היקף המשכנתאות ממשיך לרדת: 7.56 מיליארד ש' ניטלו בנובמבר

העלייה בריבית בנק ישראל, לצד הצניחה בביקוש לדירות ובמספר העסקאות, ממשיכה להשפיע גם על ענף המשכנתאות. מדובר בירידה של 31% ביחס לאשתקד. עלייה חדה בריביות הממוצעות

שיתוף הכתבה
(שאטרסטוק)(שאטרסטוק)

העלייה בריבית בנק ישראל, לצד הצניחה בביקוש לדירות ובמספר העסקאות, משליכה באופן דרמטי גם על ענף המשכנתאות. כך עולה מנתוני בנק ישראל שפורסמו היום (ג'), ולפיהם במהלך חודש נובמבר נטל הציבור משכנתאות בהיקף של 7.56 מיליארד שקלים. מדובר בירידה של 31% בהיקף ההלוואות לעומת כ-11 מיליארדי שקלים שנטל הציבור בנובמבר אשתקד.

כ-2.35 מיליארד שקל המהווים 31% מכלל ההלוואות ניטלו במסלולים צמודי מדד, ו-5.13 מיליארדי שקלים נוספים ניטלו במסלולים לא צמודים. 4.34 מיליארד ש' מכלל ההלוואות המהווים 57% מכלל ההלוואות ניטלו במסלולים בריבית משתנה, והיתרה בריבית קבועה. פרט מעניין העולה מהנתונים, הוא כי על אף העלאות הריבית האחרונות של בנק ישראל, כמעט שלא חל שינוי בשיעור ההלוואות הניטלות במסלולי ריבית משתנה, כאשר לפני שנה היה שיעורן גבוה רק במעט ועמד על 59%.

בשיעורי הריבית הממוצעת לעומת זאת, חלה עליה חדה. במסלולים הצמודים למדד עומדת כיום הריבית על 3.4% לעומת 2% בנובמבר 21, ואילו במסלולים שאינם צמודים למדד עומדת הריבית על 4.7% לעומת 2.2% לפני כשנה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שוק המשכנתאותבנק ישראלהפיקוח על הבנקיםריבית בנק ישראל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...