קנדי שישולמו עד 31 במרץ 25 בריבית שנתית של 9% עד סוף פברואר 2025 וריבית של 15% לאחר מכן. שווי השותפות (כל ה-29%) בספרי החברה בדוח הרבעון השני של 2023 עמד על 32.7 מיליון דולר קנדי. כמו כן נקבע כי עד למועד תשלום התמורה, החלטות מהותיות בקשר עם השותפות תהיינה כפופות לאישור מראש של החברה.

יתרת קרן הלוואות המוכר של החברה – VTB, הרשומה בספרי סקייליין בשווי של 60 מיליון דולר קנדי ברוטו, שנשאה ריבית שנתית של 5% ושעיקרה יועד לפרעון בשני תשלומים בשנת 2025, הופחתה לסך של 49 מיליון דולר קנדי – 30 מיליון דולר קנדי שולמו לסקייליין עם החתימה, בתוספת כ-4.1 מיליון דולר קנדי ששולמו כריבית וכעמלת העמדת הלוואה. 19 מיליון דולר נוספים ישולמו בתנאי ריבית ובמועדים זהים לתמורה עבור מכירת השותפות. בנוסף, מקבלת סקייליין החזר על הלוואת גישור שניתנה בהסכם קודם עם פריד בסך של 8 מיליון דולר קנדי, בתוספת 1.88 מיליון דולר קנדי שנצברו כריבית. סך הכל חלק החברה בתזרים המזומנים במסגרת ההסכמות - 41.2 מיליון דולר קנדי נטו.

במקביל דיווחה סקייליין השקעות על תוצאות הרבעון השלישי לשנה שהושפעו מהשיפוץ הנרחב שמבצעת החברה במלון Renaissance בקליבלנד. ההכנסות מנכסים זהים ברבעון השלישי של 2023 ירדו בכ- 15.29% לסך של כ-27.90 מיליוני דולר קנדי, לעומת כ-32.94 מיליוני דולר קנדי ברבעון השלישי של 2022, וזאת כתוצאה מירידה בשיעורי התפוסה בשל השיפוץ המשמעותי במלון Renaissance. ה-NOI מנכסים זהים ברבעון השלישי של 2023 ירד לכ-3.3 מיליון דולר קנדי לעומת כ-5.8 מיליון דולר קנדי ברבעון השלישי של 2022. הקיטון לעומת השנה שעברה נובע בעיקר מהשפעת השיפוצים הנרחבים במלון Renaissance, במסגרתו החברה הקטינה את מספר החדרים הזמינים בחודש ספטמבר 2023, ורק 102 מתוך 491 חדרים היו זמינים.

בלייק לאיין, מנכ"ל סקייליין, מסר בעקבות תוצאות הרבעון: "החברה חוותה ירידה בתוצאות ברבעון השלישי של 2023, וזאת כתוצאה מהשיפוצים במלון Renaissance והשפעתם על התוצאות הפיננסיות. ההכנסה מנכסים זהים ירדה בהשוואה לרבעון השלישי של 2022, כתוצאה מהשפעת השיפוצים במלונות, וקוזזה בחלקה על ידי המשך התאוששות תיירות הפנים והתיירות העסקית והמשך התמקדות החברה בהתייעלות.

"החברה השקיעה מחדש חלק מהתמורה שהתקבלה ברבעון הרביעי של 2021 ממכירת אתרי הנופש שלה בקנדה, לרכישת Courtyard איתקה ביום 11 ביולי 2022, וכן לשיפוץ נרחב של מלון Renaissance ומלון Courtyard Dayton שבבעלות החברה. החברה ממשיכה לנהל בזהירות את עסקיה בסביבה של תנודתיות גלובלית ועליות בשערי הריבית".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מישוריםסקיילייןבלייק לאייןקנדההכשרת היישוב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...