פחות קומות ויחידות מגורים: ועדת הערר ערכה שינויים בתוכנית המעונות של כפר סבא

העוררים טענו, בין השאר, כי הוועדה המקומית לא דרשה הכנת תוכנית מפורטת כמתבקש, ולא ערכה בדיקות תחבורה ופרוגרמה ציבורית חברתית. הוועדה דחתה חלקית את הערר, אך ביצעה שינויים בתוכנית, וקבעה כי היא תוגש מחדש על ידי היזם ותובא שוב לדיון בוועדה המקומית

שיתוף הכתבה
כפר סבא (מאת Tomer hu - נוצר על־ידי מעלה היצירה, CC BY-SA 3.0)כפר סבא (מאת Tomer hu - נוצר על־ידי מעלה היצירה, CC BY-SA 3.0)

ועדת ערר מחוזית מרכז ערכה שינויים בתוכנית למעונות, מסחר ומרפאות שהתירה עיריית כפר סבא. ועדת הערר דנה בערר מ-22 לספטמבר האחרון על החלטת הוועדה המקומית מה-11 לספטמבר לאשר בתנאים ובסייגים את בקשת קבוצת ברדוגו ליאור להיתר בנייה להקמת מתחם מעונות סטודנטים, מרפאות ומסחר נלווה בעיר, במקרקעין בייעוד ציבורי אך בבעלות פרטית, ברחוב תל חי. בין היתר, ביקשו העוררים להעביר את התוכנית לקידום בדרך של תב"ע . בקשתם נדחתה.

את הערר הגישו חברי האופוזיציה, ונטען בו, בין היתר, כי הוועדה המקומית לא דרשה הכנת תוכנית מפורטת כמתבקש, ולא ערכה בדיקות תחבורה ופרוגרמה ציבורית חברתית. עוד נכתב בערר כי, "מעיון בבקשה להיתר ובהחלטה לאשרה, עולה חשש אמתי שמדובר בפרויקט שחוסה באצטלה של פרויקט לטובת הציבור בקרקע ציבורית, אך למעשה מהווה פרויקט מסחרי לכל דבר ועניין - וכך יש לראותו".

עוד עלו טענות על כך שלא נעשה שיתוף ציבורי כראוי, משום שהפרויקט עבר במסלול הירוק - מסלול מהיר להיתר. עוד נטען בערר כי ההיתר סותר את תוכנית המתאר של העיר בנוגע למבני ציבור, כי הרחוב צר ולא הוגשו תשריטים כנדרש. עם זאת, הדגישו העוררים שהם לא מתנגדים להיתר בכללותו, אלא דורשים הליך מינהלי כנדרש.

בהחלטת ועדת הערר, בראשות עו"ד איל תאודור שרון, נקבע כי השימוש העיקרי המבוקש למעונות סטודנטים תואם את ייעוד השימושים המותרים: "השימוש המותר במעונות הסטודנטים יהיה להשכרה בלבד, וכל שימוש אחר, למעט שטחים סחירים נלווים, יהיה סטייה ניכרת. שימוש במעונות סטודנטים יוגבל רק לסטודנטים ורק בעת לימודיהם עד חמש שנות לימוד, וברפואה שבע שנות לימוד. הם לא ישמשו להשכרה ארוכת טווח, לשימוש מגורים או לכל שימוש אחר".

עוד נקבע כי יש להקים מעון יום לגילאי 3-0, מועדון קהילתי בשטח של 150 מ"ר, ומספר הקומות המקסימלי יהיה תשע, כך שהוא לא יעקוף את בית גיל פז הסמוך. עוד נקבע כי יש לצמצם את מספר יחידות הדיור כך שיתאים למספר הקומות, ולצמצם את שטחי המסחר ל-2,600 מ"ר, בנוסף למרפאות ללא משרדים. השימושים המסחריים לא יופנו לרחוב למעט מרפאות; אגרונום העירייה ילווה את שימור העצים; הנדסת העיר תאשר את המבנה; מספר המיטות והדירות המיועדות למעונות ייקבעו מול הוועדה המקומית. אחד הקריטריונים למעונות יהיה היעדר כלי רכב, והמרפסות (לכיוון דרום וצפון) לא יעלו על רוחב מטר, כדי לא לפגוע בדיירי גיל פז.

תנאים לקבל ההיתר יהיו הסכם של העירייה עם מוסד להשכלה גבוהה ותוכנית שיגישו המבקשים לדרך שתופקע לטובת הציבור, היטל השבחה שבו יחייב היזם וכן יינתן מצדו כתב שיפוי. כמו כן, יוגש תשריט בהתאים לתיקונים.

בהחלטה נכתב כי "אף שבתחילת המסע גישות הצדדים היו שונות בתכלית, ושורטטה ביניהם מחלוקת רחבה, בתום הדיון הפרונטלי ומששקע אבק הטענות, התברר שיש תמימות דעים, ולהשקפת כולם מדובר בעיקרון בפרויקט חשוב בעל היבטים ציבוריים רצויים ונחוצים לכפר סבא".

עוד נקבע כי הבקשה להיתר תוגש מחדש על ידי היזם בהתאם לתיקונים. "לאחר התיקון  כנדרש, לרבות בטבלת 'פירוט הבקשה להקלה', תפורסם הבקשה להיתר. בעקבות זאת תובא הבקשה להיתר לדיון נוסף בוועדה המקומית, שתוכל לשקול בלב פתוח ונפש חפצה את הכרעתה בין סבך הסוגיות הרלוונטיות , ובין היתר גם לגבי אפשרות הצבת תנאים נוספים או אחרים לצורך מתן ההיתר ותעודת הגמר".

בנוסף, קבעה ועדת הערר כי יהיה ניתן להגיש ערר על החלטת הוועדה המקומית, אך לא יהיה ניתן לכפור בחוקיות המתווה. הוועדה לא קבעה הוצאות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ועדת הערר המחוזית במחוז מרכזמעונות סטודנטיםכפר סבאאיל תאודור שרון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...