רני צים תובע מיליונים מחדשות 12: "הוסתרו נתונים ועובדות מהותיים"

רני צים מרכזי קניות הגישה תביעת לשון הרע נגד חברת החדשות ושידורי קשת, בגין כתבה שפורסמה בה נטען כי בין החברה, ראש עיריית מעלות תרשיחא וח"כ ליברמן, נרקמה עסקת שוחד, במסגרתה ויתרו לחברה על חוב של מיליונים. חדשות 12: "כפי שיוכח בבית המשפט, אין לתביעות על מה להסתמך"

שיתוף הכתבה
רני צים (מאיר אדרי) רני צים (מאיר אדרי)

חברת רני צים מרכזי קניות הגישה אתמול (ד') תביעת לשון הרע נגד חברת החדשות (חדשות 12), שידורי קשת, מנכ"ל חברת החדשות אבי וייס, וכתב התחקירים של הערוץ עמרי מניב בגין כתבה שפורסמה ב-8 ביולי במהדורת סוף השבוע תחת הכותרת "המיליארדר, הבן של ליברמן וראש העיר מישראל ביתנו: כך הושמטו חובות של מיליונים".

בכתבה נטען כי כי בין החברה - המחזיקה בקניון במעלות, ראש עיריית מעלות תרשיחא ארקדי פומרנץ וח"כ אביגדור ליברמן, נרקמה עסקת שוחד, שבמסגרתה ראש העיר ויתר לחברה על חוב בגין היטל השבחה בסך של מיליוני שקלים, בתמורה למינויו של עמוס ליברמן, בנו של ח"כ ליברמן, לדירקטור בחברה, בשל היותו של ראש העיר חבר קרוב של ח"כ ליברמן ופעיל לשעבר במפלגתו. מהכתבה עלה כי החובות נמחקו זמן קצר לאחר המינוי. 

רני צים תובעת בסכום של 5 מיליון שקל בסך הכול את חברת החדשות והנתבעים האחרים בגין לשון הרע, בעקבות פרסום הכתבה. על פי כתב התביעה שהגיש עו״ד אילן סופר,  לא היה מדובר בחוב אלא מלכתחילה באי סדרים ובפגמים בהחלטה הראשונית של העירייה. כמו  כן נטען שנערך טשטוש מכוון של לוחות הזמנים שהוצגו, והועבר לצופים מסר ברור שלפיו "בין לילה נעלם לו חוב של מיליוני שקלים והוסתרו נתונים ועובדות מהותיים שהיו בידי חברת החדשות טרם שידורה של הכתבה וטשטוש מכוון של לוחות הזמנים במציאות".

 כך למשל, עמדו בפני הנתבעים מסמכים המעידים כי הסיבה שהעירייה חזרה בה מדרישתה ביחס לתשלום היטל השבחה בגין התוכנית היא כי מדובר היה מלכתחילה בהליך פגום שנפלו בו אי סדרים ציבוריים קשים ביותר. וכן מציינים בתביעה כי "בפני חברת החדשות עמדו ראיות מוצקות לכך שה"חוב" הוא לא חוב, וכי אין כל קשר בין ההליך שהתנהל בין העירייה ובין החברה ובין המינוי האמור. השמטת המידע המהותי הנ"ל (ולכל הפחות הצגתו בתור גרסתם של התובעים), גורעת גריעה ניכרת מאמיתות הפרסום, ויוצרת אצל הצופים מסר שלילי, מעוות ושגוי ביותר ביחס לתובעים".

"תגובת התובעים לכתבה המכפישה הוצגה באופן חלקי ביותר" 

בתביעה עלה שמה של חברת החקירות להב אורבני, שמינתה העירייה. לטענת רני צים , חברת החקירות הציגה מצגי שווא ללא תימוכין ואף ביצעה ניסיונות סחיטה לקבל את הכספים. ורק לאחר פגישות, בין היתר עם היועצים המשפטיים, חזרה בה העירייה.

בכתב התביעה מבקשים התובעים מבית המשפט להורות לנתבעים, בין היתר, לפצות את התובעים בסכום של 5 מיליון שקל (לצורכי אגרה), בגין הנזקים הכספיים והתדמיתיים שנגרמו להם כתוצאה מפרסומים שהועלו על ידיהם בכמה פלטפורמות תקשורתיות, העולים כדי לשון הרע כמובנו בחוק. כמו כן דורשים התובעים לפרסם הודעת התנצלות, וכן להסיר לאלתר את הפרסום המכפיש מכל אתר אינטרנט ומכל פלטפורמת שידור אחרת.

התובעת ציינה עוד בתביעתה ש"תגובת התובעים לכתבה המכפישה הוצגה באופן חלקי ביותר, לרבות ציון העובדה שהניסיון לקשור בין מינוי בנו של ח"כ ליברמן ובין נסיגתה של העירייה מדרישתה (הבלתי מבוססת) לתשלום היטל השבחה , מהווה עילה לתביעת לשון הרע". ואף מציינת כי "יום לאחר פרסומה של הכתבה המכפישה ירדה מנייתה של החברה בכ-5.54%, דבר המשקף הפסד של עשרות מיליוני שקלים".

נוסף על כך, לפני כמה ימים פורסם באמצעי תקשורת שונים כי אביגדור ליברמן ומפלגת ישראל ביתנו, הגישו תביעה בסך של כמיליון שקל  נגד חברת החדשות ונגד מניב. 

מחדשות 12 נמסר: "הכתבה עסקה בנושא בעל עניין ציבורי רב. כפי שיוכח בבית המשפט אין לתביעות על מה להסתמך".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רני ציםתביעהחדשות 12מעלות תרשיחא
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...