חדשות הנדל"ן: איווייב ואספן החלו לבנות מרלו"ג, קרסו בונה בכיכר המדינה ושפיר העניקה פרס לפיתוח ירוק

הונחה אבן הפינה של המרכז הלוגיסטי האוטומטי הגדול בארץ בסמוך לנמל אשדוד, בהשקעה של כמיליארד שקל. קבוצת חוקרים מהטכניון זכתה בפרס קיימות של קבוצת שפיר בזכות טכנולוגיה חדשנית שעושה שימוש בחומרי לוואי ופסולת בניין ממוחזרת, והוקמה קרן יזום נדל"ן חדשה - בבלי פנמה ישראל

שיתוף הכתבה
הדמיית המרכז הלוגיסטי החדש, בצמוד לנמל אשדוד (REMBOX) הדמיית המרכז הלוגיסטי החדש, בצמוד לנמל אשדוד (REMBOX)

השקעה של מיליארד שקל: הונחה אבן פינה למרכז הלוגיסטי האוטומטי הגדול בישראל

פרויקט ההקמה של המרכז הלוגיסטי (מרלו"ג) האוטומטי הגדול בישראל יצא לדרך בטקס הנחת אבן פינה אשר נערך השבוע בסמוך לנמל אשדוד. הטקס התקיים בנוכחות בכירי החברות השותפות בפרויקט: איוויב מניבים (מבית Ewave Nadlan ),כלל ביטוח ופיננסים ואספן גרופ. באירוע נחשף כי הבנק המלווה את הפרויקט יהיה בנק הפועלים וכי קבוצת אוליצקי תשתיות נבחרה לשמש קבלן החפירה והדיפון של הפרויקט.

החברות השותפות לפרויקט רכשו לפני תשעה חודשים, בספטמבר 2022, שטח קרקע ייעודי בהיקף 43 דונמים בצמידות למסילת הרכבת אשר עוברת בנמל אשדוד, שעליו יוקם מרכז לוגיסטיקה אוטומטי-טכנולוגי מתקדם בהשקעה המוערכת בכמיליארד שקלים. המרלו"ג יכלול קומפלקס הכולל 2 מבני אחסנה ומבנה תפעולי שישמש לתפעול לוגיסטי תומך. הצפי לסיום ההקמה של השלב הראשון בפרויקט הינו מרץ 2026, כאשר עד היום הושכרו בחוזים ארוכי טווח כשליש מקיבולת האחסון המוקמת בשלב זה. 

עוד נכחו באירוע החגיגי: ד"ר יחיאל לסרי, ראש עיריית אשדוד, ומהנדס העיר אשדוד; הנהלת מחלקת הנדל"ן של בנק הפועלים; הנהלת קרן הנדל"ן ריאליטי; הנהלת חברת התשתיות אוליצקי; הנהלת משרד האדריכלים א.פ. אדריכלות; נציגי חברת מסד עוז ניהול והנדסה; נציגי משרדי עורכי הדין המלווים של הפרויקט גולדפרב-גרוס-זליגמן ועמר-רייטר-ז'אן-שוכטוביץ; וגורמים נוספים השותפים לתכנון והקמת הפרויקט.

הזוכה בפרס הקיימות: טכנולוגיית הדפסת תלת מימד לבנייה בשימוש פסולת בניין

תעשיית הבנייה נחשבת לאחת מהמזהמות בעולם ונראה שמגמה זו רק תלך ותחריף. הזיהום נובע בין היתר מהישענות על שיטות בנייה מיושנות וכתוצאה משימוש גובר בחומרי גלם מזהמים. ענף הבנייה לבדו מנצל למעלה מ-32% ממשאבי הטבע הנחצבים בעולם בשנה.

Access, מרכז החדשנות של קבוצת שפיר, ערך השבוע אירוע לקידום הקיימות בתעשיית הבנייה. במשך החודשים האחרונים הוגשו עשרות פרויקטים על ידי יזמים ואנשי אקדמיה, כאשר לגמר נבחרו שישה פרויקטים מובילים. למקום הראשון הגיעו קבוצת חוקרים מולטי דיציפלינארית מהטכניון, שהציעו גישה הוליסטית לבניית אלמנטים אדריכליים מולטי-פונקציונליים אשר מבוססת על טכנולוגיית הדפסה תלת ממד בקנה מידה גדול.

