אושרה תוכנית שער הכניסה לאזור התעשייה בהרצליה, שתכלול 320 דירות ו-160 אלף מ"ר לתעסוקה

הוועדה המחוזית אישרה סופית את תוכנית ההתחדשות של עופר השקעות ואמות השקעות, שכוללת הריסת מבנים בני 3-6 קומות לטובת קומפלקס של מבני תעסוקה, מסחר ומגורים. רוב הדירות יהיו בגודל ממוצע של 50 מ"ר

שיתוף הכתבה
הדמיה של תוכנית שער הכניסה לאזור התעסוקה בהרצליה (ישר אדריכלים) הדמיה של תוכנית שער הכניסה לאזור התעסוקה בהרצליה (ישר אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב אישרה היום (ב') סופית את התוכנית להתחדשות שער הכניסה לאזור התעשייה בהרצליה, לאורך רחוב אבא אבן בעיר. התוכנית תואמת את תכנית המתאר לכל אזור התעסוקה המערבי, אותה אישרה הוועדה בתחילת השנה, הכוללת את חידוש הרובע והקצאת כ-3 מיליון מ"ר לטובת שימושים שונים, בהם מגורים, תעסוקה, מלונאות ותעשייה.

התוכנית למתחם שער הכניסה לאזור התעשייה מתפרסת על שטח של כ-21 דונם, וכוללת הריסת מבנים בני 3-6 קומות, בהם גם תחנת דלק, שבמקומם יוקמו מבנים בשימושים מעורבים: תעסוקה, מגורים, מסחר, ומבני ציבור. בשל הקרבה לתחנת מטרו עתידית (כ-150 מטר),החליטה הוועדה לעדכן את התוכנית ולהגדיל את היקף יחידות הדיור מ-160 יחידות דיור ל-320 יח"ד, אשר תהיינה ברובן דירות קטנות בשטח ממוצע של 50 מ"ר. 

התוכנית כוללת גם כ-6,500 מ"ר עבור שטחי ציבור שישולבו במבנים ובשטחים נוספים וכן כ-160,000 מ"ר של שטחי תעסוקה. בהחלטתה קבעה הוועדה מנגנון לפיו התוכנית תתכלה תוך 5 שנים מיום אישורה, ככל ולא יוצא היתר בנייה ראשון מכוחה. בסמכות הוועדה המקומית להאריך תקופה זו ב- 5 שנים נוספות מטעמים שירשמו בהחלטתה.

הדמיה של תוכנית שער הכניסה לאזור התעסוקה בהרצליה (ישר אדריכלים) הדמיה של תוכנית שער הכניסה לאזור התעסוקה בהרצליה ( ישר אדריכלים )

אזור התעסוקה מאופיין כיום כאזור מעורב שימושים של תעסוקה זעירה, תעשייה קלה, תעשיית הייטק, אזורי בילוי ומלונאות. עיריית הרצליה יזמה תכנית אסטרטגית לאזור, אשר אומצה על ידי הוועדה המקומית כבר ב-2016. ומכילה הוראות שיעזרו להפוך את האזור ממתחם תעשייה ותעסוקה לרובע תעסוקתי עירוני פעיל והמשכי לעיר המשלב שימושים של יחידות דיור קטנות מיוחדות, תוך שמירה על האופי התעסוקתי של הרובע העירוני המחודש.

מתכנן מחוז תל אביב במנהל התכנון, אדריכל ארז בן אליעזר, אמר היום כי "מדובר על הריסת מבנה בהיקף משמעותי בלב אזור התעסוקה וזאת לטובת הקמת קומפלקס של מבני תעסוקה, מסחר ומגורים בדגש על דירות קטנות כל זאת תוך הסרת מפגעים קיימים מהמרחב הציבורי, פינוי תחנת דלק והחלפת תשתיות בהיקף ניכר". התוכנית הינה ביוזמת עופר השקעות ואמות השקעות, ונערכה על ידי אבנר ישר אדריכלים


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתהרצליההוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביבאזור התעשייה הרצליה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...