היזמים מקליפורניה שבנו ומנהלים נכסים ב-5 מיליארד דולר

במסגרת סיקור שוק הנדל"ן בחו"ל נציג מעת לעת פרויקטים ויזמי נדל"ן מובילים שכדאי לקהילת הנדל"ן הישראלית להכיר • והיום: חברת Praxis Capital

שיתוף הכתבה
היזמים מקליפורניה שבנו ומנהלים נכסים ב-5 מיליארד דולרהיזמים מקליפורניה שבנו ומנהלים נכסים ב-5 מיליארד דולר

בשנים האחרונות משקיעי הנדל"ן הישראלים מורחקים משוק הנדל"ן הישראלי על-ידי שר האוצר משה כחלון, ונאלצים להוציא את כספם מחוץ לגבולות המדינה ולחפש השקעות נדל"ן בחו"ל. בשוק הנדל"ן מעבר לים - ובארה"ב בפרט - קיימות אין-ספור הזדמנויות השקעה למשקיע האמיץ, והתמהיל שלהן מגוון מאוד: החל מפרויקטי מגורים, עשרות אלפי בתים למכירה, מרכזים מסחריים, מחסנים ועוד נכסי מקרקעין. בהתאם, בשוק קיימים גם אלפי ברוקרים שישמחו לנווט את כספי הישראלים אל ארץ ההזדמנויות הבלתי נגמרות ולהשקיע עבורם בנדל"ן תמורת עמלה נאה.

טרנד מוביל בענף הנדל"ן האמריקאי בשנים האחרונות הם מתחמי דירות להשכרה (מולטי פמילי - Multi Family) ובהתאם הם הפכו לאפיק השקעה מוביל עבור קרנות ההשקעה בנדל"ן ושאר משקיעי הנדל"ן הישראלים. המולטי פמילי כל-כך פופולריים בארה"ב מהסיבה שהרבה יותר משתלם כיום בארה"ב לגור בשכירות מאשר לקנות דירה או בית. מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב זינקו בשנים האחרונות ולצעירים אין את היכולת לרכוש לעצמם בית, ולא בטוח שהם בכלל רוצים.

כפי שעולה ממאמרים רבים שנכתבו באתרי הנדל"ן בארה"ב, הצעירים סבורים כי מגורים בשכירות מאפשרים חיים הרבה יותר גמישים והרבה ניידות. צעירים בני דור ה-Y בארה"ב עוברים מקומות עבודה באופן די תכוף, ומעדיפים להיות ניידים ולא לקשור את עצמם לבית או אפילו לעיר מסוימת. בנוסף, בעלות על דירה דורשת עבודת תחזוקה שוטפת ועלויות רבות שנחסכות מהצעירים שגרים במתחמי מולטי פמילי. עוד נקודה שכדאי להזכיר, היא כי רבים מבני דור ה-Y, כיום סביב שנות ה-20 שלהם, חוו את המשבר הכלכלי בתור ילדים או נערים בביתם, ראו איך ההורים שלהם מאבדים את הבית במשבר הסאב-פריים ואף יורדיהם מנכסיהם, ולכן הצעירים מעדיפים לעשות דברים אחרת ולא להיות הבעלים של בית. 

בארץ, רק כדי לסבר את האוזן, מי שעוסק במתחמי מגורים להשכרה הן החברה הממשלתית לדיור להשכרה, " דירה להשכיר ", קרן הריט הציבורית מגוריט בניהולו של מתי דב, וקרן הגשמה הפרטית של אבי כץ וחנן שמש.

במסגרת הסיקור של נדל"ן בחו"ל באתר מרכז הנדל"ן , נציג מעת לעת פרויקטים מובילים ויזמי נדל"ן בולטים בחו"ל שכדאי לקהילת הנדל"ן הישראלית להכיר. 

היום נציג את חברת Praxis Capital, יזמית הנדל"ן מסנטה רוזה, קליפורניה, שמתמחה ברכישה, ניהול והשבחת מתחמי מולטי פמילי ופועלת ב-6 מדינות ברחבי ארה"ב עם התמחות עיקרית באטלנטה. פרקסיס הוקמה בשנת 2001 ובראשה עומדים המייסד והמנכ"ל בריאן ברק, סמנכ"ל ההשקעות פורסט קורל, ומנכ"ל חברת הניהול לייל לנסדל. לחברה ניסיון של 17 שנה ברכישה, השבחה , השכרה ומכירת נכסי מולטי פמילי ולעומדים בראשה ניסיון ברכישה ובניהול של למעלה מ-100,000 יחידות דיור במתחמי מולטי פמילי ב-14 מדינות ברחבי ארה"ב, בשווי כספי של כ-5 מיליארד דולר. היא מנהלת כיום נכסים בשווי 150 מיליון דולר.

