השרה רגב הודיעה על הוצאת ניהול המטרו מידי חברת נת"ע

זאת על רקע עיכוב נוסף במועד התחלת הפעלתו של הקו האדום של הרכבת הקלה, שהיתה מתוכננת להתרחש עד לסוף החודש. רגב: "ההחלטה הזאת תאפשר לנת"ע להתמקד כל כולה בקו האדום, בקו הסגול ובקו הירוק, על מנת שהמשגים של הקו האדום לא יחזרו על עצמם בקווים הסגול והירוק"

שיתוף הכתבה
שרת התחבורה מירי רגב (רומן ינושבסקי, לע"מ)שרת התחבורה מירי רגב (רומן ינושבסקי, לע"מ)

שרת התחבורה מירי רגב הודיעה על הוצאת ניהול המטרו מחברת נת"ע , זאת לאחר דחיה נוספת בהפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה שהיה אמור לצאת לדרך בסוף חודש מאי לאחר עיכוב של שנה וחצי, וחריגה של שלושה מיליארד שקלים מהתקציב. כך פורסם לראשונה על ידי כתבת חדשות 12 עמליה דואק ב"תוכנית חיסכון". השרה הודיעה גם שתפעל להעברת הפרויקט לחברה ממשלתית אחרת. חברת נת"ע החלה לתכנן את קווי המטרו ביולי 2018 בעלות של יותר מחצי מיליארד שקלים.

בהודעה שהוציאה השרה רגב נאמר כי "ההחלטה הזאת תאפשר לנת"ע להתמקד כל כולה בקו האדום, בקו הסגול ובקו הירוק, על מנת שהמשגים של הקו האדום לא יחזרו על עצמם בקווים הסגול והירוק". בדיון שנערך בלשכת השרה בחודש פברואר האחרון, אמר מנכ"ל נת"ע כי הרכבת הקלה תהיה מוכנה לפתיחה בפסח, והשרה נתנה לחברה ארכה עד יום העצמאות. מועד שכבר חלף כאמור.

לדברי השרה רגב, שביקרה הבוקר באתר עבודות הקו האדום של הרכבת הקלה: "כמו שאמרתי בעבר, יהיו נגזרות ומשמעויות לחברות שלא עומדות ביעדים שלהן, בוודאי כשמדובר ביעדים שהן עצמן מציבות. ברור לי כי בכל הרצה קיימות בעיות שונות, וייתכן כי אפשר היה לקבל בעיות שוליות כאלה ואחרות במסגרת הרצה של הרכבת, תוך שקיפות מול הציבור וקריאה לציבור להשתתף בפיילוט תוך יידוע בדבר הבעיות. אלא, שבכל מה שנוגע לבטיחות, אני לא מתכוונת לקחת שום סיכון".

רגב הוסיפה כי "אני מודעת לאופטימיות של חברת נת"ע כי מספר הבלימות ירד בשבועות הקרובים, אבל לצערי, על סמך ניסיון העבר, אני לא יכולה לחלוק את האופטימיות הזאת עד שלא אראה תוצאות בשטח, שכרגע לא קיימות. הרכבת הקלה לא עובדת באופן מלא במשך 30 יום, במתכונת הפעלה מלאה, בשל ריבוי תקלות שמשביתות את הרכבת – מה שלא מאפשר בחינה של מצבה האמיתי. בנוסף, אין חמישה ימי הפעלה רצופים ללא תקלות. למעשה, אפילו אם ניקח את חמשת הימים הכי טובים של הרכבת (ללא רצף),אנחנו עדיין לא נמצאים באפס תקלות".

הקו האדום אמור היה להיפתח בחודש אוקטובר 2021, אך מאז נדחה מספר פעמים. הסיבה המקורית לדחייה, שנחשפה לפני כחודש ב"כלכליסט", היא תקלות שהתגלו בנסיעות ההרצה, בהן תקלה במערכות האיתות ובמערכת בלימת החירום. הקו האדום מחבר בין חמש ערים: פתח תקווה, בני ברק, רמת גן, תל אביב-יפו ובת ים. בקו 34 תחנות, מתוכן עשר תת קרקעיות. אורכו 24 ק"מ, ועלות הקמתו היא כ־18.7 מיליארד שקל. מדובר ב"עמוד השדרה" של המערכת להסעת המונים במטרופולין תל אביב, מאחר והוא עובר באזורים העמוסים ביותר וצפוי לשרת כ-70 מיליון נוסעים בשנה.

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נת"עמשרד התחבורהמירי רגבהרכבת הקלההמטרו
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...