גולדקנופף לא האריך את חוק הדיור הציבורי - ואלפי משפחות נותרו ללא מענה

החוק אפשר לדיירי הדיור הציבורי לרכוש את דירותיהם בהנחה, והכסף שהתקבל הופנה לרכישת דירות חדשות. גולדקנופף: "החוק צמצם את היצע הדירות מחד ולא הוסיף דירות חדשות מאידך, ולמעשה מנע מתן מענה לעשרות אלפי המשפחות הממתינות לדירה"

שיתוף הכתבה
דיור ציבורי באור יהודה (By יורם שורק - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=111272926)דיור ציבורי באור יהודה (By יורם שורק - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=111272926)

החוק שאפשר לדיירי הדיור הציבורי לרכוש את דירותיהם פג, ושר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, החליט שלא להאריך אותו. פעילי הדיור הציבורי זועמים על ההחלטה, ואילו גולדקנוף מסר כי, "המשך חוק זכויות רכישה בדיוק הציבורי פוגע בחלשים הממתינים לדירות".

חוק הדיור הציבורי, שנחקק על ידי ח"כ רן כהן ממרצ, נתקל בקשיים רבים לאורך השנים. החוק נחקק ב-1998, אך למעשה לא יושם עד 2013. החוק קובע כי דיירי הדיור ציבורי יוכלו לקנות את הדירות שבהן הם גרים בהנחה משמעותית לאחר כמה שנים. הכסף שמגיע לקופת המדינה ממכירת הדירות, יופנה לרכישת דירות חדשות למלאי הדיור הציבורי. 

גולדקנופף מסר בתגובה כי, "החוק הקיים צמצם את היצע הדירות מחד ולא הוסיף דירות חדשות למלאי מאידך, ולמעשה מנע מתן מענה לעשרות אלפי המשפחות הממתינות לדירה. המשך חוק זכויות רכישה בדיור הציבורי פוגע בחלשים הממתינים לדירות .הדיור הציבורי הוא מהותי וחשוב, ובכוונתי להציג בקרוב תוכנית חדשה הכוללת פתרונות מעשיים לאוכלוסייה החלשה ביותר. בימים אלה אנו בעיצומם של דיוני תקציב, ובכוונתי להפנות לנושא סכומים גבוהים עבור סיוע, רכש ותחזוקה". 

השר הוסיף כי, "אחת הסוגיות הבעייתיות בנושא הדיור הציבורי היא חוסר ההתאמה בין מספר המשפחות הממתינות לקורת גג לכמות הדירות הקיימות במלאי. מכירת דירות מהמאגר לפני שנרכשו דירות נוספות מגדילה את החוסר, ומביאה להתארכות רשימת הממתינים. יש צורך מהותי להבאת תקציבים גבוהים לרכישת דירות חדשות למלאי, ותקציבים גבוהים לתחזוקת הדירות הקיימות. 

"בדיונים שקיימתי עם אנשי המקצוע מצאתי כי בשנה האחרונה רכשה המדינה כ-400 דירות לדיור ציבורי בלבד. בכוונתי לקדם ביצוע רכש מסיבי. נכון להיום יש במלאי הדירות רק כ-48 אלף דירות, ותור הממתינים, לצערי הרב, רק גדל והולך. יש לנו התחייבות ממשרד האוצר לרכש של עוד כ-1,600 דירות עד לסוף השנה, אבל זה לא מספיק. יש להגדיל משמעותית את המלאי ולספק מענה ל-30 אלף הממתינים".

מנכ"ל פורום הדיור הציבורי, דני גיגי: "בסך הכל מדובר בהנחה של כ-200 אלף שקל על דירות ישנות בפריפריה ובשכונות, לאנשים שממילא שילמו שנים רבות תשלומי שכירות למדינה, ועוד יצטרכו לשלם כדי לשפץ אותן. הניסיון לבטל את החוק הזה הוא ניסיון של משרדי האוצר והשיכון לגזול את כבשת הרש. בושה שדווקא ממשלה שמדברת על ישראל השנייה מערימה קשיים על מי שהם מתיימרים לייצג"



מנכ"ל הפורום לדיור ציבורי, דני גיגי, מסר כי "חוק הדיור הציבורי הוא החוק היחיד שמאפשר לאנשים חסרי דירה מהמעמד הנמוך לחלום על כך שתהיה להם אי פעם דירה משלהם. מדובר בחוק שמטרתו להתמודד עם העוני הרב-דורי ולתת הזדמנות שווה לאנשים העניים ביותר בחברה הישראלית.

"בסך הכל מדובר בהנחה של כ-200 אלף שקל על דירות ישנות בפריפריה ובשכונות, לאנשים שממילא שילמו שנים רבות תשלומי שכירות למדינה, ועוד יצטרכו לשלם כדי לשפץ אותן. הניסיון לבטל את החוק הזה הוא ניסיון של משרדי האוצר והשיכון לגזול את כבשת הרש, ואנחנו נמשיך להילחם בניסיון הזה בכל הכוחות העומדים לרשותנו. בושה שדווקא ממשלה שמדברת על ישראל השנייה מערימה קשיים על מי שהם מתיימרים לייצג".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:יצחק גולדקנופףדיור ציבוריחוק הדיור הציבורידני גיגיפורום הדיור הציבורי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...