"מפנים את העניים לטובת היאכטות": אתרים שלחה מכתבי פינוי ל-15 שוכרי מחסנים במרינה בתל אביב

חודש בלבד לאחר שתביעה שהגישה לפינוי שוכר מחסן במרינה נדחתה, שלחה החברה הודעה ל-15 שוכרי מחסנים המחזיקים סירות במקום לפיה יהיה עליהם לפנות את השטח עד סוף 2023. לטענת השוכרים, חברות מסחריות ובעלי כלי שיט יקרים לא קיבלו הודעות דומות. אתרים: "זקוקים למקום עבור פעילות קהילתית וחינוכית"

שיתוף הכתבה
המרינה בתל אביב (שאטרסטוק) המרינה בתל אביב (שאטרסטוק)

15 שוכרים קיבלו לאחרונה מחברת אתרים שבבעלות עיריית תל אביב הודעות על אי חידוש חוזה במתחם המרינה בתל אביב, הממוקמת בצמוד לבריכת גורדון. מדובר בשוכרים ותיקים השוכרים שטחי אחסון לציוד ימי במקום. לטענתם, חידוש החוזה נעשה לרוב באופן אוטומטי, והסיבה לפינויים היא היותם שוכרים "קטנים" שאינם רווחיים מספיק מבחינת עיריית תל אביב, שמעדיפה כי השטח יוקצה לעסקים, בעלי יאכטות גדולות, וקהל אמיד יותר.

את ההודעה קיבלו השוכרים ממנהל המרינה, עופר דובנוב. במכתבו קרא להם לפנות את השטח עד ל-31  בדצמבר 23, בין היתר בשל מחסור במקומות אחסון, כך שהשטחים ישמשו את החברה המנהלת את המרינה, אתרים, ואת עיריית תל אביב. על פי ההודעה החוזה עם השוכרים לא יחודש או יוארך.

בחברת אתרים הבהירו כי אין בכוונת החברה להאריך את ההסכם בתום תקופת השכירות. "ההודעה נשלחה על מנת לתת זמן התארגנות מראש ל-15 השוכרים של יחידות האכסון. חשוב לציין כי הסכם השכירות עמם מסתיים בסוף השנה, ואנו זקוקים למקום עבור פעילות קהילתית, ציבורית, לוגיסטית וחינוכית במרינה".

השייט: מנהל המרינה מטריד ומתעמר בי 

הודעת הפינוי מגיעה כחודש לאחר פסק הדין שבו הפסידה חברת אתרים בתביעה שהגישה נגדה שייט שהנו אחד משוכרי המחסנים. השוכר קיבל התראה לפני פינוי, אף שלטענתו שלח מכתב שהוא מעוניין לחדש את החוזה, כפי שחברת אתרים עצמה דרשה ממנו. חברת אתרים תבעה את השוכר, שלדבריו אינו יכול להחזיק את הסירה ללא תא אחסון. אתרים טענה מנגד שהשייט לא הודיע כי הוא לא מעוניין לחדש את החוזה.

עו''ד גיא סרוסי (אילן אסייג)עו''ד גיא סרוסי (אילן אסייג)

התביעה נדחתה על ידי שופטת בית משפט השלום בתל אביב עדי ניר בנימיני,  בנימוק שחברת אתרים הודיעה שעליו להודיע אם הוא לא מעוניין לחדש את החוזה, וכי כך הוא אכן עשה, ורק כשהגיע למועד חידוש החוזה על תא האחסון אמרו לו שלא יוכל לחדש את החוזה. לפיכך קבעה השופטת כי לא ניתן היה לפנות שוכר ללא עילות מנומקות.

לדברי עו"ד גיא סרוסי, המייצג את השייט שמחזיק בתא, מרשו הוא מוותיקי המרינה, המחזיק בסירה צנועה באורך 6 מטרים כבר 30 שנה, וכשנקלע למצב כלכלי לא פשוט אף החל להתגורר בסירה מספר שנים. כיום הוא חי מקצבאות הביטוח הלאומי, משום שבשל מצבו הבריאותי הוא אינו כשיר להמשיך לעבוד למחייתו.

