עיריית רעננה אישרה מגדל תעסוקה ומגורים בן 35 קומות במקום מבנה של בזק

הפרויקט, מגדל דורון, של היזמית השבחה ברעננה, יוקם בסמוך לחניון האוטובוסים בצומת רעננה, על שטח של 7 דונמים. הוא יכלול תעסוקה, מסחר, בילוי ויחידות דיור קטנות המיועדות לשכירות ארוכת טווח

שיתוף הכתבה
הדמיה של פרויקט מגדל דורון (ישר אדריכלים)הדמיה של פרויקט מגדל דורון (ישר אדריכלים)

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברעננה המליצה על הפקדת פרויקט מגדל דורון של יזמית ומגישת התוכנית,  השבחה ברעננה. התוכנית משלבת מגורים באזור תעסוקה. המגדל בן ה-35 קומות יוקם במתחם בזק, בסמוך לחניון האוטובוסים בצומת רעננה, ויכלול תעסוקה, מסחר, בילוי ויחידות דיור קטנות המיועדות לשכירות ארוכת טווח

הפרויקט נדון אתמול (א') בוועדה, שהמליצה לוועדה המחוזית על הפקדת התוכנית. הפרויקט מקודם על בסיס תב"ע . התוכנית כאמור מציעה, לראשונה בעיר, פרויקט המשלב מגורים באזור תעסוקה. לדברי עיריית רעננה, צפויים פרויקטים דומים נוספים. שינוי זה כבר מתבטא במסמך המדיניות העירונית המקודם על ידי עיריית רעננה, בשיתוף עם עיריית כפר סבא, שחל על אזור התעסוקה החדש המתפתח בתפר שבין הערים - ושעליו הכריזו בנובמבר האחרון. מגדל דורון ייכלל במתחם זה, שעתיד להפוך מאזור עירוני למוקד כלכלי מטרופוליני, בלב אזור ביקוש, ולמרחב ציבורי חדש ורציף בין הערים.

המבנה המוצע ייבנה על מגרש בשטח של כ-7 דונמים, לאחר הריסה ופינוי של המבנה הקיים של בזק, ויתוכנן על פי עקרונות ותקני בנייה ירוקה. הבניין יכיל עד 35 קומות מעל הקרקע (ושש מתחת לקרקע). הקומות שמיועדות למגורים יהיו מהקומה החמישית ומעלה. התוכנית מכתיבה הפרדה בין המגורים לשימושים האחרים. כמו כן, המגורים יתוכננו רחוק ככל הניתן מהכבישים הראשייםף ויקבלו פתרונות למטרדי רעש, זיהום אוויר וכו'. בנוסף, המבנה יכלול גג ירוק מעל חמש קומות המסד, שייצור חזית חמישית ומרפסות פרטיות לטובת יחידות הדיור. עוד קובעת התוכנית שניהול ותחזוקת הבניין יהיו באחריות חברת ניהול אחת, שתהיה אחראית גם על ניהול ואחזקת דירות המגורים.

 לדברי עיריית רעננה, מגדל דורון יהווה מימוש לתפישה עירונית המכוונת ליצירת רובע עסקים הנשען על שירותי תחבורה מסיביים, כולל תחנת רכבת כבדה קיימת, תחנת רכבת קלה-מתוכננת וגישה לדרכים ראשיות, וכן על תנועה רגלית. בנוסף לתעסוקה ומגורים, הפרויקט יכלול מוסדות ציבור, מסחר, מלונאות ובילוי, ובהתאם מציע זכויות עתירות בהיקף של כ-1,260% מעל הקרקע, בתכסית של 60%, שמאפשרים נפח בינוי גדול.

במסגרת התוכנית יתווספו יחידות דיור קטנות המיועדות להשכרה ארוכת טווח. המגורים יהוו כ-20% מכלל הבנייה והזכויות. מימושן מותנה במימוש התעסוקה במגרש. בסך הכל כוללת התוכנית 230 יחידות דיור, המאפשרות פיתוח של דירות קטנות בשטח ממוצע של 40 מ"ר.

 התוכנית כוללת גם כיכר עירונית ומעבר להולכי רגל. כמו כן, הוקצה שטח לגשר עילי להולכי רגל ורוכבי אופניים לחיבור המתחם לצד השני של דרך האבות, שבשטח כפר סבא. עורך התוכנית והאדריכל הוא אבנר ישר - ישר אדריכלים .

לדברי ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, "פרויקט זה, שפועל על פי עקרון עירוב שימושים , הוא אחד הפתרונות שפעלתי ליישם כדי להשאיר את הצעירים בעיר. באופן זה, הם יוכלו גם לעבוד, גם לגור במחירים מוזלים וגם לבלות באותו המתחם, כשהכל נגיש וקרוב אליהם".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המקומית לתכנון ובנייה רעננהמגדל דורוןצומת רעננהחיים ברוידאעיריית רעננההשבחה ברעננה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...