חדשות הנדל"ן: מיטל הנדסה החלה לבנות במודיעין, מינויים חדשים בקבלני הנגב, והתוכנית שתאפשר טעינות רכב חשמלי בבתי מגורים

חברת מיטל הנדסה מדווחת על תחילת הבנייה של פרויקט "מורשת טל פרימיום" במודיעין במסגרתו נבנות 59 יח"ד, הנהלת ארגון הקבלנים בנגב אישרה השבוע שני מינויים חדשים, הולנת"ע המליצה לאשר תוכנית מתאר ארצית שתאפשר לאגור אנרגיה בבתי מגורים, ובעוד כשבועיים תיפתח ההרשמה להגרלת מענקים לרכישת דירות יד שנייה

שיתוף הכתבה
הדמיה של פרויקט מורשת טל במודיעין (סנאפשוט) הדמיה של פרויקט מורשת טל במודיעין (סנאפשוט)

החלה הבנייה בפרויקט "מורשת טל פרימיום" במודיעין 

חברת מיטל הנדסה מדווחת על תחילת הבנייה של פרויקט "מורשת טל פרימיום", המשלב בין בנייה רוויה וצמודת קרקע בשכונת מורשת החדשה במודיעין. בפרויקט נבנות 59 יחידות דיור בסך הכל – 23 קוטג'ים ו-36 יחידות דיור ב-6 בנייני בוטיק בני 4 קומות. יצויין כי עבודות הפיתוח החלו לפני מספר חודשים ומתקדמות בשטח. הפרויקט משווק על ידי חברת שיווק הנדל"ן דרא. 

תמהיל הדירות בבנייה רוויה בפרויקט כולל דירות 5 חדרים ודירות דופלקס-פנטהאוז בנות 5 חדרים עם חלל כפול מעל הסלון, 2 דירות בלבד בכל קומה. לכל דירה יוצמדו 2 חניות ומחסן. הקוטג'ים הם בני 6 חדרים בשטח של כ-180 מ״ר, עם גינות בשטחים שנעים בין 55-120 מ"ר. חברת מיטל הנדסה החלה לשווק את הפרויקט לפני כחודשיים, ועד כה נמכרו בו 5 קוטג'ים במחירים של 5.8-7.5 מיליון שקל ליחידה, ועוד 3 דירות בבנייני הבוטיק במחירים של 3.7-4 מיליון שקל. 

פרויקט "מורשת טל פרימיום" מתוכנן כמעין כשכונה סגורה בתוך שכונת מורשת טל במודיעין. הוא נבנה על צלע הר מול נחל ענבה, ומציע נוף פתוח לכיוון דרום-מערב עם נוף לים באופק. מתחת לבניינים ייבנו צמודי הקרקע – וילות פרטיות, דו משפחתיים ותלת משפחתיים. 
הבניינים ייבנו בבנייה ירוקה עפ"י תקן הבנייה 5282 - ישולבו בהם מערכת חשמל חכם לחיסכון באנרגיה ובמים, ובכל הדירות תתבצע הכנה לטעינת רכב חשמלי בחניה. על התכנון מופקד משרד טיטו-אומן אדריכלים. 

מינויים חדשים בארגון הקבלנים בנגב

הנהלת ארגון הקבלנים בנגב אישרה השבוע שני מינויים חדשים בארגון. בישיבת הנהלה שהתקיימה במשרדי הארגון בהשתתפות יו"ר הארגון ומ"מ נשיא התאחדות בוני הארץ , אלי אביסרור ומנכ"ל הארגון אלעד דדון, הוכרזו המינויים החדשים לבעלי תפקידים בכירים בארגון:

תאופיק אלעוברה, הבעלים של חברת "א.ת אלעוברה", מונה לתפקיד גזבר ארגון הקבלנים. תאופיק, חבר הנהלה ותיק בארגון, יחליף את קודמו בתפקיד, עמוס אליה, אשר כיהן כגזבר הארגון ב-10 השנים האחרונות. במסגרת תפקידו כגזבר הארגון, יהיה אמון תאופיק על בקרה וניהול כספי הארגון ובתוך כך, ליווי הארגון בהביטי השקעות, ניהול התקציבים השונים ועוד. מינוי נוסף שנקבע הינו של  הקבלן הוותיק, אברהם שאמי, הבעלים של חברת "א. שאמי", ממייסד ארגון הקבלנים בנגב, אשר נבחר כחבר ההנהלה החדש בארגון.

מימין: אברהם שאמי, אלי אביסרור, תאופיק אלעוברה, כאמל שארחה ואלעד דדון (באדיבות ארגון הקבלנים ב מימין: אברהם שאמי, אלי אביסרור, תאופיק אלעוברה, כאמל שארחה ואלעד דדון (באדיבות ארגון הקבלנים ב

אלי אביסרור, יושב ראש ארגון הקבלנים בנגב בירך על המינויים ואמר: "אני סמוך ובטוח כי הם יותירו את חותמם בתפקיד ויחד עם חברי הארגון יעלו אותו מעלה בפריחה ובשגשוג. תפקיד הגזבר הינו חשוב ומשמעותי ומהווה אבן דרך בתפקוד התקין של הארגון. אני בטוח כי תאופיק יתרום מניסיונו ואישיותו להצלחת הארגון".

