"כ-4.5 מיליון שקל הוצאו ע"י שחק וגולדברג מקופת כפיר מעליות"

יהודה ברק, אחד משלושת בעלי המניות בחברה, תובע את שני האחרים על "שימוש פסול בכספיה של כפיר תעשיות" • טוען כי השניים נקטו במעשים פסולים כדי לסלקו מהחברה

שיתוף הכתבה
(קרדיט Depositphotos)(קרדיט Depositphotos)

סכסוך פנימי קשה בקבוצת כפיר מעליות: לאחר ששניים מבעלי המניות העיקריים בחברה, מרדכי שחק ומשה גולדברג, תבעו את בעל המניות השלישי, יהודה ברק, ואת בתו נופר, על שגרפו לכיסם כספים השייכים לחברה, לכאורה, כעת הגיע תורו של ברק – אשר תובע את שני בעלי המניות בתביעה משלו, שהוגשה בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי במחוז מרכז.

בתביעתו מגולל ברק את סיפור הסכסוך בין השלושה, מייסדי החברה. לדבריו, במשך שנים פעל הטריו בצורה חלקה, אך לפני כשנתיים השתלטו שחק וגולדברג לדבריו על החברה, פיטרו אותו ואת בתו שעבדה בה ו"שינו באופן מוחלט את דרכי ההתנהלות שהיו נהוגים בכפיר תעשיות עד אותה עת". כל זאת התרחש, לטענתו, בשל סירובו למכור את מניותיו, לשני המסיידים האחרים או לכל גורם אחר, וזאת על אף ניסיונותיהם החוזרים והנשנים של שחק וגולברג לשכנע את ברק לעשות זאת.

"התנהלותם של שחק וגולדברג, והמהלכים הפסולים שבהם נקטו לסילוקו של ברק מכל מעורבות בפעילותה ובניהולה של קבוצת כפיר, העלו אצלו חשד כי השניים מתכוונים לבצע מהלכים משמעותיים בקבוצה, ללא ידיעתו ומבלי שתינתן לו כל אפשרות להביע עמדתו", נכתב בתביעה.

ברק, כך לטענתו, אכן גילה שהשניים ביצעו מהלכים ללא ידיעתו, ובמרכזם – העברת סכום של 4.5 מיליון שקל מקופת כפיר נדל"ן (אחת מחברות הבת של כפיר מעליות),"באופן בלתי מוסבר ולמקור בלתי ידוע, וזאת, ככל הנראה, כדי לאפשר מבחינה תזרימית את הפעולות הכספיות הפסולות הנעשות על ידי שחק וגולדברג בחברות הקבוצה (ובכלל)".

עוד טוען ברק, על רקע התביעה שהגישו שני המייסדים ובה נטען כי הוא ובתו 'ניפחו' את עלויות כוח האדם, שבבדיקת הדו"חות הכספיים על ידו מתבררת תמונה הפוכה: "כפיר תעשיות משלמת בגין עלויות כוח אדם מיליוני שקלים בשנה מעבר לעלות אשר שחק וגולדברג עצמם טוענים כי צריכה הייתה להיות משולמת", נכתב בתביעתו של ברק, "ואף מעבר לעלות שבה נשאה כפיר תעשיות טרם השתלטותם של שחק וגולדברג על החברה".

בהתאם לכך, מבקש התובע מבית המשפט "להורות לנתבעים לחדול מהוצאת כספים מקופתה של כפיר נדל"ן ללא קבלת אישורים כנדרש ושלא לצורך פעילותה ומהלך עסקיה הרגיל של כפיר נדל"ן, ובכלל זה לחדול מהעברת כספים מקופתה של כפיר נדל"ן אל 'חברות קשורות'".
טרם הוגש כתב הגנה בעניין.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבוצת כפירמרדכי שחקכפיר מעליותמשה גולדברגיהודה ברק
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...