ביטול מחיר המינימום ודחיית 70% מהתשלום: אלו השינויים במכרזי ההשכרה שיידונו במועצת מקרקעי ישראל

עוד מוצע מתן אפשרות לשינוי ייעוד בתום תקופת ההשכרה, מתן אפשרות להתקדם עם מכירת הדירות במגרש ללא תלות בפרויקט השכירות, ועוד. בנוסף צפויה המועצה לאפשר מתן הנחה של 850 אלף שקל לחסרי דיור ברכישת מגרש "בנה ביתך" באזורי עדיפות

שיתוף הכתבה
שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף (אלעד זגמן, ענבה, לע"מ)שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף (אלעד זגמן, ענבה, לע"מ)

מועצת מקרקעי ישראל בראשות שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, צפויה להתכנס מחר (ד') על מנת לדון בשורה של החלטות הנוגעות למדיניות הדיור. אחת ההחלטות המרכזיות שיעלו לדיון, צפויה לעסוק בתיקונים שונים במכרזי רמ"י ודירה להשכיר עבור השכרה ארוכת טווח.

לגבי מחיר המינימום מוצע כי במכרזי דיור להשכרה יעמוד מחיר המינימום על 15% בלבד מהערכת שמאי, וכי במכרזים גבוליים במיוחד תוסמך ועדת המכרזים לקבוע כי המגרש ישווק ללא מחיר מינימום כלל.

עוד מוצע לאפשר לזוכה לפרוס את התשלומים בגין הקרקע ל-3 תשלומים. הראשון הוא הערבות לקיום ההצעה, שאותה הפקיד המציע במסגרת הגשת ההצעה. זו תמומש מיד לאחר פרסום הזוכה. התשלום השני, שיביא להשלמה של 30% מגובה התמורה, ישולם תוך 90 יום מיום פרסום הזוכה, ויתרת תשלום התמורה תשולם תוך 24 חודשים מיום הכרזת הזכייה או יום מסירת הקרקע – המוקדם מביניהם.

יש לציין כי פריסה שכזו כבר קיימת כיום במכרזי קרקע למגורים של רמ"י ( רשות מקרקעי ישראל ) באזורי הפריפריה. במקרה של מכרזי דיור להשכרה תוחת מדיניות זו על כלל חלקי הארץ.

שינויים משמעותיים נוספים הם כי לאחר תום תקופת ההשכרה ניתן יהיה ליזם לעשות שינוי יעוד במקרקעין ללא תשלום תמורה נוספת. סעיף זה יעמוד בתוקף כהוראת שעה עד סוף 2025, וכן כי ניתן יהיה לזוכים במכרז להעביר את זכויותיהם בפרוייקט לאחר טרם מועד סיום הבנייה. עוד מוצע לאפשר להנהלת הרשות להחליט על מתן עדיפות בפרוייקטים לבעלי מקצוע נדרשים

עוד מוצע, כי במגרשים שבהם חלק מהיחידות מיועדות למכירה וחלק להשכרה, יוכל היזם להתקדם עם בניית ושיווק הדירות למכירה, ללא תלות בסטטוס ההתקדמות של הפרויקט להשכרה – כפי שקובעת המדיניות כיום. שינוי נוסף מוצע לגבי זהות המציעים. זאת כאשר תתאפשר הגשת הצעה הן על ידי יחידים והן על ידי תאגידים.

עוד הצעה: סבסוד לרכישת מגרשים באזורי עדיפות לאומית  

הצעה מעניינת נוספת שצפויה לעלות לדיון מחר, נוגעת לסבסוד רכישת מגרשים לבנייה צמודת קרקע בשיטת "בנה ביתך" במכרזי או הגרלות רמ"י באזורי עדיפות לאומית, זאת בהתאם להחלטת ממשלה שהתקבלה בנושא בחודש מאי האחרון.

על פי ההצעה, ניתן יהיה להפחית את דמי החכירה המהוונים למגרש של עד 250 מ"ר עבור זכאי משרד השיכון, בגובה של עד 850 אלף שקלים. במגרשים של מעל 250 מ"ר תוגבל תקרת ההנחה לעד 650 אלף שקלים. עוד מוצע לבטל את הגבלת ההטבה הקיימת היום כתלות למצב הסוציו-אקונומי של היישובים.

על מנת לעודד שיווקים ולתמרץ תכנון מחודש להגדלת מספר יחידות הדיור לשיווק ביישובים, מוצע גם להגביל ולקבוע שהנחות האזור, כפי שהן מוגדרות בהחלטה, יינתנו ביישובים בהם ישווקו בין אוקטובר 23 ועד סוף 2026 במנה אחת בכל שנה לכל הפחות 33% מיתרת המגרשים המאושרים בתוכנית או 40 מגרשים, לפי הגבוה מביניהם.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דירה להשכירמועצת מקרקעי ישראלהשכרה ארוכת טווחיצחק גולדקנופףממ"י
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...