הוותמ"ל אישרה תוכנית פינוי-בינוי בהיקף של כ-800 יח"ד באשקלון

התוכנית בשכונת גולדה סמוך לכניסה הדרומית לאשקלון, קודמה על ידי חברת פנינת ע.ל.ה בשיתוף עיריית אשקלון על שטח של 44 דונם ותכלול גם כ-1,800 מ"ר שטחי מסחר, 14 דונם מבני ציבור ו-8 דונם שטחים פתוחים. התוכנית היא חלק מפיילוט שבמסגרתו יינתן תקצוב משלים לתוכניות מחוץ לאזורי הביקוש

שיתוף הכתבה
הדמיה של התוכנית בשכונת גולדה באשקלון (מבטים הדמיות אדריכליות) הדמיה של התוכנית בשכונת גולדה באשקלון (מבטים הדמיות אדריכליות)

הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור ( ותמ"ל ),בראשות נתן אלנתן, אישרה להפקדה תוכנית להתחדשות עירונית ל-788 יחידות דיור בשכונת גולדה אשקלון, תוכנית שתכלול גם שטחי מסחר, מבני ציבור ושטחים פתוחים. כיום מצויים במתחם 160 יחידות דיור ב-6 בנייני שיכון ישנים בני 4 קומות מעל קומת עמודים, שיפונו לטובת הפרויקט החדש.

התוכנית היא ביוזמת חברת פנינת ע.ל.ה שותפות מוגבלת ועיריית אשקלון, והיא על שטח כולל של 44 דונם, בסמוך לכניסה הדרומית של העיר, בין שדרות שפירא לרחוב עולי הגרדום.

התוכנית כוללת 788 יחידות דיור שיוקמו ב-5 מבני מגורים בבנייה מרקמית עד 9 קומות, וב-5 מגדלים של עד 23 קומות, זאת בנוסף לקומת מסחר. מתוך כלל יחידות הדיור, 235 יוקצו לטובת דירות קטנות של עד 80 מ"ר, וכן 237 יוקצו לטובת "דיוריות" (חדר או מערכת חדרים המהווים חלק מיחידת דיור קיימת, שיכולים לשמש משק בית נפרד הכולל מקלחת, שירותים ומטבח). 

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת כ-1,800 מ"ר שטחי מסחר שישולבו בקומה התחתונה במבני המגורים החדשים שיוקמו לאורך רחוב עולי הגרדום ושדרות שפירא, מבני ציבור בהיקף של כ-14 דונם למוסדות חינוך, קהילה ובתי כנסת ובנוסף 1,120 מ"ר של הקצאה מבונה לצרכי ציבור וכן כ-8 דונם של שטחים פתוחים. 

חלק מפיילוט של תוכנית לתקצוב פינוי-בינוי מחוץ לאזורי הביקוש 

התוכנית הא חלק מפיילוט של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, שבמסגרתו יינתן תקצוב משלים לתוכניות פינוי בינוי מחוץ לאזורי הביקוש במקרים שבהם לא מושגת רווחיות כלכלית סבירה עבור היזם. 

יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר הותמ"ל, נתן אלנתן: "הותמ"ל שמה לעצמה למטרה לאשר במלוא המרץ תוכניות להתחדשות עירונית גם מחוץ לאזורי הביקוש על האף האתגרים הרבים הכרוכים בכך. התוכנית שאישרנו להפקדה היום באשקלון מצטרפת לתוכניות פינוי בינוי נוספות שאישרנו לאחרונה ביישובי הפריפריה". 

מתכננת הותמ"ל, האדריכלית סיגי בארי: "התוכנית כוללת רחובות חדשים, מוסדות ציבור ופארק רחב המייצר חיבורים לרחובות הראשיים ולכיוון חוף הים. מבני הציבור תוכננו בראייה ארוכת טווח גם כמענה לצורכי המתחם ולתהליכי התחדשות נוספים בשכונה. כמו כן, משלבת התוכנית מסחר בחזיתות מסחריות בקומת הקרקע לחיזוק העירוניות בשכונת גולדה". התוכנית נערכה על ידי גיורא גור ושות' אדריכלים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתעיריית אשקלוןאשקלוןפנינת ע.ל.ה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...