עיריית ת"א: 84 יחידות דיור בנות השגה לזכאים בחמישה פרויקטים

מדובר בדירות להשכרה במחיר מוזל שיוצעו על ידי העירייה בחמישה פרויקטים שונים בעיר • ההרשמה נפתחת היום, ההגרלה – ב-14.2

שיתוף הכתבה
צילום אווירי - ת"א צילום אווירי - ת"א

עיריית תל אביב-יפו מציעה 84 יחידות דיור בנות השגה בחמישה פרויקטים ברחבי העיר להגרלה בקרב זכאי דיור בר השגה בעיר: שני פרויקטים סמוכים למגדלי עזריאלי, פרויקט בשכונת שפירא, פרויקט ביד אליהו ופרויקט בנווה שאנן.

ההרשמה להגרלת הדירות נפתחה היום (א') והיא תהיה פתוחה עד לתאריך 7.4.2019. שבוע לאחר מכן, ב-14.4, תתקיים ההגרלה עצמה, שלאחריה תתבצע בדיקת זכאות לנרשמים, והתקדמות בתהליך מול הזכאים לבחירת דירה, לפי סדר עלייתם בהגרלה. הזוכים ייהנו מחוזי שכירות יציבים למשך שלוש שנים, עם אופציה להארכה לשנתיים נוספות. כלל הזכיות כפופות לחתימת המתמודדים מול היזמים, ולעמידה בקריטריונים שקבעה מועצת העיר.

הפרויקטים המשתתפים בהגרלה:

•    פרויקט WE - מתחם עירוני חדש ברחוב מנחם בגין 150, בסמוך לדרך השלום ולמגדלי עזריאלי, שבו יוגרלו 10 יחידות דיור בנות 3-2 חדרים. עלות השכירות החודשית בפרויקט תעמוד על 4,300 שקל לדירת 2 חדרים, ועל 5,000 שקל לדירת 3 חדרים.
•    פרויקט מידטאון תל אביב – בסמוך למתחם שרונה ולמגדלי עזריאלי, ברחוב מנחם בגין 144. יוצעו בו 3 יחידות דיור בנות 3 חדרים. השכירות החודשית בפרויקט תעמוד על 5,040 שקל.
•    פרויקט גני שפירא - הוקם בשנת 2013 באמצעות חברת "עזרה ובצרון" ובמימון עיריית תל אביב-יפו ויועד לדיור בר השגה. במהלך קיץ 2019 יוקצו בפרויקט 53 יחידות דיור בנות 5-3 חדרים לדיירים חדשים. השכירות החודשית בפרויקט תעמוד על 3,500 שקל לדירת 3 חדרים, 3,900 שקל לדירת 4 חדרים, עד 3,900 שקל לדירת גן בת 4-3 חדרים, 4,200 שקל לדירת פנטהאוז בת 4 חדרים ו-4,600 שקל לדירת פנטהאוז בת 5 חדרים.
•    פרויקט יד אליהו – שישה מבנים ברחבי שכונת יד אליהו, הכוללים 17 יחידות דיור בנות 2-1 חדרים. השכירות החודשית בפרויקט תעמוד על 1,600-1,100 שקל לדירת חדר עד חדר וחצי, ועל 2,700-1,500 לדירת חדר וחצי, עד 2 חדרים. 
•    פרויקט יסוד המעלה - ממוקם בלב שכונת נווה שאנן, ברחוב יסוד המעלה 35-33), ומציע דירה אחת בת 2 חדרים. השכירות החודשית בפרויקט תעמוד על 3,100 שקלים.

הקריטריונים לקביעת הזכאות הומלצו על ידי הוועדה לדיור בר השגה של העירייה, והינם פועל יוצא של שיקולי מדיניות, ובראשם הגדרת זוגות וכן משפחות בתחילת דרכן, ממעמד הביניים, כקהל היעד המרכזי. עם זאת, לאור הביקוש בשנה שעברה הורחבו הקריטריונים וכעת תנאי הסף כוללים שישה קריטריונים: היעדר בעלות על דירה; תושבות בתל אביב יפו (במשך שלוש השנים האחרונות לפחות או במשך ארבע שנים לפחות מתוך עשר השנים האחרונות שקדמו למועד הקובע); גיל שאינו עולה על 45 או גיל מעל 45 ובלבד שבמשק הבית יש ילד אשר גילו עד גיל 12 שנים במועד הקובע; הכנסה המדורגת בעשירונים הראשון עד השביעי (עם אפשרות לסטייה של עד 10% מעל הסכום הקבוע ברף העליון של העשירון השביעי, בהתאם לפרסומי הלמ"ס). 

על מנת להקל על התושבים, המתמודדים לא יידרשו להמציא את כל המסמכים בשלב הרישום, אלא רק לצרף צילום תעודת זהות ולחתום על הצהרה שהם קראו על הפרויקט, מעוניינים בו, קראו את הקריטריונים ועומדים בהם. רק נרשמים אשר יעלו בהגרלה יידרשו להמציא את המסמכים ל"עזרה ובצרון".

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "המציאוּת הישראלית, שבה אפילו בני מעמד הביניים יכולים רק לחלום על רכישת דירה, היא תולדה של תפיסת עולם ושל החלטות ממשלתיות שהשאירו את נושא הדיור לכוחות השוק, במקום לראות בקורת גג זכות בסיסית המוקנית לכל אדם.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רון חולדאידיור בר-השגהיחידות דיור חדשותמרכז WE CENTERעיריית תל אביב-יפומידטאוןגני שפיראיד אליהויסוד המעלה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...