"כיועץ משפטי אתה רגיל לתת עמדה נחרצת. כמנהל אתה חייב לרתום כמה שיותר שותפים, גם במחיר פשרה"

בכל שבוע, מרכז הנדל"ן מאיר בזרקור את הפינות הפחות מוכרות של בכירי הענף. מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל ינקי קוינט מתארח במדור הבכורה ומספר על החוויה המכוננת בקריירה, הטעות ממנה למד, התפקיד שמילאו הוריו לאורך הדרך, ואיך מכון וייצמן פספס דוקטור לפיזיקה

שיתוף הכתבה
(צילום: ברונו שרביט, עיצוב: אורטל אביזמר)(צילום: ברונו שרביט, עיצוב: אורטל אביזמר)

מדור חדש במרכז הנדל"ן: בכל שבוע נאיר בזרקור את הפינות הפחות מוכרות של בכירי ובכירות הענף. במדור הבכורה מתארח מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל , ינקי קוינט, שמספר על החוויות המכוננות, הטעויות וההצלחות, מספר על הפעילות המועדפת עליו מחוץ לשעות העבודה ומסכם בתחזית לשנה הקרובה.
 
‎חוויה מכוננת במהלך הקריירה.
‎"כיועץ משפטי ליוויתי את הסכמי שוהם לפינוי בסיסי צה"ל. אלה היו הסכמים אדירים בהיקף של עשרות אלפי יחידות דיור, מיליארדי שקלים וצעדים מאד משמעותיים, של ווין-ווין לכולם - המדינה מרוויחה קרקעות לפיתוח במרכז הארץ, שטחים מופרים ללא צורך לפגוע בשטחים פתוחים, מערכת הביטחון מקבלת בסיסים חדשים, והציבור מקבל דירות ותעסוקה. עבורי זה המחיש את האופן שבו שימוש נכון בקרקע יכול לקדם מטרות ציבוריות. ליוויתי את ההסכמים כיועץ המשפטי של רמ"י, והיום כמנכ"ל אני מלווה את היישום שלהם".
 
‎טעות שלמדתי ממנה.
‎"אני כל יום עושה טעויות וכל הזמן משתדל ללמוד מהן. היה שלב, במעבר בין תפקיד היועץ המשפטי של רמ"י למנהל רשות החברות, שאתה פתאום צריך להוביל מהלכים אסטרטגיים - פירוק חברות, שינויים ארגוניים בחברות, הפרטות, ויש לך סדר גודל של 15-20 שחקנים, חלקם שחקני וטו שאת כולם צריך לרתום למהלך.

‎"כיועץ משפטי אתה רגיל לתת את העמדה שלך, עמדה נחרצת וחד משמעית. פה נדרשתי להוביל מהלכים שכללו פשרות ורתימת השותפים למהלך, וזה משהו שלמדתי לעשות עם הזמן. למדתי שאני חייב כמה שיותר שותפים, גם במחיר של רידוד המהלך, כי אחרת שום מהלך לא יקרה, וזה לקח לי קצת זמן להבין את זה".

דמות שהשפיעה עלי במיוחד.
‎"הוריי – יוסי ויהודית. מעבר לכך שהם חינכו אותי, אני מוצא את עצמי מתייעץ איתם לא פעם, גם בסוגיות מורכבות ומקצועיות. הם גם מצפן בעיני ליושרה והגינות. ולמרות שהם לא בתוך המערכות שאני פועל בהן, יש להם חשיבה בריאה".
 
ההצלחה הכי גדולה שלי עד היום.
‎"שנת 21' היתה השנה הראשונה שלי בתפקיד, והיא התחילה מאד לא טוב. הארגון עדיין לא יצא מהשוק של משבר הקורונה, ולמערכות לקח זמן לחזור לעצמן. סיימנו את אותה השנה עם מעל 100 אלף שיווקים, שהיו נתון השיווקים הגבוה ביותר עד אותה שנה, גבוה בעשרות אחוזים מכל שנת שיא בעבר וזה היה הישג גדול".
 
‎העצה שלי למי שנמצא בתחילת דרכו.
‎"לעבוד ביושר ובאמונה. זו העצה שאני קיבלתי בתחילת הדרך ועד היום אני מאמין בזה. זה כלל מנחה גם בשוק הפרטי, קל וחומר כשאתה נושא משרה ציבורית. גם בשוק הפרטי, כשמישהו עושה עסקים ביושר ואמונה, אני בטוח שבסופו של דבר יש בזה ברכה, ואנשים יידעו לכבד את האינטגריטי ואת ההתנהלות שלו".
 
‎החלטה הראשונה שהייתי מקבל אם הייתי שר הבינוי והשיכון.
‎"ההחלטה שהתקבלה על ידי השר גולדקנופף, להמשיך את מה שנעשה עד היום ולעשות פיין טיונינג – היא בעיני הדבר הכי נכון ששר בהתחלת תפקיד יכול לעשות. צריך להגביר את הקצב, צריך לשפר מה שניתן, אבל לא לעצור ולשנות. בעשור האחרון חווינו כמה פעמים את התופעה של שר שמגיע, מבטל את כל התוכניות שהיו לפניו, ומתחיל לגבש תוכנית חדשה. ואז אתה פתאום חצי שנה לא עושה כלום. במיוחד כשהשינויים האלה הם שינויים תכופים, זה פוגע בעשייה".
 
‎הדבר המרכזי שלדעתי אנשים לא מבינים לגבי עולם הנדל"ן.
‎"שמה שעולה יכול גם לרדת".
 
‎קולגה שאני מעריך במיוחד.
‎"יש לי שניים: יאיר פינס (מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון ומנכ"ל משרד רוה"מ לשעבר, נ"ב),למרות גילו הצעיר הוא ניחן בחשיבה אסטרטגית, יודע להוביל מהלכים גדולים ובעל חשיבה כלכלית חדה. השני הוא שלומי הייזלר (מנכ"ל משרד האוצר ובעבר מנהל הטאבו וראש מטה התכנון הלאומי, נ"ב),שהוא אחד ממומחי הנדל"ן הגדולים בישראל, שמשלב הרבה ידע גם ברישום, גם בקניין וגם בתכנון ובנייה".

‎הפרויקט האהוב עלי.
‎"ההתפתחות המואצת של הערים בנגב – נתיבות, אופקים, אשקלון וקריית גת. מדובר בעשרות אלפי יחידות דיור, ובצעד ענק לפיתוח הנגב".

‎הדבר שאני הכי אוהב לעשות מחוץ לשעות העבודה.
‎"ללמוד תורה עם הבנות והבנים שלי מדי שבת. ריצה היא גם פעילות שאני מאד אוהב, אני רץ 6 פעמים בשבוע, ויום אחד נח".

‎אם לא הייתי בכיר בשירות הציבורי הייתי...
‎"פיזיקאי. זה היה המקצוע האהוב עלי בתיכון".
 
‎התחזית שלי לשנה הקרובה.
‎"מחירי הדיור יירדו, והממשלה תידרש לצעדים משמעותיים לשימור היקף התחלות הבניה ולפיתוח מואץ בנגב, בגליל וביהודה ושומרון".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלרשות החברות הממשלתיותיאיר פינסינקי קוינטשלומי הייזלרהסכמי שוהם
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...