המועצה הארצית מקדמת "מסלול ירוק" לחיזוק מבנים ללא תוספת דירות

על פי ההחלטה, תקודם תוכנית מתאר ארצית חדשה – תמ"א 40 ג', שאת עבודות החיזוק במסגרתה, הכוללות גם הוספת ממ"ד, ניתן יהיה לקדם במסלול רישוי מהיר, שיחסוך כחצי שנה בהוצאת ההיתר

שיתוף הכתבה
נתן אלנתן (אקליפס מדיה)נתן אלנתן (אקליפס מדיה)

המועצה הארצית לתכנון ולבניה, בראשות נתן אלנתן, החליטה אתמול (ג') על הכנת תוכנית מתאר ארצית חדשה לחיזוק מבנים בפני רעידות אדמה,  כחלק מהיערכות מינהל התכנון לנושא של רעידות אדמה – תמ"א 40 ג'. באמצעות התמ"א יקודם מסלול רישוי מהיר (רישוי בדרך מקוצרת) לחיזוק מבנים בלבד - ללא תוספת של יחידות דיור. המטרה של המסלול, היא להקל על הליך הרישוי במסלול של חיזוק מבנים, דבר שלפי מינהל התכנון, צפוי לקצר בחצי שנה את הליך הוצאת ההיתר.

מטרת התמ"א היא להגמיש הוראות בינוי בנושאים שונים, כגון תכסית וקווי בנין, על מנת לאפשר מהלך שיאפשר היתר לחיזוק במסלול לרישוי מקוצר. על מנת שחיזוק מבנים ייכלל במסלול מהיר, היתר הבניה לביצוע החיזוק צריך להיות תואם תוכנית. עוד נמסר כי במקביל לקידום התמ"א, נעשית כיום עבודה על תקנות רישוי מקוצר בנושא חיזוק מבנה.

ממינהל התכנון נמסר כי "ההקלות נועדו לאפשר הן לאזרחים פרטיים והן למדינה למגן באופן מהיר מבנים למגורים אשר אין בהם פתרון מיגון תקני, בכל רחבי הארץ, בין אם על ידי הוספת מרחב מוגן דירתי (ממ"ד) ובין אם על ידי מיגון חדר במבנים קיימים".

יו"ר המועצה הארצית לתכנון ולבנייה ויו"ר מטה התכנון הלאומי, נתן אלנתן: "אנו מביאים היום בשורה חשובה לציבור על ידי קיצור משמעותי בהליך חיזוק הבניינים באמצעות מסלול ירוק. הדבר מקבל משנה תוקף בתקופה בה היו מספרי אירועי רעידות אדמה בישראל".

מנכ"ל מינהל התכנון , רפי אלמליח הוסיף: "מדובר בצעד נוסף כחלק ממהלך כולל שמקדם מינהל התכנון בהורדת רגולציה בכל הקשור לתחום התכנון ובנייה. ההחלטה שהתקבלה היום הן צעד חשוב בהורדת רגולציה, והן החלטה מצילת חיים שתביא לקיצור לוחות הזמנים בהוצאת חיזוק מבנים בישראל".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:המועצה הארצית לתכנון ובנייהנתן אלנתןרפי אלמליחמינהל התכנוןחיזוק מבניםתמ"א 40 ג'
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...