תוכנית המתאר הארצית שתאפשר תשתית לטעינות רכבים חשמליים בתחנות דלק 

ועדת המשנה של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה (ולנת"ע),בראשות מנכ"ל מינהל התכנון , רפי אלמליח, המליצה השבוע למועצה הארצית לאשר את תוכנית המתאר הארצית לאגירת אנרגיה. התוכנית שקודמה על ידי משרד האנרגיה והתשתיות ומינהל התכנון, מסדירה את הליכי התכנון ומאפשרת הקמת מתקני אגירה במנעד רחב של הספקים ומיקומים לצורך מתן מענה למגוון השימושים של מתקני האגירה. 

עמדת הטענה לרכב חשמלי (unsplash)עמדת הטענה לרכב חשמלי (unsplash)

מכוח התמ"א, ניתן יהיה להקים מתקני אגירה בצמוד למתקנים פוטו-וולטאים, בתחנות דלק, וגם בבתי מגורים, דבר שיאפשר לווסת את צריכת החשמל באזורי ביקוש.  התוכנית תאפשר גם תשתית לטעינות רכבים חשמליים בתחנות דלק ללא השפעה על מערך הרשת.

בשנים האחרונות חל שימוש מואץ במתקני אגירת אנרגיה, אשר מאפשרים מגוון של תועלות למשק החשמל, לרבות התמודדות עם ייצור מבוזר, עומס על רשת החשמל, ייצוב תדר ועוד. כמו כן, למתקני האגירה תפקיד מרכזי ביכולת להגדיל את פוטנציאל הייצור של אנרגיות מתחדשות ואת האפשרות להסתמך על אספקת חשמל ממתקנים אלו, מעבר לשעות הייצור בפועל. התכנית המסדירה את הליכי התכנון לקידום מתקני האגירה ומאפשרת מכוחה הוצאת היתרים למתקני אגירה זעירים עד גדולים. מתקני אגירה גדולים מאוד יקודמו בתכניות ברמה המחוזית והארצית. התמ"א מגדירה מדרג של מתקני אגירת אנרגיה בחלוקה לפי הספק, וכן קובעת, בין היתר, עקרונות תכנון, מיקומים מותרים להקמה והוראות לאופן בחינת היבטים סביבתיים. 

מנכ"ל מינהל התכנון , רפי אלמליח: "מדובר בצעד חשוב נוסף שיקדם את מדינת ישראל לשימוש באנרגיה מתחדשת תוך צמצום בתחנות כוח מזהמות, וכן יחסוך במשאבים בהקמת קווי חשמל שמייצרים מפגעים נופיים".

בעוד כשבועיים: ההרשמה להגרלת מענקים לרכישת דירות יד שנייה

ההרשמה להגרלת מענקים לרכישת דירות יד שנייה תיפתח ביום ראשון ה-27 לאוגוסט, כך הודיע השבוע משרד הבינוי והשיכון . ההגרלה תימשך עד יום שלישי ה-10 לאוקטובר, ובמסגרתה יינתנו 1,000 מענקים סה"כ. להגרלה זכאי להירשם כל מי שמחזיק באישור זכאות תקף כחסר דירה בתוכניות דירה בהנחה. 

במסגרת התוכנית, יינתן לזכאים חסרי דירה שיזכו בהגרלה, מענק בסכום של 50,000 שקל, לצורך רכישת דירה מיד שנייה בבנייה רוויה בלבד, שמחירה אינו נמוך מ-300,000 שקל ואינו עולה על 600,000 שקל. כדי לקבל את המענק, יצטרכו הזוכים לרכוש את הדירה בתוך חצי שנה מיום הזכייה, אך ייתכן שתקופה זו תוארך. בשנה הבאה יחולקו 1,000 מענקים נוספים בהגרלה חדשה.

ניתן להגיש בקשה להנפקת אישור זכאות עד יום חמישי ה-14 לספטמבר, ולאחר מכן תיסגר האפשרות להנפקת או חידוש אישורי זכאות לכולם, עד לסגירת ההרשמה. הוצאת אישור הזכאות להגרלת המענקים זהה לאופן הנפקת אישור הזכאות לתוכניות דירה בהנחה, כשהליך הנפקת הזכאות אורך עד 10 ימי עסקים, והאישור תקף לשנה אחת בלבד. 

יש לציין כי זוכה זכאי לרכוש דירה אחת בלבד בתוכניות דירה בהנחה, מכל הסוגים. לכן, במידה וזכאי יזכה בהגרלה - תבוטל הרשמתו לכל ההגרלות האחרות שנרשם אליהן במסגרת תוכניות דירה בהנחה - ולא יאושר לו להירשם להגרלות נוספות אלא אם יבטל את זכייתו בהגרלה זו. בנוסף, יוסר רישום הזוכה מרשימות המתנה בהגרלות קודמות שבהן השתתף, גם אם בסופו של דבר לא מימש את זכייתו בתוכנית.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבלניםחדשות הנדל"ןמודיעיןארגון הקבלנים בנגבמיטל הנדסהרכבים חשמליים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...