חדשות הנדל"ן: רמ"י פעלה נגד פולשים, מישורים מכרה קרקע בארה"ב, החשכ"ל חנך וינוב קיבלה היתר

רמ"י פעלה נגד פולשים ומבנים לא חוקיים בנגב, בעזרת טכנולוגיה שפיתחה רפאל. מישורים מכרה, ביחד עם שותף אמריקאי, קרקע ליד מרכז מסחרי שלה בפלורידה, תמורת 9 מיליון דולר. החשב הכללי חנך חלל עבודה משותף ממשלתי ראשון, בקריית הממשלה בתל אביב. ינוב קיבלה היתר בנייה לפרויקט בכפר סבא

שיתוף הכתבה
מתוך המבצע של רמ"י בנגב (רשות מקרקעי ישראל)מתוך המבצע של רמ"י בנגב (רשות מקרקעי ישראל)

רמ"י יצאה במבצע בעקבות עלייה של יותר מ-43% בפלישות לקרקעות

בעקבות פעילות איסוף מידע מדוקדקת שנערכה ברשות מקרקעי ישראל (רמ"י),בסיוע מערכת טכנולוגית מתקדמת של רפאל, שבמהלכה נסרקו כמיליון דונם ונעשה שימוש בפענוח וניתוח מדוקדק של צילומי אוויר, פעלו השבוע עשרות מפקחים של רמ"י, בליווי כוחות משטרה, לאיתור פלישות וחלוקת התראות בשלב ראשון למבנים לא חוקיים ופלישות לקרקעות מדינה ברחבי הנגב. הממצאים שעולים מהניתוח, מצביעים על עלייה של יותר מ-43% בפלישות לקרקעות המדינה בנגב בשנתיים האחרונות.
הפעילות התמקדה באזור דימונה, ירוחם, ערד, להבים ועמק שרה. בשלב הבא יפעלו המפקחים לחלוקת צווים לפינוי הפלישות, ויאפשרו לפולשים לסלק באופן עצמי את הפלישות טרם תבוצע פעולת אכיפה של המדינה כנגדם.

לדברי שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, "בחודשים האחרונים נחשפתי להיקף תופעת גזילת הקרקעות, הפלישות הבלתי חוקיות, והנזק האדיר שנגרם למדינה מהעבריינות בנגב. הבטחנו להיאבק בתופעה ואנו מקיימים. אני מקווה שנצליח לצמצם משמעותית את התופעה ולהימנע מהליכים משפטיים מיותרים". מנהל רמ"י, ינקי קוינט, הוסיף כי, "השימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים, כגון אלה שרפא סייעה לנו לפתח, מאפשר לאתר פלישות והפרות שימושים בקרקע הציבורית בהיקף חסר תקדים. הגילוי של הפרות אלה בשלבים הראשוניים, יצמצם חיכוך, יחסוך למדינה הליכים משפטיים מורכבים וארוכים, ויסייע לנו לשמור טוב יותר על אדמות המדינה. אין ספק כי המשך הפעילות יחדול לחלוטין את תופעת הפלישות למקרקעי ישראל".

מישורים מכרה קרקע ליד מרכז מסחרי שלה עם שותף אמריקאי תמורת 9 מיליון דולר

מישורים, הנסחרת בבורסה בתל אביב ומנוהלת על ידי אלון וקסמן, דיווחה השבוע על מכירת קרקע הסמוכה למרכז המסחרי של החברה בטמפה שבפלורידה, בארה"ב. חלק החברה בנכס הוא 49.5%, ויתרת הנכס נמצאת בבעלות מרק גולד, השותף של החברה בארה"ב. הקרקע, בשטח של כ-64.75 דונם, נמכרת תמורת כ-9 מיליון דולר (שהם נכון למועד הדיווח כ-32 מיליון שקל),שתשולם במועד השלמת העסקה, ככל שתושלם, בכפוף להתאמות כפי שתהיינה. במועד ההתקשרות, העמיד הרוכש פיקדון של כ-500 אלף דולר. אם וככל שתושלם העסקה, החברה תכיר ברווח חשבונאי (לפני מס והוצאות עסקה) במלוא התמורה. התזרים הפנוי ממכירת הנכס (לפני מס) צפוי להיות כ-7.5 מיליון דולר (חלק החברה 49.5%). השלמת העסקה צפויה ברבעון השני של 2023, והיא תהיה כפופה, בין השאר, לבדיקת נאותות.

