עיריית רעננה תחזיר לחברת הנדל"ן רבד ארבעה דונם באזור התעשייה בעיר

זאת במסגרת הסדר מוסכם מותנה בין החברה לוועדה המקומית לתכנון ולבנייה רעננה בנוגע לקרקע שהפקיעה הוועדה, לפיו יתאפשר בה ייעוד מסחר ותעסוקה לקרקע עד 23 אלף מ"ר עילי

שיתוף הכתבה
ראש עיריית רעננה חיים ברוידא (ראובן קפוצ'ינסקי) ראש עיריית רעננה חיים ברוידא (ראובן קפוצ'ינסקי)

עיריית רעננה תחזיר לחברת הנדל"ן המניב והדיור המוגן רבד, 4 דונם שהפקיעה ממנה. כך עולה מהודעתה היום (ה') לבורסה. במרץ נחתם הסדר מותנה בין החברה לבין הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה רעננה, בנוגע לקרקע שהופקעה בעיר. הקרקע הייתה אמורה לשוב לידי רבד במאי השנה, אך חלה דחייה במסירת הקרקע בהסכמת בית המשפט. אתמול נמסר לבא כוח רבד ההסכם חתום הן על ידי העירייה והן על ידי הוועדה המקומית, לאחר שאושר על ידיהן. ההסכם יועבר לידי המגשר לחתימת קיום. דיון לצורך אישור ההסכם ומתן תוקף של פסק דין על ידי בית המשפט ייערך ב-20 ביולי. 

הסיפור מתחיל בתביעה שהגישה רבד באפריל 2019 לבית המשפט המחוזי מרכז לוד, נגד הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה רעננה ונגד העירייה, לתשלום פיצויי הפקעה בתוספת הפרשי הצמדה וריבית והוצאות משפט בסך כולל של כ-20 מיליון שקל בנוגע להפקעה של חלק מחלקה בשטח של כ-5 דונם הנמצא ברחוב השיזף 10, באזור התעשייה ברעננה, שבוצעה בשנת 2006. 

לטענת רבד  לא שילמו הוועדה והעירייה לחברה פיצויי הפקעה . אך הן טענו מנגד כי  השטח האמור הועבר להן בהסכמה, ועל כך אין חובה לתשלום פיצויים. במהלך 2022 נערכו ישיבות גישור בין הצדדים במקביל להליך המתקיים בבית המשפט. במהלך הגישור הועלתה האפשרות להשבת מלוא המקרקעין או חלקם לידי החברה במקום התשלום הכספי. 

במרץ השנה עדכנו הצדדים את בית המשפט כי הם הגיעו לנוסח הסדר מוסכם מותנה. בהתאם לטיוטת ההסכם קבעו הצדדים שני תנאים מתלים לחתימת ההסכם ולהעברתו לבית המשפט לקבלת פסק דין: אישור עקרוני של טיוטת ההסכם על ידי דירקטוריון החברה; ואישור טיוטת ההסכם בוועדה ובמועצת העיר רעננה. 

על פי טיוטת ההסכם תבוטל ההפקעה באופן מיידי ביחס לשטח של כ-4 דונם והשטח יוחזר לבעלות החברה. יתרת השטח של 1.1 דונם  תישאר בבעלות העירייה. רבד והעיריה יקדמו במשותף על חשבון החברה תוכנית התואמת בהיקפה ובמהותה את תכנית המתאר הכוללנית של רעננה (רע/3000) ביחס לכל השטחים לבנייני ציבור.

התוכנית החדשה תבקש לשנות את הייעוד הציבורי ותאפשר הקמתם של שטחים המיועדים לתעסוקה ולמסחר ושטחים מבונים למוסדות ציבור. על פי תוכנית המתאר, זכויות הבנייה הכוללות במתחם שבו נמצאים השטחים הבנויים הציבוריים הן 460% (שטח עיקרי ושירות) מעל מפלס כניסה, במגבלת גובה של 30 קומות ,כך שפוטנציאל זכויות הבנייה הוא כ-23 אלף מ"ר עילי. 

רבד התחייבה לשאת בעלות הריסה והעתקת משרדי העירייה הקיימים בשטח ולשאת בעלויות שכירות מבנה חלופי במהלך תקופת הבנייה. כמו כן התחייבה החברה לבנות בבניין החדש או בבניין נפרד על חשבונה שטח בנוי של כ- 1,530 מ"ר למוסדות ציבור (שטח כפול משטח אגף חזות העיר המשתמש כיום בחלק מהשטח). אם לא יינתן תוקף לתוכנית החדשה, החברה תהיה רשאית על-פי שיקול-דעתה להחליט אם לבנות או לא לבנות בשטח בניין התואם את השימושים המותרים בשימוש ציבורי-כלכלי לפי התכנית הקיימת (רע/בת/2002).

במקרה זה ובתנאי של בנייה חדשה על כל שטח המבנים הציבוריים, ייבנו שטחי ציבור בשטח של 765 מ"ר. בשתי החלופות המתוארות דלעיל החברה תשלם היטל השבחה . רבד עוסקת בנדל"ן מניב במערב אירופה ובישראל, בהפעלת בתי אבות באנגליה ובנדל"ן יזמי בישראל. בשנה שעברה רכשו רועי גיל ויהודה סייג את השליטה בחברה מידי בית הזהב. 
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רבדעיריית רעננהרעננהחיים ברוידאדיור מוגן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...