שבעה חודשים לאחר קניית מגדל ויטה - מישורים מוכרת קומת משרדים ב-31.4 מיליון שקל

החברה רכשה את המגדל עם קרן ספרה, אך היא קיבלה את קומות המשרדים. מחיר הרכישה לפני שבעה חודשים היה לפי 7,500 שקל למ"ר, ואילו כעת בוצעה העסקה לפי 11 אלף שקל למ"ר, עבור קומה ששטחה כ-3,000 מ"ר. מישורים צופה רווח חשבונאי של כ-7 מיליון שקל מהעסקה

שיתוף הכתבה
אמיר תמרי ואלון וקסמן (ליאת פדרמן)אמיר תמרי ואלון וקסמן (ליאת פדרמן)

מישורים מוכרת קומת משרדים במגדל ויטה שבבני ברק תמורת 31.39 מיליון שקל, פחות משנה לאחר שרכשה את המגדל עם קרן ספרה (80% ו-20%) תמורת 104 מיליון שקל. כך עולה מדיווח של החברה היום (ה') לבורסה. הרוכשת היא קבוצת רוכשים אמריקאית. לתמורה בעסקה עשויה להיות תוספת בהמשך או הפחתה לא מהותית, כך לפי דיווח החברה.

קומה נוספת בבניין הושכרה באחרונה למכללה חרדית טכנולוגית. הקומה שנמכרת היא הקומה הראשונה מעל קומת המסחר במגדל, ושטחה הוא כ-3,000 מ"ר. מחיר הקנייה היה לפי כ-7,500 שקל למ"ר. כעת, כשבעה חודשים לאחר הקנייה, הקומה נמכרת לפי כ-11 אלף שקל למ"ר. מישורים קיבלה את קומות המשרדים והמסחר, ואילו ספרה קיבלה את החניון.

במועד חתימת ההסכם, הפקידה רוכשת הקומה 20% מהתמורה בנאמנות, והיתר (80%) ישולמו בתוך 90 יום ממועד חתימת ההסכם, עם אופציה לדחיית מועד התשלום ב- 90 יום נוספים תמורת פיצוי כספי מוסכם. השלמת העסקה צפויה להתרחש ברבעון השני של 2023, ובמסגרתה ייפרע חלק מהלוואת המוכר שהועמדה לרכישת הנכס, בהיקף של כ-6 מיליון שקל. השווי של כלל הנכס בספרי החברה, נכון ל-30 בספטמבר 2022, היה 104.6 מיליון שקל. אם העסקה תושלם, מישורים צופה רווח חשבונאי לפני מס בסכום משוער של כ-7 מיליון שקל. התזרים החופשי הצפוי לחברה לאחר פירעון חלקי של הלוואת המוכר ובניכוי הוצאות עסקה ומסים, צפוי להסתכם בכ-25 מיליון שקל. 

מגדל ויטה הוא בניין משרדים בן חמש קומות שנבנה ב-1997, ומכיל גם קומת מסחר קרקעית וחניון המוכר כחניון בית ויטה. החברה נמצאת בעיצומו של שדרוג הבניין והמתחם המסחרי שבו.

יו"ר דירקטוריון מישורים, עו"ד אמיר תמרי מסר כי, "לדעת לממש חלק מהנכס ברווח משמעותי בתוך פרק זמן קצר של כחצי שנה, ובתקופה מאתגרת, זה הישג של הנהלת החברה, והדירקטוריון מברך על כך".

מנכ"ל מישורים, אלון וקסמן, הוסיף כי, "אנו רואים את התפתחות האזור של מגדל ויטה בבני ברק והעסקה שביצענו מראה על האטרקטיביות והביקוש הגבוה של שוכרים ושל רוכשים. האזור הכלכלי המתפתח של בני ברק, שכולל אוכלוסייה שמשתלבת בשוק העבודה וצורכיה העולים, ביחד עם המיקום המצוין של בני ברק בקרבת אוכלוסייה זו ובמעגל עוטף לתל אביב, מהווים גורם לפריחת האזור כולו".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מישוריםבני ברקקרן ספרהמגדל ויטה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...