אמיר תמרי ואלון וקסמן (ליאת פדרמן)אמיר תמרי ואלון וקסמן (ליאת פדרמן)

  
יו"ר מישורים, אמיר תמרי, והמנכ"ל, אלון וקסמן, מסרו כי, "השותפות של מישורים עם מרק גולד, שהחלה לפני כעשור, מוכיחה את עצמה ברכישת מרכזים עם אחוזי תפוסה לא גבוהים, שבתוך פרק זמן מצליחה להביא הן לתפוסה גבוהה והן להשבחה במכירת קרקעות בתוך ובצמוד למרכזי הקניות הפתוחים, ולהביא תשואות יוצאות דופן לטובה".

החשכ"ל חנך מרחב עבודה משותף ממשלתי ראשון בקריית הממשלה בת"א 

מרחב עבודה ממשלתי שיתופי ראשון מסוגו בישראל הושק בטקס חגיגי שנערך באחרונה בקריית הממשלה בתל אביב. המרחב הממשלתי השיתופי (ממ"ש) - Share Gov, הושק על ידי החשב הכללי במשרד האוצר, יהלי רוטנברג, וסגן בכיר לחשכ"ל ומנהל חטיבת הרכש והלוגיסטיקה באוצר, רו"ח דקל כהן. השימוש במרחב העבודה יתאפשר לעובדי משרדי הממשלה בהזמנה מראש במערכת דיגיטלית ייעודית. מטרת מרחב העבודה היא לספק מגוון אזורי עבודה מבודדים, מרחבים משותפים, חדרי ישיבות עם אמצעים טכנולוגיים מתקדמים, קפטריה ועוד, לעובדי משרדי ממשלה שמשרדם מחוץ לתל אביב. החלל השיתופי משתרע על כ-350 מ"ר בקומה השמינית של קריית הממשלה בתל אביב. תכנון הממ"ש וניהול הקמתו בוצע על ידי חברת הייעוץ והניהול AVIV AMCG מקבוצת מטריקס, עבור מינהל הדיור הממשלתי. עקב חנוכת ממ"ש תל אביב, צפויים להיפתח מרחבים דומים בערים אחרות ברחבי הארץ.

חלל העבודה המשותף בקריית הממשלה בתל אביב (עינת צדיק)חלל העבודה המשותף בקריית הממשלה בתל אביב (עינת צדיק)

יהלי רוטנברג מסר כי, "המתחם החדש מתחבר לשורה שלמה של דברים שאנחנו עושים בבניית אופטימיזציה גבוהה יותר של יכולות ביצוע, מהירות ואיכות. אנו רוצים לנהל את המשאבים בתפישת ניהול כוללת בצורה יעילה, ברמת החדר הבודד, תוך הבנה שרוצים לספק לאנשים סביבת עבודה נעימה, המבוססת על גישת תכנון הכוללת התייחסות למשאב האור ומרחב העבודה".

ינוב קיבלה היתר לבניית 11 דירות בעסקת קומבינציה בכפ"ס

ינוב קיבלה היתר בנייה לפרויקט במסגרת עסקת קומבינציה ברחוב גלר 28 בכפר סבא. כך דיווחה החברה השבוע. במסגרת הפרויקט, מתכננת החברה הקמת בניין בן שש קומות שיכלול 11 יחידות דיור חדשות, בתמהיל של דירות שלושה עד חמישה חדרים, ופנטהאוז שיתפרש על קומה שלמה בשטח של 190 מ"ר. במסגרת הפרויקט ייבנה גם מועדון דיירים. אכלוס הפרויקט צפוי בעוד כשנתיים. הפרויקט ממוקם במרחק הליכה מציר ויצמן המרכזי בעיר. כמו כן, תחנות נורדאו וסוקולוב של רכבת ישראל ממוקמות בקרבתו, והוא סמוך לצירי תנועה מרכזיים כמו כביש 531 וכביש 4.

הדמיה של הפרויקט של ינוב בכפר סבא (א. הדמיה)הדמיה של הפרויקט של ינוב בכפר סבא (א. הדמיה)

לדברי מנכ"ל ינוב, שגיא לנצ'נר, "לאחר שקיבלנו את היתר הבנייה, אנו צפויים לעלות בקרוב
לקרקע ולהתחיל בבנייה. ינוב ממשיכה להרחיב את פעילותה באזור השרון בכלל, ובכפר סבא בפרט, וכיום יש לנו כ-400 דירות בעיר בתכנון, בנייה ושיווק".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מישוריםהחשב הכלליינקי קוינטרמ"יכפר סבאיהלי רוטנברגנגבאלון וקסמןאמיר תמריפולשיםמבנים לא חוקייםקריית הממשלה בתל אביב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...