"העובדים שלי יוצאים להפגנות בעד ונגד הרפורמה, תושבי ת"א ותושבי השומרון, וכולם יושבים יחד באהבה"

בכל שבוע, מרכז הנדל"ן מאיר בזרקור את הפינות הפחות מוכרות של בכירי הענף. והפעם - יקי רייסנר, יו"ר ובעלים של חברת רייסדור, שמספר איך השפיעה עליו קריסת חברת הבנייה מאליבו, מדוע לעולם לא יעשה שוב עסקת קומבינציה, מה למד מסבו שהיה מתלמידי החזון איש וחושף את תשוקתו האמיתית: הפקת סרטים - כולל אחד עם נועה קירל

שיתוף הכתבה
יקי רייסנר, זרקור (גיא שנקרמן) יקי רייסנר, זרקור (גיא שנקרמן)

יקי רייסנר, יו"ר ובעלים של חברת רייסדור יזמות , מתארח השבוע במדור ומספר כיצד דווקא ההפסדים שספג מקריסת חברת הבנייה "מאליבו" יצרו לבסוף את הדי.אנ.איי של החברה כיום, מדוע משמח אותו שבחברה שלו יש עובדים מכל הגוונים והדעות, חושף מהו הפרוייקט האהוב עליו, ומדוע הוא חושב שבשנה הבאה מחירי הנדל"ן יעלו.  

חוויה מכוננת במהלך הקריירה:

"חברת מאליבו בנתה בעבר לרייסדור את הפרויקטים שלה, עד שהיא קרסה לפני כמה שנים. זה גרם לנו להפסדים ולאיחורים במסירה. למדתי מזה שיזם טוב חייב זרוע ביצועית משלו. היום אנחנו מבצעים במעל חצי מיליארד שקל בשנה רק לעצמנו, לא לאחרים. זה ממש יצר את החברה. זה גרם לי לתובנה שיצרה את הדי.אנ.איי של החברה. אנחנו היום א' עד ת'". 

טעות שלמדתי ממנה:

"לא לעשות עסקאות קומבינציה - עסקה שאתה חותם מול בעלי קרקע שבסוף אתה צריך לתת להם אחוז מהדירות. פוטנציאל החיכוך בין בעלי הקרקע לבין היזם הוא מאוד גבוה והוא מייצר הרבה ניגודי עניינים במהלך הפרויקט. בעבר עשיתי את זה והיום אני נמנע מזה בכל מצב. אתה פשוט כל הזמן בניגוד עניינים מולם. מראש זה מובנה כניגוד עניינים".

דמות שהשפיעה עלי במיוחד:

"סבא שלי, שהיה מתלמידי החזון איש. הוא גם היה בחדר כשבן גוריון סגר את עניין 400 בחורי הישיבה. הייתי מאוד קשור אליו. הושפעתי מההקפדה שלו בכסף על קלה כבחמורה. ההתחשבות בזולת, החיוך לכל אדם. הוא עוד הספיק לראות אותי בתחילת ההצלחה".

יקי רייסנר, זרקור (גיא שנקרמן) יקי רייסנר, זרקור (גיא שנקרמן)

ההצלחה הכי גדולה שלי עד היום:

"יש ברייסדור 100 עובדים ובהם נשים, גברים, חרדים, דתיים, חילונים, יוצאי חבר העמים, מכל הקשת הישראלית, וזה מאוד משמח אותי. אנחנו חברה מאוד משפחתית, ואני מרגיש את זה בשיחות בינינו. העובדים שלי יוצאים להפגנות בעד ונגד הרפורמה, תושבי תל אביב, תושבי השומרון. וכולם יושבים יחד באהבה ובצוותא".

העצה שלי למי שנמצא בתחילת דרכו:

"כשאתה בודק עסקה, תתמקד בכמה אתה יכול להפסיד לפני שאתה בודק כמה אתה יכול להרוויח. אם היא יכולה לרסק אותך לקרשים - אל תתקרב אליה. כן תנסה, תיקח סיכונים, תשקיע, אבל אל תיקח פרויקט בהיקפים שגדולים עליך". 

החלטה הראשונה שהייתי מקבל אם הייתי שר הבינוי והשיכון:

"הייתי מחסל את הבירוקרטיה הבלתי נסבלת! בין אם זה לאישור  תב"ע או קבלת היתרים, ומוציא הוראת שעה להוצאת היתרים על ידי אדריכלים. מצב הדירות בישראל וקידום התכנון של הדירות בישראל זה אירוע חירום ממש. שנתיים וחצי אני מחכה להיתר של 100 יח"ד בשדרות. כשאריק שרון רצה לפנות מתנחלים עשו ישיבת ממשלה שאישרה להקים קראווילות תוך חודשיים, כי היה מדובר באירוע ביטחוני להצלת ישראל - לשיטת אלו שעשו את זה". 

‎הדבר המרכזי שלדעתי אנשים לא מבינים לגבי עולם הנדל"ן:

"שאפשר גם להפסיד בו כסף. זה הזוי. אנשים אומרים - אני אקנה את הדירה, ואם אצטרך אז אמכור אותה ואחזיר את הכסף. ואם המחיר של הדירה ירד? בנדל"ן יש גם הפסדים, יש סיכונים". 

קולגה שאני מעריך במיוחד:

"האחים גיא ודורון לוי. על השילוב של אחים שמנהלים עסק בצורה יוצאת דופן, ההתפתחות המדהימה שלהם, ההתנהגות העסקית, איכות הבנייה. הם מודל ודוגמה".

הפרויקט האהוב עלי:

"מגדלי רייסדור ברחוב הלח"י בבני ברק. כי אנחנו משנים אזור. אני חושב שהמיקום זה ציר אדיר שהוא צמוד לתל אביב, ונמצא על המעטפת של פארק הירקון. אנחנו בונים שם שני בנייני משרדים בני 34 קומות, בהם 7 קומות שמחוברות יחד, ואז מקבלים קומות "מפלצת". בקומה הציבורית יש קולנוע ובית כנסת. יצרנו קולנוע עם 120 מקומות שישמש גם לפרזנטציות, סרטי קיץ לילדי העובדים. ואני רוצה שגם בית הכנסת יקבל מקום של כבוד בבניין ולא במרתף חשוך".

הדבר שאני הכי אוהב לעשות מחוץ לשעות העבודה:

"להפיק סרטים. רייסדור הפקות היא בטיפול אישי שלי, ואנחנו עושים עם קשת סדרה לפריים טיים לשנה הבאה. אנחנו גם מצלמים סדרת ריאליטי לרשת. הפקתי גם "אוהב אותך צ'ארלי" - סרט עם נועה קירל ואלון אבוטבול". 

אם לא הייתי יזם הייתי...

"בתחום הסרטים, קולנוע. 100% מהזמן רק בזה".

התחזית שלי לשנה הקרובה:

"אנחנו חווים ירידה בתחום הנדל"ן, זה יימשך עד סוף השנה. לצערי בגלל מחסור בקרקע שהולך ומתעצם, אנחנו נחווה בשנה הבאה עליית מחירים. יורידו את הריבית באמצע השנה הבאה וזה יפגוש מחסור בקרקע, והמפגש הזה ייצר פיגוע למחיר הדירות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחירי הדיוררייסדור יזמותיקי רייסנרזרקור
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...