הקבלן דודו אוחיון מעפולה נפטר אתמול בנסיבות טראגיות

אוחיון היה מראשוני הקבלנים שביצעו פרויקטי מחיר למשתכן, ואחד מהם בעפולה אף התאכלס חלקית • היה נתון ללחצים כבדים בשל חובות של 15-20 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
משה כחלון ודודו אוחיון ז''למשה כחלון ודודו אוחיון ז''ל

דודו אוחיון, קבלן בניין מעפולה, נפטר אתמול בנסיבות טראגיות בגיל 50. אוחיון בנה בעיקר בעפולה ובנצרת והיה לו פרויקט בבית שאן, והיה מראשוני הקבלנים שביצעו פרויקטי מחיר למשתכן , שאחד מהם (בעפולה) אף התאכלס חלקית. 

אוחיון הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים בגילאים 12-19, הורים, אח ושתי אחיות. הלווייתו תתקיים היום בשעה 15:00 במושב מרחביה.

לדברי מקורבים לאוחיון, בחודשים האחרונים הוא היה נתון ללחצים כבדים בעקבות חובות שצבר בהיקף מוערך של 15-20 מיליון שקל על קרקעות שרכש ופרויקטי בנייה בשלבים שונים. לפי המקורבים, היו לו חובות לבנקים וכן לשוק האפור והוא קרס נפשית בשל הלחצים. 

אוחיון היה בעל השליטה בחברת דורם יזמות נדל"ן שאותה הקים ב-2004 ושותף בחברת י.ס.ד יזמות ביחד עם שותפו הקבלן סאלח עבד. במרוצת השנים אוחיון בנה מעל 1,000 דירות בערים שצוינו לעיל. 

לפרויקט הראשון שלו של מחיר למשתכן בעפולה הוא הוציא היתר בנייה בתוך שלושה חודשים וקידם במהירות את הפרויקט. בהמשך רכש קרקעות נוספות לבנייה, אחת מהן להקמת פרויקט "הברוש" בעפולה, במחיר גבוה מאוד יחסית ואף הפסדי, מתוך אמונה שהפרויקט יחזיר את עצמו. למימון הרכישה הוא לקח הלוואות במינוף גבוה מאוד ובהמשך ניסה לגלגל את החובות ע"י רכישת עוד ועוד קרקעות לבנייה. 

בראיון לכלכליסט ב-2017 אוחיון הצדיק את פעילותו במסגרת מחיר למשתכן והדף את הביקורת נגד התוכנית: "מחיר למשתכן מאפשרת לקבלנים בעלי תקורות נמוכות יותר להוריד את המחיר, מה שעוזר להם להתחרות בחברות הגדולות... היא נותנת לקבלנים קטנים יותר הזדמנות להיכנס לשוק של הגדולים", אמר. 

לפני כן, ב-2016, אוחיון צולם יחד עם שר האוצר משה כחלון, שכתב לאחר מכן בפייסבוק שלו: "לכל הסקפטים, פגשתי אתמול את דודו אוחיון, הקבלן שבונה את מחיר למשתכן בעפולה. בנובמבר עוד היה כאן שדה, היום דודו כבר הגיע לקומה רביעית. עוד שנה מאות זוגות צעירים יתחילו כאן את החיים שלהם. כשהקבלנים רוצים הם יכולים - קחו דוגמא מדודו".

הפוסט בפייסבוק של השר כחלון מ-2016

למרכז הנדל"ן נודע, כי רק לפני שבוע אוחיון עמד בקשר עם מטה הדיור בעניין הפרויקטים שהוא מקים במסגרת מחיר למשתכן , ועדכן בהתקדמות. יהי זכרו ברוך.

אוחיון (בצד ימין) עם ראש עיריית בית שאן לשעבר רפי בן שטרית. צילום עיריית בית שאן

אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחיר למשתכןדודו אוחיוןהיתר בנייהבעלי קרקעותמשה כחלוןמטה הדיור
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...