עם סמכויות נרחבות ועשרה שרים: קבינט הדיור יוקם ויחל לפעול בימים הקרובים

הצעת שר השיכון אושרה על ידי הממשלה. בקבינט יהיו חברים, בין השאר, שר האוצר, שר הפנים, שרת התחבורה ושר החינוך. לקבינט יהיו סמכויות לקביעת מדיניות בתחום הדיור; לאישור וקידום רפורמות ושינויים מבניים לייעול מדיניות הממשלה בתחומי המקרקעין; קידום פרויקטים ומודלים בתחום ייזום וביצוע הבנייה למגורים, ועוד

שיתוף הכתבה
שר השיכון, יצחק גולדקנופף (משרד הבינוי והשיכון)שר השיכון, יצחק גולדקנופף (משרד הבינוי והשיכון)

על פי הצעת החלטה שאושרה הבוקר, תוקם בהקדם ועדת שרים לענייני דיור, בנייה ומקרקעין בראשות שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף. בוועדת השרים יהיו חברים גם שר האוצר, שר הפנים, שר האנרגיה, שרת התחבורה, שר החינוך, השר לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, השרה להגנת הסביבה, שרת ההתיישבות ושר החקלאות.

עם כניסתו של גולדקנופף לתפקיד, הוא הנחה את הגורמים המקצועיים להכין עבודת מטה רחבה ומעמיקה במטרה לשמר את מספרי השיא בשיווקי הקרקעות והתחלות הבנייה. במקביל, לאור מדיניות הממשלה לפעול להורדת מחירי הדיור ולהגדלת היצע הדירות, יש צורך מהותי ומידי לאיגום משאבים בין כלל הגורמים, ולהסרת חסמים העולים בדרך להשגת מטרות היעד. 

אחרי שלוש שנים - הקבינט שב לפעול

קבינט הדיור הקודם הוקם ב-2015, בראשות השר לשעבר משה כחלון, ונמשך עד 2020, בממשלתם של בנימין נתניהו ובני גנץ. בממשלה בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד הקבינט לא הוקם מחדש, וכעת הוא מחדש את פעילותו לאחר כמעט שלוש שנים של הפסקה. המטרות העיקריות של הקבינט הן שיתוף פעולה מלא בין כל משרדי הממשלה כדי לתכנן באופן יעיל יותר את פתרונות הממשלה למשבר הדיור.

חלק מההחלטות המרכזיות של קבינט הדיור הקודם כללו את תוכנית דירה בהנחה, המציעה לזכאים כמה מסלולי דיור במחיר מופחת ( מחיר למשתכן , מחיר מטרה, מחיר מופחת ודירה להשכיר). כמו כן, הוחלט גם על הקלת שבס כחלון, המאפשרת הענקת זכויות משמעותיות של תוספת שטח ודירות, ללא צורך להקטין את שטחי הדירות הקיימות, וללא צורך לפנות לוועדות המחוזיות לאישור הגדלת שטחי הבנייה במסגרת התב"ע.

סמכויות נרחבות ומעקב אחר יישום החלטות

לקבינט הדיור יהיו סמכויות לקביעת מדיניות ממשלתית בתחום הדיור; לאישור וקידום רפורמות ושינויים מבניים לייעול מדיניות הממשלה בתחומי המקרקעין; ייזום, תכנון וביצוע בנייה למגורים; מעקב אחר יישום ההחלטות, בין היתר, לשם ייעול השימוש בקרקע; קידום פרויקטים ומודלים מגוונים בתחום ייזום וביצוע הבנייה למגורים, כמו דיור בר השגה, דיור להשכרה לטווח ארוך ודיור ציבורי. 

עוד ידון ויחליט קבינט הדיור בנושאים כמו פינוי מקרקעין לצורכי דיור; רפורמות ושינויים מבניים בתחום מקרקעי ישראל לרבות בעניין רשות מקרקעי ישראל (רמ"י); גיבוש פתרונות לחסמים; ותיאום בין הגורמים בתחומי תקציב, תחבורה, חינוך, תשתיות וסביבה בכל הנוגע לפרויקטים של דיור. לפי משרד השיכון, הקבינט ידון גם בנושאי פיתוח וקידום התחדשות העירונית בישראל, כמו ייזום תוכניות וגיבוש צעדי מדיניות בהיבטי ייזום, תכנון ובנייה, מתוך מטרה להאיץ פרויקטים של ההתחדשות העירונית באזורי הביקוש והפריפריה.

גולדקנופף מסר כי, "זה מהלך משמעותי וחשוב להשגת פתרונות והסרת חסמים לקידום בניית יחידות דיור חדשות. ההחלטה מעניקה סמכויות רחבות לטפל באופן מלא הן בתחום הדיור, הבנייה והתשתיות הנלוות; הן בתחומי המקרקעין הנוגעים לניהול היצע הקרקעות; והן להחלטות מדיניות דיור ממשלתית רחבה וכוללת. אני מתכנן לזמן את חברי הקבינט לישיבה ראשונה כבר בימים הקרובים".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון , יהודה מורגנשטרן, הוסיף כי, "הקמת קבינט הדיור היא קריטית וחשובה לסנכרון גורמי המקצוע של משרדי הממשלה במטרה לתמוך ולקדם צעדים משמעותיים בענף הנדל"ן".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןקבינט הדיוריצחק גולדקנופףיהודה מורגנשטרן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...