פעילות עמידר תורחב להשכרה ארוכת טווח – היקף ההתקשרות עמה זינק ב-50%

הממשלה אישרה אתמול הצעת משרד הבינוי והשיכון כי "עמידר" תחל בחתימת הסכמי השכרה ארוכי טווח עם בעלי דירות בשוק הפרטי, ותשכיר אותן לזכאים כדיירי משנה. הראשונים ליהנות מהפעילות יהיו זכאים מפוני עוטף עזה. בתוך כך צפוי סכום ההתקשרות של החברה עם משרד השיכון לעמוד על 15 מיליארד שקלים ל-10 שנים

שיתוף הכתבה
שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף (אלעד זגמן, לע"מ, ענבה)שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף (אלעד זגמן, לע"מ, ענבה)

הממשלה אישרה אתמול (ד') את הצעת משרד הבינוי והשיכון להרחיב את פעילותה של חברת הדיור הציבורי "עמידר", גם לתחום הדיור להשכרה ארוכת טווח. בעקבות זאת, צפוי סכום ההתקשרות של החברה עם משרד הבינוי והשיכון לגדול ל-15 מיליארד שקל ל-10 השנים הבאות. מדובר בהגדלה של 50% בתקציבה של עמידה, שכן במסגרת ההסכם הנוכחי המסתיים השנה, תוקצבה החברה ב-9.9 מיליארדי שקלים. כצעד ראשון, אישרה הממשלה לעמידר לעסוק במתן מענה מיידי למפוני קיבוצי עוטף עזה שהם זכאי הדיור הציבורי.

עמידר, שהוקמה כחברה ממשלתית לניהול מאגר הדיור הציבורי של המדינה, תפעל במסגרת פעילותה החדשה על מנת לשכור בעצמה את הדירות המיועדות לזכאים מבעלי דירות בשוק החופשי, ותהיה משכירת המשנה לזכאי הדיור הציבורי, במקום שאלו ישכרו עצמאית דירות. הכוונה היא לשכור בשלב ראשון דירות רק למפונים בשל המלחמה, ובהמשך להרחיב את הפעילות. עמידר תשכור את הדירות מבעליהן ל-10 שנים, ובהתאמה תשכיר אותן לזכאים, שלא יצטרכו להתנהל בשום צורה מול בעלי הדירות, לא במועד החתימה, ולא בכל הנוגע לערבויות והתחייבויות חוזיות.

אישור הממשלה לעקרונות העבודה של עמידר, כולל את תחומי הפעילות בהם החברה יכולה לפעול כזרוע הביצוע של משרד הבינוי והשיכון , וזאת כחלק ממהלך כולל שמוביל אגף נכסים וחברות במשרד לחידוש הסכם הניהול עם החברה.

לא יגבו דמי שכירות בדיור הציבורי ממפונים וממשפחות החטופים  

בנוסף אישר היום משרד האוצר את בקשת השר גולדקנופף כי לא יגבו דמי שכירות בדיור הציבורי, על תקופת המלחמה, לאוכלוסיית הזכאים בהם: משפחות מדרגה ראשונה של חטופים, וזכאים אשר פונו מביתם על ידי גורם מדיני רשמי, נכון לתאריך 7.10.23 ואילך, והמתגוררים באחד מהישובים המופיעים ברשימות שיפורסמו באתר משרד הבינוי והשיכון

שר הבינוי והשיכון פנה לפני כחודש אל שר האוצר בבקשה להקצות תקציב עבור ביטול תשלומי השכירות בדיור הציבורי, ולאחר אישור התקציב היום, תתקיים היערכות של המשרד והחברות המשכנות. דיירי הדיור הציבורי המשתייכים לקבוצות אלו יוכלו להגיש בקשה לביטול תשלום שכ"ד בגין חודשי המלחמה. את הבקשה ניתן להגיש החל מ-1.12.23, והיא תחול רטרואקטיבית.

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, אמר כי "אישור ההחלטה שהבאתי לממשלה להגדיל את סכום ההתקשרות של חברת עמידר ל-15 מיליארד שקל ל-10 השנים הקרובות, הינו קריטי בימי שגרה, ועל אחת כמה וכמה בימים אלו. מדובר בהחלטה חשובה, שכוללת בין היתר תחום פעילות חדש של שכירות ארוכת טווח, שבימים קשים אלו, צפוי לתת מענה למפוני קיבוצי עוטף עזה. המשרד, ביחד עם חברת עמידר, ימשיך לדאוג לזכאי הדיור הציבורי בכל עת".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עמידרהשכרה ארוכת טווחמשרד השיכוןעוטף עזההשכרהחרבות ברזלחבל התקומה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...