מי גבעתיים: "קושי באספקת מים לתושבים – כבר בעתיד הנראה לעין"

תאגיד מי גבעתיים מעריך כי מערכת אספקת המים בעיר מתקרבת לרף אי ספיקה, וכי כבר בעתיד הקרוב עלולים תושבי גבעתיים ושאר צרכני המים בעיר לסבול ממחסור במים. כך עולה ממכתב ששלח לאחרונה המהנדס הראשי של התאגיד בני פרידמן. הרקע למחסור - סכסוך בין עיריית גבעתיים לרשות המים, שמעכב הקמת מאגר מים חדש שאמור לשאת בנטל הצריכה הגדל

שיתוף הכתבה
ראש עיריית גבעתיים רן קוניק (רונן אקרמן)ראש עיריית גבעתיים רן קוניק (רונן אקרמן)

תאגיד מי גבעתיים מעריך כי מערכת אספקת המים בעיר מתקרבת לרף אי ספיקה, וכי כבר בעתיד הקרוב עלולים תושבי גבעתיים ושאר צרכני המים בעיר לסבול ממחסור במים. תמונה מטרידה זו עולה ממכתב תשובה שקיבל לאחרונה יזם שמבקש לפעול בעיר, מתאגיד מי גבעתיים האחראי על תשתיות המים בעיר. הרקע למחסור המסתמן, הוא סכסוך בין עיריית גבעתיים לרשות המים, שמעכב הקמת מאגר מים חדש שאמור לשאת בנטל הצריכה הגדל.

במכתב ששלח לפני כעשרה ימים בני פרידמן, המהנדס הראשי של תאגיד מי גבעתיים, לגבי סירוב התאגיד לאשר הוצאת היתר בניה לאותו היזם, כתב: "בנוגע לבקשתך הנדונה, יבקש תאגיד מי גבעתיים בע"מ להסב את תשומת ליבך לכך שבהתאם להערכתו המקצועית, עולה כי נוכח חוסר חמור ביכולת איגום מים בעיר גבעתיים, מערכת אספקת המים בעיר מתקרבת לרף אי ספיקה, אשר עשוי להביא לקושי ולפגיעה באספקת מים לצרכנים הקיימים - כבר בעתיד הנראה לעין".

עוד נכתב, כי "משכך, חוות דעתו המקצועית של התאגיד היא כי יש לדחות כל בקשה למתן היתר לבניה בעיר הכוללת תוספת יחידות דיור. וזאת עד להשלמת פתרונות האיגום הנדרשים, והבטחת אספקת המים לצרכני העיר, הנוכחיים והעתידיים. יודגש כי התאגיד פועל בכל הדרכים העומדות לרשותו על מנת להקים נפח איגום נוסף, אולם בשלב זה קידום הפתרון אינו מצוי בידו".

העירייה חדלה להנפיק היתרי בנייה לפני מספר חודשים

סירוב זה להנפיק היתר בנייה אינו יוצר דופן. לפני שלושה חודשים חשף מרכז הנדל"ן כי עיריית גבעתיים חדלה להנפיק היתרים באופן גורף, זאת בשל סירובו של בתאגיד מי גבעתיים לחתום על היתרי בניה חדשים, עד להקמתו של מאגר מים חדש, בנוסף לזה הקיים שכבר שאינו עומד בעומס הנדרש. אולם מכתב תשובה זה הוא האינדיקציה הראשונה לכך שבמי גבעתיים מעריכים כי הקושי באספקת המים לא מתייחס רק לצרכני מים עתידיים, אלא גם לצרכני מים קיימים, קרי מי שחי ופועל בעיר כיום.

הסיבה לעיכוב בהקמת מאגר המים החדש היא סכסוך בין עיריית גבעתיים, רשות המים ועיריית תל אביב על השטח שבו אמור לקום המאגר החדש. השטח הופקע על ידי עיריית גבעתיים מעיריית תל אביב-יפו, ותמורתו נקבע פיצוי של 88 מיליון שקל. לטענת עיריית גבעתיים, רשות המים אמורה לשלם 20 מיליון מתוכם - אך זו מסרבת. בינתיים נוצר עיכוב במתן היתרי בניה חדשים, כשבמקביל, מתגבר החשש כי ייווצר מחסור במים גם לתושבים הקיימים.

מעיריית גבעתיים נמסר בתגובה כי: "לצערנו הרב, יש בעיה קשה של אספקת מים לאור הגידול של העיר כעת, קל וחומר הגידול העתידי. אנו עושים הכל על מנת לפתור אותה וברור לכולנו, כולל ליזמים ולתושבים, שבניין לא יכול להיבנות ולהתאכלס מבלי שרשות המים תדע להתחייב שיהיו מים בברזים שבו.

"העירייה הגיעה להסכמות עם רשות המים ותאגיד מי גבעתיים בכל נושא אישור טפסי אכלוס והיתרי בניה לבניינים שכבר עברו אישור הוועדה לתכנון ובניה. נושא זה נפתר לשמחתנו הרבה. יש עדיין דיונים, חיוביים מאוד, לגביי פתרון סוגיית השטח בגבעת קוזלובסקי עליה אמור להיבנות מאגר המים העתידי של העיר".

עו"ד תומר צליח, יו"ר הוועדה המוניציפלית של ארגון הקבלנים במחוז תל אביב והמרכז מסר בתגובה: "עיריית גבעתיים ממשיכה לנהל קרבות, פעם מול עיריית תל אביב ופעם מול רשות המים על גבם ועל חשבונם של קבלני העיר אשר השקיעו ממיטב זמנם, כישרונם ומירצם בקידום פרויקטי התחדשות עירונית ועתה מוצאים עצמם עומדים מול שוקת שבורה ללא יכולת לקדם היתרי בנייה בעיר. ולא רק הם נפגעים, אלא גם תושבי העיר שזכויותיהם נפגעות כתוצאה מכך.

"ארגון הקבלנים והבונים בתל אביב והמרכז התריע בפני העירייה כבר לפני מספר חודשים כי חובתה על פי דין לדאוג לקיומן של התשתיות הנדרשות בעיר. ובמיוחד לאחר שהעירייה ותאגיד המים גבו בשנים האחרונות מהיזמים עשרות ואולי מאות מיליוני שקלים בגין היטלי פיתוח, אגרות בניה והיטלי השבחה אשר נועדו בין היתר ממש למטרה זו. 
על העירייה לחתום מיידית על ההסכם עם עיריית תל אביב שלדברי ראש העיר כבר סוכם, להתחיל בביצוע הקמת מאגר המים הנדרש מיידית ובאופן שניתן יהיה להמשיך בהליכי התכנון והבניה בעיר כסדרם ואילו את עניין המחלוקת הכספית מול רשות המים לפתור במקביל וללא קשר לקיום חובותיה השלטוניות של העירייה. ארגון הקבלנים לא ימשיך לסבול בשקט את הקרב שמתנהל עם גבם של הקבלנים והבונים בעיר וישקול נקיטת צעדים משפטיים כנגד העירייה ותאגיד המים". 

תגובות תאגיד מי גבעתיים ורשות המים יובאו לכשיתקבלו. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית גבעתייםרשות המיםתאגיד מי גבעתייםבני פרידמן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...