הצוות המנצח (עומר מסינגר) הצוות המנצח (עומר מסינגר)

בטכנולוגיה החדשנית שמפתחים החוקרים נעשה שימוש בחומרי לוואי ופסולות בניין ממוחזרת תוך אופטימיזציה של גיאומטריית הרכיבים המודפסים בהיבטים מכניים ותפקודיים. שיטה זו מאפשרת חיסכון בחומרי בנייה על ידי התייחסות הוליסטית לתהליך הבנייה, מבחינת חומר, צורה ותהליך היצור, במטרה להפחית בכ-50% את השימוש בחומרי גלם וצמצום זמן בתהליך הבנייה.

הפרויקט יזכה לביצוע פיילוט בשווי של עד 100,000 ש״ח ויכלול את כל הכלים הדרושים להגשמת הרעיון - ליווי וייעוץ עסקי, ליווי מקצועי בידי מיטב אנשי המקצוע של שפיר, כמו גם גישה למתקנים ולפרויקטים של שפיר.

קרסו תבנה בניין עם 20 דירות ליד כיכר המדינה

חברת קרסו , זרוע הנדל"ן של קבוצת קרסו, הרסה את הבניין הישן ברחוב חדרה 10 בתל אביב, במסגרת פרויקט תמ"א 38/2 (הריסה ובנייה מחדש) שהיא תקים במקום. מדובר בבניין בוטיק ברחוב הסמוך לכיכר המדינה. במסגרת הפרויקט, קרסו תבנה בניין בוטיק בן 7 קומות ובו 20 דירות עם מרפסות שמש מקורות הצופות לחזית הרחוב, במקום הבניין הישן שכלל 8 דירות ב- 3 קומות.  לפרויקט קיים כבר היתר בנייה, והינו אחד מתוך כעשרה הבניינים שתבנה קרסו ברחובות הסובבים את כיכר המדינה. 

 הדמיה של הפרויקט בחדרה 10 של קרסו בתל אביב (3Dvision) הדמיה של הפרויקט בחדרה 10 של קרסו בתל אביב (3Dvision)

הבניין בחדרה 10 הוא הבניין השני שיצא לשיווק תחת המותג " קרסו סאן" – הראשון שבהם הוא הבניין בדוד ילין 9 הכולל 28 יחידות דיור בבניין בן 8 קומות ונמצא בימים אלה בשלבי בנייה. 

בהמשך השנה צפויה החברה לצאת עם עוד שלושה בניינים חדשים לשיווק, כולם ברחוב חדרה (חדרה 7-9 ו-11). מהחברה נמסר, כי עוד טרם הריסת הבניין נמכרו כ-40% מהדירות כיום נותרו למכירה דירות בנות 4 חדרים, מיני פנטהאוז, פנטהאוז ודירת גן עם חצר בשטח של כ- 116 מ"ר. הדירות כולן נמכרות עם מחסן וחניה. 

קרן יזום נדל"ן חדשה - בבלי פנמה ישראל

חברת יזום הנדל"ן "בבלי הירוקה" מודיעה על הקמת קרן בבלי NG פנמה ישראל, לצורך רכישת פרויקטים בישראל בשווי של כחצי מיליארד דולר. קרן בבלי פנמה ישראל היא שיתוף פעולה בין החברות בבלי הירוקה שבבעלותו של היזם שמואל סלם וקבוצת NG פנמה ישראל, שבבעלותן של מספר משפחות יהודיות ממוצא סורי שעוסקות במסחר, בתי מרקחת, נדל"ן וספנות.

הפעילות בארץ תנוהל על ידי חברת בבלי הירוקה. לדברי שמואל סלם, "אנו נמצאים בשלבי גיוס אחרונים של ההון לצורך השקעה בפרויקטי נדל"ן, אנרגיה מתחדשת וחוות שרתים בישראל בשווי של 500 מיליון דולרים. משפחות חלבי וסנדרוסי מזהות בישראל הזדמנויות ואפשרות למנועי צמחיה לעסקיהן גם בתקופה זו".

אין זה שיתוף הפעולה הראשון בין שמואל סלם וקבוצת NG פנמה ישראל. בעבר רכשו שני הגופים קרקעות לבניית פרויקטי באם המושבות בתח תקווה ופרויקט נוסף לבניית 100 דירות מגורים בגני תקוה.

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:חדשות הנדל"ןשפיראשדודמרלו"גהטכניוןפסולת בנייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...