יותר מ-3,000 דירות בהרצליה: נפתרה המחלוקת בין י. ח. דמרי לעירייה על חידוש שכונת יד התשעה

פרסום ראשון: כשנתיים לאחר הודעת עיריית הרצליה על ביטול ההסכם עם החברות י.ח. דמרי ו-NBS שזכו ב"קול קורא" לחידוש שכונת יד התשעה בשלמותה, הודיעה אתמול העירייה לתושבים על הגעה להסכמות מחודשות. על פי התוכנית העדכנית, 4,440 יח"ד ייבנו בשכונה, בה קיימות כיום כ-1,400 יח"ד

שיתוף הכתבה
יגאל דמרי ומשה פדלון, וברקע שכונת יד התשעה בהרצליה (יח"צ, עיריית הרצליה ודוד שי, ויקיפדיה)יגאל דמרי ומשה פדלון, וברקע שכונת יד התשעה בהרצליה (יח"צ, עיריית הרצליה ודוד שי, ויקיפדיה)

לאחר קרוב לשנתיים של נתק, מסתמן סוף למחלוקת בין עיריית הרצליה ובין החברות י.ח. דמרי ו-NBS סביב קידום תוכנית ההתחדשות העירונית לשכונת "יד התשעה" שבצפון-מזרח העיר. זאת במסגרת הסכם פשרה שנחתם בין הצדדים, בסופו של הליך גישור. כך עולה מהודעה ששלחה אתמול (ב') העירייה לתושבי שכונת יד התשעה. "עיריית הרצליה שמחה להודיע לבעלי הדירות בשכונת יד התשעה שלאחרונה נפתרו חילוקי הדעות בינה לבין היזמים י.ח. דמרי ו-NBS, אשר זכו בשעתו ב'מכרז' לתכנון מחדש של שכונת יד התשעה", נכתב בהודעת העירייה לתושבים.

לפני חודשיים זכתה בהרצליה בקול קורא שקידמה הרשות להתחדשות עירונית לקידום תכנון מפורט ביד התשעה. על פי התכנון המקודם, ל-1,408 יחידות הדיור הקיימות בשכונה יתווספו במסגרת התכנון המפורט 3,032 יחידות דיור, כך שבסיום התכנון בשכונה יהיו 4,440 יחידות דיור.

בהודעת העירייה לתושבים נכתב עוד כי "לאחר שהעירייה זכתה ב'קול קורא' של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, ממשיכה היא, באמצעות הרשות, בשיתוף י.ח. דמרי ו-NBS ובשיתוף כלל ציבור בעלי הדירות בתכנון השכונה, על מנת לחדשה ולהפכה לשכונת מגורים מגוונת, חדשנית ואיכותית, המספקת לתושביה שירותים ותשתיות ברמה גבוהה, לטובתם ורווחתם של כלל תושביה והציבור כולו".

שמונה שנות מאמצים להתחדשות

שכונת יד התשעה (המוכרת גם כ"שביב") ממוקמת בצפון-מזרח הרצליה, בצמוד לגבולה המוניציפאלי עם רעננה ומדרום לכביש 531.  השכונה, שהחלה את דרכה כמעברת עולים בשנות ה-50, התפתחה ברבות השנים לשכונה בעלת חתך סוציו-אקונומי נמוך יחסית לרובה של העיר, הנחשבת לאחת העשירות בארץ. בשנת 2015 הודיעה עיריית הרצליה על כוונתה לקדם הליך התחדשות עירונית רחב היקף על מנת לחדש את השכונה בשלמותה, וב-2016 זכו י.ח. דמרי ו-NBS ב"קול קורא" שפרסמה עיריית הרצליה לתכנון השכונה.

אלא שלאורך התהליך הלכה והתגברה המחלוקת בין הצדדים, כאשר גם בקרב התושבים הלכה והתעוררה התנגדות לחברות היזמיות הפועלות במתחם. ביולי 2019 הודיעה העירייה כי בעקבות התנגדות תושבי השכונה הוחלט להקפיא את הפרויקט. לאחר מכן שבו הצדדים לעבוד יחד לתקופה קצרה, עד שבאפריל 2021 הודיעה העירייה לחברות על ביטול ההסכם, בטענה כי החברות הפרו את ההסכם הפרות יסודיות, וכי התכנון אינו מתקדם בקצב סביר, "דבר שאינו מותיר כל ברירה לעירייה אלא להודיע על ביטול ההסכם".

אלא שבעקבות הליך גישור שהתקיים בחודשים האחרונים הצליחו הצדדים להגיע להסכמות מחודשות, ובהודעתה לדיירים נקטה הרשות המקומית גישה אופטימית לגבי ההליך: "העירייה ו-י.ח. דמרי ו-NBS שמים לנגד עיניהם את רווחתם תושבי השכונה, ואת הצורך להגשים את החזון של עיריית הרצליה משכבר הימים, לחדש את שכונת יד התשעה ולהפוך אותה לשכונה בעלת מאפיינים תכנוניים, חברתיים, תחבורתיים, וציבוריים אשר תואמים את המאפיינים של התחדשות עירונית כפי שהוגדרו על ידי הרשות להתחדשות עירונית ".

מטעם החברות י.ח. דמרי ו-NBS נמסר: "החברות דמרי וקבוצת NBS שפועלות מזה שנים בקידום התחדשות עירונית במתחם יד התשעה, שמחות על התוצאה של הליך הגישור מול עירית הרצליה, במסגרתו הוחלט כי ימשיכו לקדם את התכנית להקמת אלפי יחידות דיור חדשות, זאת בשיתוף עם העיריה והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית.
"יש לציין כי החברות דמרי וקבוצת NBS, להן ניסיון רב ומוכח של עשרות אלפי יחידות דיור בכל הארץ, ממשיכות בהחתמת הדיירים במתחם וזאת באופן שיאפשר הקמת שכונת מגורים מגוונת ואיכותית לרווחת התושבים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית הרצליההרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתהרצליהNBSי. ח. דמרייד התשעה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...