בשיחה עם " מרכז הנדל"ן " סיפר אחד השוכרים: "אני עשרות שנים במרינה ועומד בכל הדרישות. מנהל המרינה מתנהג ללא שקיפות, מתנהל שרירותית ולא מספק נימוקים. הוא רוצה להעיף את כל הסירות הקטנות. שמכניסות רק 1,000 שקל לחודש ורוצות סירות חדשות ויוקרתיות. אם זה יתממש, אני אהיה חייב לעזוב את המרינה"

"מדי בוקר הוא מגיע מדירתו הקטנה אותה הוא שוכר, אל המרינה, כדי לטפל בסירה ולשוט בה. את המחסן שכר לפני כ-14 שנה, כדי להחזיק את ציוד השייט הנדרש לתחזוקת הסירה, ציוד שלא ניתן לאחסן בסירה עצמה בשל מידותיה הקטנות", מספר עו"ד סרוסי, "אך בדצמבר קיבל בתיבת האימייל שלו מכתב התראה, מחברת 'אתרים לפיתוח אתרי תיירות בתל-אביב' שלפיו עליו לפנות באופן מידי את המחסן".

לטענתו, הסכם השכירות האחרון, שנחתם עם השייט לפני 9 שנים, הוארך מדי שנה, בכל פעם לשנה אחת. לטענת השייט, בשנים האחרונות החל מנהל המרינה להתעמר בו ולהטרידו. לפי סרוסי  "חוזה השכירות מהווה חלק מחוזה השכירות המלא לסירה במרינה, ולפני ההתראה ביקשו ממנו להודיע אם הוא מחדש או לא מחדש את השכירות. סיבות הפינוי נומקו רק אחרי ששלחתי מכתב התראה. השופטת התייחסה לסעיפים בחוזה, שלפיהם אם אדם לא מעוניין להמשיך לשכור עליו להודיע במכתב שהוא לא מעוניין". לדברי סרוסי, "השייט מעולם לא הודיע שהוא מעוניין לסיים את החוזה והודיעו לו על הפינוי מהיום להיום כשבא לחדש את החוזה".

"רוצים להעיף את כל הסירות הקטנות לטובת סירות יוקרתיות" 

חודש אחרי פסק הדין נגד אתרים, הדיירים קיבלו את מכתב הפנייה מהמרינה. לדברי סרוסי הסיבה לכך היא  כי השופטת ציינה בדיון כי "עד סוף 23  (תום מועד החוזה) אתם לא יכולים לפנות את הדייר". לדבריו, "עד היום היה מדובר בחוזה שמתחדש אוטומטית, בהסכמה בעל פה. בפסק הדין אמרה השופטת כי אין לה סמכות להותיר את החוזה על כנו מכאן ועד עולם".

בשיחה עם " מרכז הנדל"ן " סיפר אחד השוכרים: "אני עשרות שנים במרינה, ועומד בכל הדרישות. מנהל המרינה מתנהג ללא שקיפות, מתנהל שרירותית ולא מספק נימוקים". גם הוא סבור שהטענה למחסור באחסון לא נכונה: "המטר וחצי שלי זה לא יגרום ליותר מקום. הוא רוצה להעיף את כל הסירות הקטנות. שמכניסות רק 1,000 שקל לחודש ורוצות סירות חדשות ויוקרתיות. אם זה יתממש, אני אהיה חייב לעזוב את המרינה. זה עניין של התנהלות קלוקלת ולא שקופה של עיריית תל אביב ואתרים". 

"אם כולם היו מפונים ולא היו מחסנים בכלל, הייתי אומר שהכל בסדר. אבל עשרות שנים אני משלם על עגינה ועל מחסן. חצי מהמחסנים מושכרים לחברות גולשים ולחברות פרטיות, שאינם מפונים. הכסף שלי לא פחות טוב. הסירה היא הפסיכאטר שלי".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:תל אביבמרינהאתריםיאכטה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...