פרויקט של החברה בסן דייגו קליפורניה

 

פרקסיס מתמחה כאמור בשוק באטלנטה, שנחשבת לעיר בעלת שיעור הגירה גבוה, אבל ביצעה פרויקטי דיור להשכרה גם בקליפורניה, פלורידה, טקסס, וושינגטון, אלבאמה, אריזונה, קולורדו, ערים נוספות בג'ורג'יה, ועוד. לראשי החברה ניסיון של כ-47 אלף יחידות דיור להשכרה אותן החזיקו וניהלו, ועוד כ-61 אלף יחידות דיור שניהלו עבור גורמים אחרים. הפרויקטים של החברה נמצאים בתפוסה של למעלה מ-90%, ושכר הדירה הממוצע עומד על כ-1,100 דולר ליחידה לחודש.

 

לדברי לייל לנסדל, "שוק המולטי פמילי בארה"ב חזק ויציב, בזכות שוק השכירות שנמצא בעלייה. אם עד המשבר ב-2008 ראינו ששיעור בעלי הדירות עמד על 65% ואחוז השוכרים היה 35%, המגמה היום היא שונה ואנחנו מדברים כבר על 40% ששוכרים דירות - לשם השוק הולך. האזורים החזקים של המולטי פמילי מתרכזים בדרום-מזרח ארה"ב - אטלנטה כמובן, ג'ורג'יה, צפון ודרום קרוליינה וגם פלורידה". לחברה יש השקעות בפרבר של אטלנטה בשם קוניירס (Conyers) באטלנטה, שבעצם עד שנות ה-60 היה סוג של חווה. בשנות ה-60 סללו שם כביש ראשי שחיבר בין העיירה למרכז, והמהלך הזה שינה את המקום מקצה לקצה והפך אותו אטרקטיבי ליזמים ולשוכרים. 

פרויקט בסן פרנסיסקו

 

לפרקסיס זרוע ניהולית בשם PM Residential Management שאחראית על ניהול הנכסים, שיפוץ שלהם והשבחת הדירות. בכל פרויקט שמבצעת החברה מתבצעת הערכה של לו"ז השיפוץ ומכינים מראש את כל הציוד והאביזרים הדרושים. לאחר מכן, בהתאם לפינוי השוכרים ולביקוש, צוות ייעודי של חברת הניהול פועל בסנכרון עם מנהלי הנכסים שמשאירים לו דירה ריקה ורק נותר לעובדים להיכנס ולהרכיב את האלמנטים הנבחרים (פרקט, מטבח, שיש, מנורות, שקעים וכד'). זו אסטרטגיה יעילה, מהירה וחסכונית.

פרויקט בסן אנטוניו טקסס

 

גילי נסים, ראש תחום עסקאות בהגשמה, שעובדת עם פרקסיס, אומר כי "המולטי פמילי הפך בשנים האחרונות להשקעה מבוקשת, כיוון שהוא נהנה מהיתרונות של נכס מקרקעין עם יתרונות של עסק שנהנה מביקוש יציב. טקסס, מיד ווסט, ג'ורג'יה, צפון קרוליינה, דרום קרוליינה ופלורידה – אלה חלק מהאזורים החזקים עכשיו של נכסי מולטי פמילי בארה"ב".

פרויקט ביוסטון טקסס

 

לדבריו, "Praxis Capital היא חברה יזמית יוצאת דופן, בהנהגת אנשי מקצוע מהטובים בתחומם, בעלי עשרות שנות ניסיון. בריאן ברק נחשב למומחה בעל שם בשוק המולטי פמילי וגם לייל מביא עמו ניסיון חסר תקדים בפעילות הספציפית הזו. מדובר בחברה יוצאת דופן מבחינת ההתלהבות והמחויבות שלה ושל עובדיה להצלחה - הם מנהלים ומטפחים את העובדים באופן שנותן להם להרגיש (ולהרוויח) כחלק מההצלחה של החברה. כך פרקסיס זוכה למחויבות, לנאמנות ולרמת מקצועיות חריגה בתחום". להגשמה ארבע השקעות משותפות עם Praxis Capital – שני נכסי מולטי פמילי המיועדים להשבחה בקוניירס ושני נכסי מולטי פמילי ב-Stone Mountain, פרבר נוסף של אטלנטה.

עובדי ומנהלי חברת Praxis Capital
 
תמונות - אתר Praxis Capital 

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שוק הנדל"ןPraxis CapitalMulty family
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...