הופקדה תוכנית ענק להתחדשות עירונית בפ"ת: 4,300 יחידות דיור ייבנו במזרח העיר

התוכנית שמחדשת את שכונת יוספטל מהיסוד כוללת הריסת 1,382 יחידות דיור קיימות ומשתרעת על 340 דונם. עוד ייבנו 42 אלף מ"ר מבני ציבור, 2,700 מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה, ופארק בשטח של 16 דונם

שיתוף הכתבה
הדמיה של שכונת יוספטל הדמיה של שכונת יוספטל

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכז, בראשות עו"ד מיכה גדרון, החליטה להפקיד ביום חמישי האחרון תוכנית ענק להתחדשות עירונית בשכונת יוספטל הוותיקה במזרח פתח תקווה. התוכנית כוללת הקמת כ-4,300 יחידות דיור, שדרה מסחרית חדשה ו-42 אלף מ"ר של שטחי ציבור. היא משתרעת על שטח כולל של 340 דונם, וגבולותיה הם נחל מזור ממזרח; דרך ירושלים ושכונת כפר אברהם ממערב; דרך 483 ושכונת שיכון הפועל המזרחי מצפון; ושכונת קריית אלון מדרום. התוכנית נערכה על ידי בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים.

התוכנית, שקודמה על ידי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, עיריית פתח תקווה ומינהלת ההתחדשות העירונית בעיר, כוללת הריסת 1,382 יחידות דיור קיימות, וכאמור הקמת 4,700 חדשות: 3,409 שיוקמו במסגרת פינוי-בינוי על חשבון 998 יחידות דיור קיימות, 891 יחידות דיור חדשות על שטחים שכיום ריקים, ו-386 דירות קיימות שלא ייהרסו וישולבו במרקם התוכנית החדשה. התוכנית כוללת תמהיל יחידות דיור מגוון, לרבות דירות קטנות, ומתוך כלל יחידות הדיור שבה, 70 מיועדות לדיור בר השגה.

התוכנית מחלקת את השכונה ל-17 מתחמי תכנון, תוך שילוב בנייה נמוכה של עשר קומות, לצד בנייה מגדלית של עד 26 קומות, כשבקומות הקרקע של המבנים ישולבו שטחי מסחר ותעסוקה בשטח של 2,700 מ"ר, בעיקר ברחוב וייסבורג שאותו מגדירה התוכנית כשדרה ראשית מסחרית, המחברת את שכונת סירקין החדשה, וממשיכה לשכונת שיכון הפועל המזרחי ועד לתחנת המטרו האחרונה בקו M2. רחובות מסריק ויבנה יורחבו וייהפכו לשדרות ירוקות, שיכללו מדרכות רחבות ומסלולי אופניים. כמו כן, בתוכנית מוצעים מבני ציבור בשטח של 42 אלף מ"ר לצורכי חינוך, ספורט, תרבות ופנאי, דת, בריאות ועוד. במסגרת התוכנית יוקם גם פארק על שטח של 16 דונם לאורך נחל מזור, שישמור על ערכיו וינגיש אותו לתושבי הסביבה. 

התוכנית מגדילה את האוכלוסייה בשכונה מ-4,400 כיום ל-15 אלף, תוך שהיא מקטינה את השטח למגורים מ-160 דונם ל-138 דונם בסך הכל. הצפיפות נטו תגדל ל-31.7 יחידות דיור לדונם, כשכיום המצב הוא כ-10 יחידות דיור לדונם.


יו"ר הוועדה המחוזית מרכז, עו"ד מיכה גדרון, מסר כי "מדובר בפרויקט התחדשות עירוני ייחודי, שמתכנן בהינף אחד שכונה שלמה המצויה במזרח פתח תקוה. הפרויקט מציע תכנון עכשווי הכולל מגוון טיפוסי בנייה בגבהים שונים, הכוללים עירוב שימושים , והוא נהנה מקרבתו לשטחי ציבור גדולים שיתנו מענה מיטבי הן למוסדות ציבור הנדרשים לשכונה, והן לשטחים פתוחים משמעותיים לאורך נחל מזור הצמוד".  

מנהל אגף תכנון ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית, גורי נדלר, הוסיף כי " הרשות להתחדשות עירונית יוזמת ומובילה תוכניות התחדשות עירונית של שכונות שלמות, כדי שהתכנון יוכל לתת מענה שלם לדיור, תשתיות וצורכי ציבור בשכונה. תהליך התכנון המורכב הושלם בתוך כשנתיים בזכות התגייסות של גורמי העירייה ולשכת התכנון. התוכנית שאושרה להפקדה, מצליחה לחבר את השכונה לסביבתה, לייצר פתרונות דיור מגוונים, להתחשב בסביבה הטבעית ולתת מענה לצורכי הציבור הקיימים והעתידיים".

בוני התיכון יוזמת ארבעה מתחמים בשכונת יוספטל, ומתכננת הריסה של כ-328 דירות ישנות והקמת 1100 חדשות. רן מלאך, מנכ"ל בוני התיכון התחדשות עירונית , אומר כי "מדובר בבשורה של ממש לתושבי השכונה והעיר. התחדשות בשכונת  יוספטל בפתח תקווה הוא מודל להבנת הערך הרב בתכנון כוללני של שכונה בעיר לעומת תכנון פרטני של מספר בניינים, הן מבחינת מתן מענה לצרכי הקהילה והן מבחינת הוודאות להוצאת התוכנית לפועל. דיירי המתחם ובוני התיכון כיזמים הנבחרים בארבעה מתחמים בשכונה מודים ומברכים לכל העוסקים במלאכה"


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתגורי נדלרפתח תקווההוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכזמיכה גדרון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...