מחכה להחלטת ממשלה: סילמן מבקרת את בקשת שר השיכון לעצירת הבנייה בחיפה

לדברי השרה להגנת הסביבה, במכתב שבו השיבה להצעת גולדקנופף, "במקום לעצור את הבנייה החדשה בחיפה, יש לפעול כדי לעקור את בעיית הזיהום מן השורש". לטענת סילמן, הפתרון הוא בקביעת לוח זמנים לפינוי המפעלים ממפרץ חיפה, במסגרת של החלטת ממשלה, בתוך פחות מעשור

שיתוף הכתבה
השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן (אסף אפרתי, לע"מ)השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן (אסף אפרתי, לע"מ)

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, מבקרת את בקשת שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, לעצירת הבנייה החדשה בחיפה. זאת בתשובה למכתב ששלח בשבוע שעבר לסילמן ולמנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, ובו ביקש לבחן עצירת בנייה חדשה בעיר עד לפינוי המפעלים. היום (א') פורסם מכתב התגובה שלה, ובו היא משיבה:

"אני סבורה כי הפתרון המיטבי העומד בפנינו הוא קידום התיקון להחלטת הממשלה, שעליו סוכם בהסכמים הקואליציוניים, והאצת פינוי המפעלים הפטרוכימיים ממפרץ חיפה. אבקש להבהיר כי המשרד להגנת הסביבה אינו מבחין בין דיירים חדשים לתושבים קיימים. במקום לעצור את הבנייה החדשה בחיפה – יש לפעול בנחישות ובהקדם, כדי לעקור את בעיית הזיהום מן השורש, ויפה שעה אחת קודם. פניתי אל מנכ"ל משרד ראש הממשלה (יוסי שלי, ס"ש),בקריאה להאיץ את עבודת המינהלת לפיתוח מפרץ חיפה, ולהביא את התיקון האמור לאישור הממשלה במסגרת הזמנים שנקבעה".

במכתבה הקודם בנושא בשבוע שעבר (ד'),כתבה סילמן כי בהסכמים הקואליציוניים סוכם שיועבר תיקון להחלטת הממשלה 1231 לקידום ופיתוח מפרץ חיפה, כך שתכלול תאריך יעד לפינוי התעשייה המזהמת בתוך פחות מעשור. עוד הוסיפה כי נעשתה פנייה לשלי, כדי להאיץ את עבודת המינהלת לפיתוח מפרץ חיפה במשרד ראש הממשלה, ולהביא את התיקון האמור לאישור הממשלה במסגרת הזמנים שנקבעה.

הסיפור החל ביום חמישי האחרון, שבו פורסם מכתב של גולדקנופף, שבו הוא קורא לבחון עצירת בנייה חדשה בחיפה עד לפינוי מפעלי בז"ן, בעקבות המחקר מחקר שערכה ד"ר קרן אגאי שי מאוניברסיטת בר אילן, שלפיו נמצאו מתכות רעילות בריכוז גבוה בדמם של תושבי מפרץ חיפה. גולדקנופף פנה לסילמן, וציין כי הוא שוקל לעצור בנייה חדשה באזור מפרץ חיפה בעקבות המחקר, שפורסם על ידי המשרד להגנת הסביבה. בתגובה פרסמה השרה את המכתב המדובר היום.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןהמשרד להגנת הסביבהמפרץ חיפהיצחק גולדקנופףעידית סילמןמפעלי בז"ן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...