4 מבנים ישומרו ו-3 מגדלים ייבנו: תוכנית הענק באזור שדרות רוטשילד בת"א

הוועדה המקומית תל אביב תדון מחר בתוכנית ל"מתחם חברות הביטוח" בין הרחובות יבנה, בצלאל יפה, אחד העם ורוטשילד, ביוזמת בין היתר הראל ומגדל, ובעריכת האדריכל רנצו פיאנו. מבנה הבורסה שיעבור לבעלות עירונית, יעבור שיפוץ מקיף

שיתוף הכתבה
הדמיה של חלק מהתוכנית באזור שדרות רוטשילד (משרד משה צור אדריכלים - עבודה משותפת למשרד רנצ'י פיאנו) הדמיה של חלק מהתוכנית באזור שדרות רוטשילד (משרד משה צור אדריכלים - עבודה משותפת למשרד רנצ'י פיאנו)

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בת"א תדון מחר (ד') בתוכנית העיצוב של "מתחם חברות הביטוח", בין הרחובות יבנה, בצלאל יפה, אחד העם ושדרות רוטשילד בת"א, שיכלול שימור של 4 מבנים ותוספת של 3 מגדלים בגובה 30 ו-40 קומות למגורים ותעסוקה. התוכנית שנערכה על ידי האדריכל הבינלאומי רנצו פיאנו, היא ביוזמת חברת הראל, חברת מגדל ובעלים פרטיים נוספים, כולם גם בעלים של קרקעות במתחם. 

מרחב חברות הביטוח ממוקם לאורך שדרות רוטשילד בין רחוב בצלאל יפה ממזרח, רחוב יבנה ממערב ורחוב אחד העם מצפון, על שטח 11.44 דונם. מדובר במרחב שבו מבנים בשלל סגנונות המשקפים את רוח התקופה בעת בנייתם, מראשיתה של העיר תל אביב.

בין המבנים הקיימים ישנם מבנים לשימור משנות ה-30: אחד העם 46 (מלון עלמא),אחד העם 48, אחד העם 56 ורוטשילד 49 (בית יהל). כמו כן יש  מבנים לשימור משנות ה-80 וה-90 הכוללים את בניין הבורסה ובית ציון. לצד אלו ייבנו 3 מגדלים לתעסוקה ומגורים: מגדל מגורים בן 30 קומות עם כ-200 יח"ד כולל ספא ובריכה (רוטשילד 47),מגדל תעסוקה בן 40 קומות (רוטשילד51-53),מגדל מעורב שימושים בן 40 קומות עם כ-50 יח"ד ומשרדים, שתמהיל הדירות בו יכלול דירות גדולות בלבד (רוטשילד 39-37). 

הבורסה בתל אביב (שאטרסטוק) הבורסה בתל אביב (שאטרסטוק)

מבנה הבורסה יוקצה לטובת הציבור ויעבור לבעלות עירונית. המבנה יעבור שיפוץ מקיף ויבוצעו בו התאמות בהתאם לדרישות העירוניות כדי לאפשר שימוש ציבורי במבנה. כחלק משיפוץ זה תתבצע הריסה חלקית של חזיתו הדרומית כדי לאפשר ציר הליכה מרכזי. כמו כן, יתווספו שטחים כדי לאפשר את היקף ההקצאה הנדרש על פי הוראות התוכנית.

התוספת תתאפשר בקומה חלקית נוספת או בעיבוי המבנה הקיים. תכנית העיצוב תשקף את התוספת הדרושה. בקומת הקרקע יתאפשר מסחר פרטי. היקף המסחר, המיקום והאחזקה יתואמו עם אגף הנכסים. מרתפי הפרויקט והרמפה הקיימת למרתפים בקומת הקרקע יישארו בבעלות פרטית. סך השטח הציבורי הבנוי הינו כ-4,000 מ"ר. בבית ציון לא יהיו שינויים מהותים מלבד קומת מסחר בקומת הקרקע.

התוכנית מצטרפת לתוכניות נוספות לאורך שדרות רוטשילד שמטרתן לחזק את השדרה כציר עירוני מרכזי וכמרכז עסקי ראשי בעיר. התב"ע לתוכנית נערכה ע"י האדריכל הישראלי משה צור, ששותף ביחד עם פיאנו לתכנון האדריכלי.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביברוטשילד 10מגדלהראלהבורסה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...