בדרך לפינוי-בינוי בלוד: "הפרויקט הזה יאפשר לילדים שלי לחלום"

"אני זוכר את הילדות כתקופה מאושרת, אך גם ככזו שהביאה אותי ואת חבריי למקומות שילדים ממש לא צריכים להיות בהם". מספר אלירן לוי, דייר במתחם המיועד לפינוי-בינוי במרכז לוד, על כוחה של התחדשות עירונית לשנות את פני השכונה.

שיתוף הכתבה
יח"צ: אורון נדל"ן (ההדמייה להמחשה בלבד)יח"צ: אורון נדל"ן (ההדמייה להמחשה בלבד)

כשמדברים על התחדשות עירונית , לרוב הדבר נעשה מהזווית הכלכלית – הכדאיות ליזם, התמורות לדיירים ושווי הדירות ביום שאחרי. אך סוגיה אחרת, וחשובה לא פחות, היא ההיבט החברתי של פרויקטים אלה.

אלירן לוי (38) מתגורר עם משפחתו בשכונת שיכון ממשלתי בלוד, שצפויה לעבור התחדשות עירונית כוללת. במסגרת הפרויקט הזה  צפויים להיהרס 10 בנייני רכבת ישנים ונמוכי קומה ובהם כ-128 דירות, ובמקומם יוקמו בנייני מגורים חדשים וגבוהים יותר ובהם כ-450 יחידות דיור, הפזורים בשטח באופן שיאפשר הקמת מרחב ציבורי מטופח ומזמין לצד מוקדי תעסוקה ומסחר.

"נולדתי וגדלתי בשכונה הזאת. אני זוכר את הילדות כתקופה מאושרת, אך גם ככזו שהביאה אותי ואת חבריי למקומות שילדים ממש לא צריכים להיות בהם", מספר לוי, כיום אבא לחמישה ילדים. "השכונה הזו צמודה לאזור ה'כספומטים' שמשך אליו הרבה פשע וסמים, והאוכלוסייה פה בכל השכונה היא קשת יום, נתמכת ברובה בקצבאות של הביטוח הלאומי ובעיקר משתדלת לשרוד את היומיום."

אין פה מתנ"ס או פעילויות ציבוריות מאורגנות, גני משחקים לילדים או מקומות בילוי. הבניינים פה מתפוררים והתחושה היא שחייבים לחדש אותם, לא רק כדי שייראו טוב יותר אלא מטעמים של בטיחות ממש."

"לכן, פרויקט הפינוי-בינוי שמקודם כאן ע"י עיריית לוד וחברת אורון נדל"ן נותן לכולנו תקווה שמשהו מזה הולך להשתנות. מלבד הבנייה מחדש של כל הבניינים, אנחנו מקווים שהפרויקט ייתן את האות לכניסת אוכלוסייה חדשה וחזקה לשכונה; שיקומו פה מתנ"סים ותיווצר סביבה קהילתית יותר, משהו שכרגע אין לו זכר. ברמה האישית, אני מקווה שלילדים שלי יהיו שאיפות וחלומות גדולים יותר מאלה שהיו לי, ושהם לא יתפסו את השכונה הזו כמקום שהוא כל עולמם אלא כנקודת זינוק לכל דבר שאותו הם ירצו להשיג. בעיניי, לפרויקט המתוכנן כאן יש חלק מרכזי בסיכוי שהדבר הזה יקרה".


יח"צ: אורון נדל"ן (ההדמייה להמחשה בלבד)

מסביב לשעון

מי שמקדמת את הפרויקט ברחוב פנקס היא חברת אורון נדל"ן, המתמחה בייזום וביצוע של פרויקטים בתחום המגורים, לרבות התחדשות עירונית . "עשינו מכרז יזמים ואורון נדל"ן היו הכי מרשימים, הן מבחינת התמורות שהם יכלו לספק לנו והן מבחינת ההתנהלות שלהם והמוניטין בשטח", מספר לוי, שלמן ההתחלה לקח חלק פעיל בנציגות בעלי הדירות ובקשר מול היזמים השונים. "בנוסף, כדיירים שמבקשים שתהיה כתובת אחת וברורה לפניות שלהם, הבנו את היתרון שיש להם כחברה שגם יוזמת וגם בונה את הפרויקט.

"אני חייב לציין את מנהלי החברה, שמהרגע הראשון דיברו איתנו בגובה העיניים ועד היום מלווים אותנו בכל רגע נתון. זה אומר שאני יכול להתקשר אליהם עם בעיה גם ב-12 בלילה וב-7 בבוקר, והם ייתנו לי את מלוא הקשב והעזרה. וככה זה גם עם שאר הדיירים".

לוי מציין כי דבר נוסף שהביא אותו ואת שכניו לבחור באורון נדל"ן היא העובדה שהחברה התחייבה לטפל בבעיות תחזוקה בבניינים עד לשלב תחילת העבודות בשטח – משך זמן שעשוי להתארך בשל חבלי הביורוקרטיה: "לא מזמן היתה בעיה של נזילת מים לכמה מהבניינים כאן, ואורון נדל"ן שלחו להם אנשי מקצוע שטיפלו בהכל, ביעילות ועל חשבון החברה. זה דבר מאוד מרגיע בעינינו, שגם מלמד על הרצינות שלהם במה שקשור לחידוש המתחם".

גל קסטל, סמנכ"ל התחדשות עירונית באורון נדל"ן, מחזק את דבריו של אלירן: " שמחנו מאוד לקבל לפני כשנה וחצי פנייה מדיירי מתחם פנקס לוד להשתתף במכרז לקידום הפרויקט.

עוד יותר שמחנו לשמוע שלאחר תקופה הדיירים בחרו בנו פה אחד להיות היזם שיקדם את המתחם. מהיום הראשון נוצר קשר מאוד חם עם נציגות הדיירים, שבחבריה ראינו שותפים מלאים למסע."


גל קסטל, סמנכ"ל התחדשות עירונית באורון נדל"ן (צילום: ליה יפה)

"הפרויקט בלוד היווה עבורנו אתגר אמיתי בהיותו פרויקט חברתי מהמעלה הראשונה. ראינו מול עינינו את הרצון האמיתי של דיירי המתחם לשנות את עתיד ילדיהם. במקרים אלה האחריות היא גדולה מתוך הבנה שלא מעט אנשים שמו בידינו את עתידם ואת עתיד משפחותיהם".

לפרטים נוספים >>

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתגל קסטלפינוי בינוי אורון נדל"ן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...