דסק"ש מציעה לנכסים ובניין מיזוג, שימחק את חברת ההשקעות של דיסקונט מהבורסה

חברת ההשקעות של דיסקונט בוחנת מיזוג אפשרי עם נכסים ובניין. על פי העסקה, בעלי מניות בדיסקונט יקבלו תמורה במניות של נכסים ובניין. אם העסקה תתבצע, אגרות החוב של דסק"ש יימחקו מהמסחר בבורסה. נכסים ובניין: "הקמנו ועדה בלתי תלויה שתבחן את הנושא, אין כל ודאות שזה יבשיל לעסקה"

שיתוף הכתבה
מנכ"לית נכסים ובניין, עו"ד נטלי משען-זכאי (יח"צ)מנכ"לית נכסים ובניין, עו"ד נטלי משען-זכאי (יח"צ)

חברת ההשקעות של דיסקונט (דסק"ש) בוחנת מיזוג אפשרי בין החברה לבין חברת נכסים ובניין שימחק למעשה את דסק"ש. כך דיווחו שתי החברות היום (ה') לבורסה.

דירקטוריון  דסק"ש, שמחזיקה בכ-61% מנכסים ובניין, החליט ביום שני האחרון לפנות לדירקטוריון נכסים ובניין בהצעה לניהול משא ומתן לעסקת מיזוג שבמסגרתה החברה תמוזג עם ולתוך נכסים ובניין. לפי העסקה, בעלי מניות החברה יקבלו בתמורה להחזקותיהם במניות החברה, מניות של נכסים ובניין על פי יחס החלפה שטרם נקבע. אם עסקת המיזוג תיחתם ותושלם, מניותיה של דסק"ש יימחקו מהמסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב והחברה תתחסל ללא פירוק, וכל נכסיה וחיוביה יעברו לנכסים ובניין.

שווי דסק"ש כיום בספרים 634 מיליון שקל, וחובותיה נאמדים נכון לסוף 2022 ב-2.9 מיליארד שקל. במועד השלמת העסקה 3 סדרות אגרות החוב של דסק"ש יימחקו מהמסחר בבורסה ויעברו לנכסים ובניין, ללא שינוי בתנאיהן (בכפוף לאישור הבורסה),כך שמחזיקי איגרות החוב של החברה יהפכו להיות נושיה של נכסים ובניין .

התקשרות החברה בעסקת המיזוג תהיה כפופה לקבלת האישורים הנדרשים על פי דין, לרבות אישור האורגנים המוסמכים של החברה, ויכול להיות שעסקת המיזוג תתבצע על פי מתווה אחר שיוסכם בין הצדדים.

נכסים ובניין מסרה לדסק"ש כי במסגרת ישיבת דירקטוריון נכסים ובניין, שנערכה זמן קצר לאחר העברת ההצעה, החליט דירקטוריון נכסים ובניין להקים ועדת דירקטוריון בלתי תלויה שהוסמכה לגבש המלצות ביחס לעסקת המיזוג ולנהל משא ומתן עם החברה ביחס לתנאיה, לרבות לגבי התמורה ויחס ההחלפה שיקבעו במסגרת עסקת המיזוג. לאור השלב הראשוני של הבחינה וטרם כינוסה של הוועדה הבלתי תלויה של נכסים ובניין, אין כל ודאות בקשר עם מבנה ותנאי עסקת המיזוג ואין כל ודאות כי המגעים שיתקיימו יתקדמו או יובילו להסכמות או לחתימה על הסכם מחייב לביצוע עסקת המיזוג. הצעד של דסק"ש נועד לחסוך עלויות כפולות באחזקת שתי החברות.

עוד מסרה דסק"ש בהודעה נפרדת כי עסקת המיזוג, אם תצא לפועל, צפויה להיות מלווה בגיוס הון, על ידי בעלי המניות, לחברה הממוזגת בסכום שטרם נקבע. ההצעה מגיעה לאחר שבתחילת השנה נכשלה התוכנית של דס"קש להתמזג לתוך חברת מבנה. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דסק"שנכסים ובנייןבורסהדיסקונט
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...