לאחר מאבק של שבועות: ענף הבנייה הוכנס לתוכנית הפיצויים בעקבות המלחמה

החלטת האוצר שהובאה הבוקר (ד') לאישור ועדת הכספים קובעת כי קבלנים יפוצו בשיעור מופחת משאר המשק – 15% מעלות הביצוע, מול פיצוי בגובה 22% עבור ההוצאות שינתן לשאר ענפי העסקים. הפיצוי מיועד לקבלנים רשומים בלבד וחברות יזמיות שמבצעות בעצמן את הפרויקטים, אך חברות יזמיות בלבד אינן זכאיות לו. הקבלנים: "נוסח הפיצוי הזה לא יאפשר להחזיר את הענף לפעילות אלה אם יזרמו אליו עשרות אלפי עובדים זרים שיחליפו את הפלסטינים"

שיתוף הכתבה
נשיא התאחדות הקבלנים ראול סרוגו (כפיר סיון)נשיא התאחדות הקבלנים ראול סרוגו (כפיר סיון)

לאחר מאבק ממושך של שבועות שניהלה התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ובתמיכת ועדת הכספים של הכנסת, החליט משרד האוצר לכלול את ענף הבנייה במתווה הפיצוי למגזר העסקי שנועד לתמוך בעסקים שנפגעו במלחמה. עם זאת, החלטת האוצר שהובאה הבוקר (ד') לאישור וועדת הכספים,  קבלנים יפוצו בשיעור מופחת משאר המשק – 15% מההוצאות הקבועות שלהם, מול פיצוי בגובה 22% שינתן לשאר ענפי העסקים.

בוועדת הכספים התפתח בימים האחרונים דיון נוקב במשמעות ההרסנית למשק של ההחלטה המקורית של האוצר, שלא לכלול במתווה הפיצויים למשק את ענף הבנייה והתשתיות. בסופו הבהיר יו"ר הוועדה משה גפני כי לא יאושר מתווה פיצוי למגזר העסקי ללא פיצוי לקבלנים. מול כוונה זו של האוצר התייצבו בימים האחרונים חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה, חבר הכנסת ינון אזולאי (ש"ס) הוביל את הקריאה למנוע סיכון למשק ולכלול את הענף במתווה, ואליו הצטרף אלי דלאל (ליכוד) ולדימיר בליאק (יש עתיד) ועודד פורר (ישראל ביתנו).      

יצויין כי במתווה שקבע משרד האוצר לקבלנים, יינתן פיצוי רק על רכיב הביצוע במסגרת פרוייקטי הבנייה. באוצר הדגישו, כי הפיצוי יינתן רק לקבלנים רשומים כחוק ברשם הקבלנים, המשמשים קבלני ביצוע ראשיים או קבלני משנה אשר בונים את כל סוגי הבנייה, כולל חברות יזמיות שמבצעות בעצמן את הבנייה של הדירות שלהן.

נשיא התאחדות הקבלים בוני הארץ, ראול סרוגו מסר: "נוסח הפיצוי הזה לא יאפשר להחזיר את הענף לפעילות אלה אם יזרמו אליו עשרות אלפי עובדים זרים שיחליפו את הפלסטינים. כדי לעמוד במשימות הקשות שלפניו על ממשלה לקדם מיד שורת החלטות שיאיצו את קצב הבנייה".

עוד אומרי בהתאחדות כי על המדינה לפעול מיידית להאצת הבנייה על ידי הפחתת מיסי רכישה של דירות וקרקע, הארכה מיידית של תמ"א 38 וקידום מהיר של התחדשות עירונית בפריפריה על ידי שיפוי מס ואספקת קרקע משלימה להבטיח מיגון גם לאוכלוסיות חלשות לא ממוגנות, הפחתת הבירוקרטיה לצורך קבלה מהירה של היתרי בנייה וטופס 4 (לאכלוס מהיר עם השלמת הבנייה),קידום פרויקטים לשכירות ארוכת טווח כולל מסלול השכרה לחמש שנים בחוק עידוד השקעות הון, תימרוץ קבלנים להרחבת התחלות הבנייה על ידי פריסת תשלומם עלות ופיתוח קרקעות המדינה, עסקאות שחלוף (קומבינציה) של המדינה עם קבלנים.

סרוגו הוסיף כי: "לצד הממשלה, גם על בנק ישראל להירתם למאמץ להאצת הבנייה והקמת התשתיות, על ידי הפחתת הריבית יחד עם איזון עליית שערי המטבעות על ידי מכירת מטבע חוץ".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד האוצרועדת הכספים של הכנסתהתאחדות הקבלניםחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...