רני צים מוכרת 30% ממגידו ללאומי ומזרחי תמורת 100 מיליון שקל

יותר משנה אחרי שרכשה רני צים את קבוצת המגורים מגידו, היא חתמה על הסכם עקרונות עם לאומי פרטנרס ומזרחי טפחות אינווסט לרכישת 30% (15% כל אחת) ממניות מגידו, במסגרתו הוסכם כי הצדדים יפעלו לבצע הנפקה לציבור של מגידו בתוך 3 שנים ממועד ההשלמה של מניותיה

שיתוף הכתבה
רני צים (מאיר אדרי) רני צים (מאיר אדרי)

 

 

חברת ' רני צים מרכזי קניות' מעדכנת היום (א') כי חתמה על הסכם עקרונות עם לאומי פרטנרס ומזרחי טפחות אינווסט לרכישת 30% (15% על ידי כל אחד מהגופים) ממניות חברת הנדל"ן למגורים מגידו בתמורה לכ-100.5 מיליון שקל, בעסקה המשקפת למגידו שווי של 335 מיליון שקל, בדומה לשווי לפיו השקיעה רני צים במגידו במאי אשתקד. במסגרת מסמך העקרונות, הוסכם כי הצדדים יפעלו לבצע הנפקה לציבור של מגידו, בתוך 3 שנים ממועד ההשלמה של מניות מגידו.

הסכם ההשקעה מצד לאומי ומזרחי, נחתם לאחר שבחודש מאי אשתקד התקשרה רני צים מרכזי קניות בהסכם לרכישת מלוא המניות של קבוצת המגורים והביצוע מגידו. בעסקה המתבצעת במספר שלבים. בשלב הראשון רכשה רני צים מרכזי קניות 25% ממניות מגידו תמורת 45 מיליון שקל, והחל מאותו מועד השליטה במגידו הפכה למשותפת.

בהתאם לעדכון להסכם, שנחתם בחודש מאי האחרון, פוצלה התמורה בגין השלב השני בהסכם, כך שסכום של כ-50 מיליון שקל, עבור 11% ממניות מגידו, ישולם עד ל-1 בספטמבר 2023, וסכום נוסף של כ-145 מיליון שקל, תמורת 44% ממניות החברה, ישולם עד 1 ביולי 2024. יתרת התמורה, בסך של כ-67 מיליון שקל בעבור 20% מההון של מגידו, תשולם בשתי מנות בסוף 2024 ובסוף שנת 2025. בנוסף, לקרני אופציה למכירת מניות במגידו לצים תמורת כ-28 מיליון שקל, לתקופה של שנתיים, החל מינואר 2026.  

עם החתימה על ההסכמים עם לאומי ומזרחי, וכתנאי להשלמתם, יחתמו חברת רני צים מגורים (חברת בת בבעלות מלאה של רני צים מרכזי קניות) ויגאל קרני, ממנו רכשה החברה את מגידו, על תיקון להסכם הרכישה המקורי, לפיו, כל המניות הנמכרות כעת ללאומי ומזרחי ייגרעו מהמניות שרני צים מגורים התחייבה לרכוש מקרני בשלב ב' של העסקה. צפוי שעם חתימת ההסכמים בין הצדדים תוקדם השלמת שלב ב' של העסקה בין רני צים לקרני. יצוין, כי בהתאם להסכם עם לאומי ומזרחי, שני הבנקים יקבלו מרני צים מרכזי קניות אופציית מכר (PUT) למכירת המניות הנרכשות על ידם במחיר השווה למחיר הרכישה, בתוספת תשואה שנתית נצברת ברוטו של 10% וזאת במידה ומניות מגידו לא יונפקו בבורסה כאמור.

למגידו צבר של 2,843 דירות בשלבים שונים

על פי דוחות הרבעון הראשון לשנת 2023, למגידו צבר של 2,843 דירות בשלבים שונים, ב-16 פרויקטים ברחבי הארץ ובמיקוד בפריפריה, בהם פרויקטים באופקים, עפולה, מגדל העמק, כפר יונה ועוד. מתחילת 2023 ועד למועד זה מכרה החברה 134 דירות.

 

חברת ' רני צים מרכזי קניות' פועלת בתחום ההקמה והניהול של מרכזים מסחריים, רכישה, ייזום והשבחת קרקעות בישראל. הקבוצה פועלת מתוך אמונה בפריפריה והבנת שינוי תרבות הצריכה והצורך בחוויית קנייה. הקבוצה מונה 10 מרכזים מסחריים פעילים, בערד, נתיבות, בית שאן, מעלות, נוף הגליל, אום אל פחם, ירכא, גני תקווה, טירה ולאחרונה גם השלב הראשון בכפר סבא בשווי כולל של כ-1.2 מיליארד שקל.

החברה ממשיכה לקדם  את פרויקט כפר סבא ופרויקטים מסחריים בחברה הערבית, בהם מקימה ומתכננת החברה 5 פרויקטים נוספים: טמרה, טייבה, טירה (שלב ב'), אום אל פאחם (שלב ב') ורהט, וכן החלה בפעילות פיתוח מגזר ייזום למגורים בחברה הערבית שבשלב זה כולל פרויקט בפורידיס ובכפר קאסם. כמו כן, החברה מתפעלת ומקימה מתקני PV בנכסי החברה בהיקף של כ-5  מגה וואט. 

קבוצת רני צים אחזקות הוקמה בסוף שנות ה-90 על ידי רני צים,  ופועלת כיום בתחומי הנדל"ן המסחרי באמצעות צים אורבן (חברת רני צים מרכזי קניות הציבורית), בתחום הפיננסים, האשראי והפינטק באמצעות וואליו קפיטל וואן, שהינה בעלת השליטה בבית ההשקעות פסגות , ובתחום האנרגיה, בין היתר באמצעות אחזקה בחברת ברנמילר אנרג'י, הנסחרת בתל-אביב ובארה"ב.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רני ציםמגידומזרחי טפחותלאומי פרטנרסמניות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...