הרציג נדל"ן מסתבכת? בנק לאומי הגיש בקשה למנות לה כונס נכסים

לטענת לאומי, בפברואר לקחה הרציג משכנתה על נכס שלה בפ"ת וכנגדה נרשם שעבוד עליו, תוך התחייבות לא למכור ללא הסכמת הבנק, אך למרות זאת היא מכרה לצד שלישי במהלך שכלל לטענת הבנק העדפת נושים אסורה. קבוצת הרציג: "הלוואת הבנק מובטחת ולכשינפיק מכתב כוונות היא תוכל להיפרע"

שיתוף הכתבה
יהודה הרציג (דרור סיתהכל) יהודה הרציג (דרור סיתהכל)

בתוך פחות משבוע - שתי חברות נדל"ן מסתבכות. לאחר הסתבכותה של רום כנרת שמונו לה הבוקר (ד') נאמנים, הודיע אתמול בנק לאומי כי הגיש בקשה למינוי כונס נכסים לחברת הנדל"ן הרציג, בבעלות יהודה הרציג.  

לטענת לאומי, מאז חודש מאי מגיעות התחייבויות החברה לכ-19.3 מיליון שקל, בתוספת ריבית פיגורים של מאות אלפי שקלים. ולכן פנו בלאומי לבית המשפט בבקשה לאכיפת אגרות חוב ולמינוי כונס נכסים קבוע לנכס של החברה, ובקשה דחופה למינוי כונס נכסים זמני עד למינוי כונס הנכסים הקבוע. מדובר בנכס בן 5 קומות ברחוב הסיבים 26 באזור התעשייה בפתח תקווה, הכולל משרדים ומסחר, קומת קרקע ומרתף.

על פי טענות לאומי, בפברואר לקחה הרציג משכנתה על הנכס מבנק לאומי, וכנגדה נרשם לבנק שעבוד עליו, תוך התחייבות לא למכור, להעביר או להשכיר זכויות בנכס הממושכן ללא הסכמת הבנק לכך מראש ובכתב. עם זאת במאי, לטענת הבנק, הרציג מכרה את הנכס לצד שלישי בשווי עסקה של 22 מיליון שקל, ש-2.5 מיליון שקל מהם הועברו לנושה אחר. על פי לאומי, מדובר בהעדפת נושים אסורה.

בשבוע שעבר חשף דה מרקר כי חברת המידע העסקי דן אנד ברדסטריט הציבה את החברה ברשימת החברות בסיכון עסקי גבוה. בדוח של דן אנד ברדסטריט צויינו עדויות לצ'קים חוזרים, לתיקי הוצאה לפועל כנגד החברה וכן להחלטה של בנק מזרחי על הגבלת החשבון,  שכבר בוטלה. הצ'קים החוזרים ניתנו, לטענת הרציג, לספק שלא סיפק תמורה, ובוטלו. בהרציג טענו אז שאירוע נוכלות שפקד את החברה לפני חצי שנה הכניס אותה לקושי זמני.

עוד טען בנק לאומי כי אין להרציג את היכולות הכלכליות להשלים את עבודות הבנייה של הבניין, וכעת היא פועלת למימוש הזכויות בנכס תוך הפרת התחייבות כלפי הבנק, ותוך הסטת כספים לצדדים שלישיים בשווי שעלול לסכן את פירעון מלוא החוב - ללא הסכמת הבנק.

מקבוצת הרציג נדל"ן נמסר: "מדובר בנכס שנמכר בתחילת חודש מאי, ומשום כך התבצעה פנייה לבנק מספר פעמים לקבלת מכתב כוונות לצורך סילוק ההלוואה. הבנק טרם מצא זמן לעשות כן, אך מצא את הזמן להגיש בקשה לבית המשפט הודות לכתבה שפורסמה על ידי דה מרקר לפני מספר ימים. הלוואת הבנק מובטחת ולכשינפיק מכתב כוונות היא תוכל להיפרע.

"יודגש שגם לאחר שהוגשה הבקשה, פנה הגורם המממן לבנק בבקשה לקבל את מכתב הכוונות, והתנהלות הבנק מכאן ואילך תלמד על כוונותיו ועל כוונות באי כוחו - האם בכוונתם לאפשר סילוק המשכנתה או לפעול להעשרת כונס הנכסים. הגשנו את התנגדותנו, ונמשיך להתנהל מולו בערכאות המשפטיות". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:כונס נכסיםיהודה הרציגהרציג נדל"ןבנק לאומיהרציג
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...