צחי אבו ותדהר רכשו זכויות לבניית 2,000 דירות בפינוי בינוי בחדרה, עבור כ-60 מיליון שקל

בהסכם בין חברת ההתחדשות "גפן" שבשליטת צחי אבו לקבוצת תדהר, נקבע כי גפן תחזיק ב-35% מהזכויות ותדהר ב-65% מהזכויות בפרויקט, שייבנה בשלבים. על-פי טיוטת התב"ע שטרם אושרה בוועדה המחוזית, ניתן יהיה לבנות כ-2,700 דירות, כש-700 מהן יוקצו לבעלי זכויות שלא מהווים חלק מהסכם הפינוי בינוי. תדהר תהיה קבלן הביצוע

שיתוף הכתבה
גיל גבע, צחי אבו ומשה קורן (רונן אקרמן, יובל אליאס ורוית טורקיה)גיל גבע, צחי אבו ומשה קורן (רונן אקרמן, יובל אליאס ורוית טורקיה)

גפן מגורים וקבוצת תדהר חתמו אתמול על הסכם לרכישת פרויקט פינוי-בינוי בחדרה ל-2,000 דירות, בהשקעה של 50-60 מיליון שקל, בדרך של הסבת זכויות. כך הודיעה חברת גפן מגורים היום (ד') לבורסה.

גפן מגורים, בבעלותו של צחי אבו ובניהולו של משה קורן, ותדהר שבבעלות גיל גבע, אריה בכר ומארק וייסמן ובניהול אודי שרביט, חתמו על הסכם מותלה עם צד שלישי, שעל פיו מסב הזכויות ייתן את מלוא זכויותיו מכח הסכם פינוי-בינוי חתום (על ידי חלק מדיירי המתחם) להקמת פרויקט פינוי- בינוי בחדרה בכפוף לקיום התנאים בהסכם, בהם קבלת אישורם של בעלי יחידות הדיור בפרויקט להסבת זכויות אישור התב"ע וחתימת כל בעלי יחידות הדיור על הסכם הפינוי בינוי.

תדהר וגפן יחזיקו במלוא הזכויות של המסב. גפן תחזיק ב-35% מהזכויות ותדהר ב-65% מהזכויות בפרויקט, שייבנה בשלבים והיקף ההון העצמי שאותו צפויה גפן להשקיע במיזם במהלך השנים הקרובות הינו בין 50 ל-60 מיליוני ש"ח. על פי דיווח בכלכליסט, מדובר בשליש מסכום ההשקעה.

תדהר בנייה תהיה קבלן הביצוע של הפרויקט

בתמורה להסבת הזכויות בפרויקט יהיה המסב זכאי לתמורה שתחושב, בין היתר, כפונקציה של כמות היחידות לשיווק בפרויקט ומחיר המכירה העתידי של היחידות. התמורה תשולם בהתאם לאבני דרך הקבועות בפרויקט, החל ממועד קבלת היתר הבנייה הראשון. היזמים יעמידו למסב, בהתאם לשלבים ולוחות הזמנים שנקבעו בעסקה, הלוואות נושאות ריבית, אשר יהפכו למקדמות על חשבון תמורה שלה יהא זכאי המסב, בתנאי שהעסקה תושלם.

עוד סוכם במסגרת העסקה כי המסב נוטל על עצמו עלויות של היטלי השבחה ומטלות ציבוריות שנובעות מהתוכנית. נוסף על כך, למסב תהא אופציה לרכוש זכויות במתחם אשר יעודן אינו בנייה רוויה למגורים למכירה ו/או להשכרה.

לפי גורמים בעירייה, מדובר ככל הנראה במתחם פאר, דרומית למרכז העיר חדרה, כחלק משכונת פאר. התוכנית משתרעת על פני כ-75 דונם בין הרחובות פיינברג בדרום ורחוב בן צבי ממערב והיא הופקדה באוקטובר האחרון על ידי הוועדה המקומית. כיום יש במקום 386 יח"ד במבנים בני 4 עד 5 קומות בתוספת מבני ציבור. בתוכנית מוצעים מגדלים בני 26 עד 35 קומות, וכן במבנים בבנייה מרקמית הכוללת קומות מגורים מעל קומת מסחר.

על-פי טיוטת התב"ע שבייזום ושטרם אושרה בוועדת התכנון המחוזית, ובכפוף לאישורה, ניתן יהיה לבנות כ-2,700 דירות כאשר 700 מהדירות לפי טיוטות התב"ע יוקצו לבעלי זכויות שלא מהווים חלק מהסכם הפינוי-בינוי, ויתרת הדירות תהווה חלק מהפרויקט ותיבנה על ידי גפן ותדהר. במסגרת ההסכם סוכם בין היתר כי חברת תדהר בנייה תהיה קבלן הביצוע של הפרויקט.

בהמשך להסכם עקרונות מחייב שחתמו המקבלים, תדהר וגפן עתידים לחתום על הסכם השיתוף המפורט אשר יסדיר את היחסים ביניהן, לרבות הוראות ביחס לנושאים כמו אופן ניהול העסקה המשותפת, מנגנון קבלת החלטות, מתן שירותים לעסקה המשותפת על ידי חברות מקבוצת תדהר (לרבות ביצוע הפרויקט),אופן מימון הפרויקט, חלוקת רווחים ועוד.

עסקה זו מתווספת לשיתוף פעולה קיים בין צחי אבו ותדהר ב-3 פרויקטים של פינוי בינוי בעיר אשדוד הצפויים להניב מעל ל-2,300 יח"ד לשיווק. בתחילת השבוע דיווחה גפן לבורסה על עסקה שבמסגרתה יימחו לטובת גפן מלוא הזכויות והתחייבויות של חברה המנהלת ב-3 פרויקטים מסוג פינוי-בינוי במתחם פלדות, במתחם חטיבת כרמלי ומתחם נוסף בעיר אשדוד, המהוות 35% ממלוא הזכויות בכל אחד מהפרויקטים. 

תומר אלפסי, מנכ״ל חטיבת הייזום והמניבים בתדהר, אמר כי "בפרויקט נרחב זה, תוביל קבוצת תדהר את היזמות, התכנון, הניהול והביצוע, במסגרתו ייבנו כ-2,700 יח״ד. אנו מברכים על שיתוף הפעולה עם השותפות בפרויקט. נמשיך להוביל פרויקטים גדולים ולבנות ללקוחותינו בתים איכותיים ברמה גבוהה, המאפשרים חיים טובים יותר, בטוחים יותר ובריאים יותר״.

צחי אבו, בעלי גפן מסר: ״אנחנו מברכים על הרחבת הפעילות המשותפת עם תדהר . תוך זמן קצר הצלחנו בגפן מגורים להעמיד תיק עבודות רחב של פרויקטים איכותיים ברחבי הארץ, אשר צפויים למצב את החברה כחברה משמעותית בתחום של התחדשות עירונית ״.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבוצת תדהרגיל גבעמשה קורןצחי אבופינוי בינוי חדרהגפן מגורים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...