חדשות הנדל"ן: האחות חג'ג' השיקה חלל עבודה, אושרה תוכנית ליישוב חדש בנגב ובשער הגולן נערכים לרעידת אדמה

כנרת חג'ג'-סמיט, האחות של, הקימה חלל עבודה בתל אביב. אושרה תוכנית המתאר ליישוב שיזף בנגב. בקיבוץ שער הגולן בונים בשיטה שעמידה לרעידות אדמה

שיתוף הכתבה
The Floor (יח"צ)The Floor (יח"צ)

האחות של צחי ועידו חג'ג' הקימה חלל עבודה משותף בת"א

קבוצת כנרת, בראשות כנרת חג'ג'-סמיט, הקימה חלל עבודה משותף במגדלי הצעירים ברחוב בגין 158 בתל אביב, תחת השם The Floor. המתחם, שמשתרע על קומה שלמה, כולל משרדים בגדלים שונים, חלל עבודה משותף (Open Space),עמדות עבודה טכנולוגיות, פינות ישיבה ציבוריות, בר, מטבח מאובזר ועוד. לפי חג'ג'-סמית, יותר מ-80% משטחי המשרדים כבר הושכרו. המתחם נהנה מנגישות גבוהה לנתיבי איילון ולרחוב בגין בתל אביב, ויש בו גם חנייה תת קרקעית. כמו כן, הוא ממוקם בסמוך לתחנת הרכבת סבידור מרכז, תחנת הרכבת הקלה ארלוזורוב, מגדלי עזריאלי וקריית הממשלה, ובלב המע"ר הצפוני החדש של תל אביב. חג'ג'-סמיט מתכננת להרחיב את חלל העבודה ולהוסיף משרדים נוספים, וכן מרחב להרצאות, האקתונים ומיט-אפים. 

כנרת חג'ג'-סמיט (יח''צ)כנרת חג'ג'-סמיט (יח''צ)

חג'ג'-סמיט, אחותם של היזמים צחי ועידו חג'ג', עזבה באחרונה תפקיד ניהולי בכיר בקבוצת חג'ג', ויצאה לדרך חדשה כיזמית נדל"ן. מעבר לחללי עבודה משותפים, קבוצת כנרת יוזמת פרויקטים והשקעות באירופה ובארה"ב, שאליהן היא מגייסת משקיעים ישראלים, לצד פעילות נדל"נית בישראל – חלקה בשיתוף עם אחיה. לדבריה, "מדובר במיזם הראשון של החברה החדשה שלי, ואני גאה בתוצר המוגמר. בקרוב אבשר על פרויקטים נוספים הנמצאים על הפרק. אני אסירת תודה על שנות פעילותי בקבוצת חג'ג'".

אושרה סופית התוכנית המפורטת ליישוב שיזף בנגב
  
הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום, בראשות עודד פלוס, אישרה סופית את התוכנית המפורטת ליישוב הכפרי קהילתי שיזף, בתחום המועצה האזורית רמת הנגב, זאת בהמשך להחלטת הממשלה מנובמבר 2014. היישוב יוקם מדרום למתחם משרדי המועצה האזורית רמת הנגב, ממערב לקיבוץ משאבי שדה ומצפון-מערב לקיבוץ טללים, במרחק של כ-25 דקות נסיעה מבאר שבע. ב-2018 אושרה תוכנית המתאר ליישוב. התוכנית המפורטת שאושרה כעת, מאפשרת הקמת 500 יחידות דיור למגורים, מעונות סטודנטים ודיור מוגן, וכן שטח למרכז אזורי-כפרי מצפון ליישוב ובסמוך לקריה החינוכית שקיימת כיום. המרכז יכלול מבני ציבור למוסדות חינוך, בריאות וכדומה, וכן שטח למסחר, משרדים, תיירות, תעסוקה, ותעשייה קלה ומלאכה. מרכז זה מיועד לספק שירותים אזוריים לכלל תושבי המועצה, שעתידה לגדול לכ-40 אלף תושבים עד 2048. בשטח היישוב גרות כיום, בדיור זמני, כ-30 משפחות דתיות וחילוניות.

הדמיה ליישוב שיזף (אטריום יזמות אורבנית)הדמיה ליישוב שיזף (אטריום יזמות אורבנית)

תכנון היישוב נעשה תוך שמירה על הטופוגרפיה הקיימת, שמירת ראשי הגבעות והוואדיות חשופים וללא בינוי, ופיתוח השטח בשלבים. הבינוי ביישוב יהיה בינוי כפרי, משולב בחלקו בבניה סמי-רוויה מדורגת. התוכנית ליישוב ולמרכז האזורי נעשתה ביוזמת המועצה האזורית רמת הנגב. התכנון האדריכלי נעשה על ידי משרד אדריכלים ישראלי-ארגמן אדריכלים, בשיתוף עם יועצי תכנון ממגוון תחומים, בהם גאולוגיה, שימור, ניקוז, אקולוגיה, תשתיות, תנועה ועוד. לדברי מתכנן מחוז דרום במינהל התכנון, תומר גוטהלף, "מיקום היישוב ואופן תכנונו יאפשרו חיי קהילה איכותיים, בשילוב עם הנוף המדברי הסובב, לצד רמה גבוהה של שירותים במרכז המועצה האזורית רמת הנגב". 

בקיבוץ שער הגולן בונים את ההרחבה בשיטה שעמידה לרעידות אדמה

על רקע רעידות האדמה האחרונות, בטורקיה ובסוריה, שהורגשו גם בישראל, קיבוץ שער הגולן, ששוכן למרגלות הגולן, על השבר הסורי-אפריקאי, בחר לבנות את ההרחבה שלו בשיטת ICF של אייקונקס הישראלית, העמידה בפני רעידות אדמה. אייקונקס זכתה במכרז כמי שתספק את תבניות הבנייה הייחודיות לחברה הקבלנית מורן סיידא. הקיבוץ החליט להשתמש בטכנולוגיית הבנייה החדשנית, המספקת, מעבר לעמידות גבוהה ברעידות אדמה, גם עמידות בפני רסיסי טילים, בידוד אקוסטי ותרמי גבוה, ובנייה מהירה. ההרחבה של הקיבוץ מתבצעת בשכונת הירדן החדשה הנבנית בימים אלה, ותכלול 30 יחידות דיור צמודות קרקע, בתכנונו של האדריכל גיא ארבל ממשרד אורן מ.א.ז. אדריכלים. ההרחבה מיועדת לבנים ולבנות ממשיכים של תושבי הקיבוץ, וכן לקליטת תושבים חדשים.

הבנייה בשער הגולן (הבנייה בשער הגולן (

מנכ"ל ובעלי אייקונקס, יותם בר חמא, סיפר כי מאז רעידת האדמה שהתרחשה בטורקיה ובסוריה, חל זינוק של כ-50% בהתעניינות בשיטת ICF: "יותר ויותר אנשים נעשים מודעים לעובדה שישראל היא מדינה שחלקים רבים ממנה מועדים לרעידת אדמה חזקה. בנייה באמצעות תבניות ICF כמו שאנו מייצרים בישראל שנים רבות, נפוצה מאוד במדינות בארה"ב בסקנדינביה וביפן, שסובלות אף הן רבות מרעידות אדמה, והוכיחה את עצמה לאורך שנים ארוכות כעמידה במיוחד".  


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מגדלי הצעיריםעודד פלוסהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרוםICFיותם בר חמאכנרת חג'ג'-סמיטThe Floorשיזףרמת הנגבשער הגולןמורן סיידאאייקונקס
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...