תוכנית הרובעים 5 ו-6 אושרה להפקדה: תאפשר בנייה של חמש עד שבע קומות

חמש שנים לאחר אישור תוכניות הרובעים 3 ו-4, מתפשטת התוכנית עד לדרך בגין ממזרח ויצחק אלחנן מדרום. לאחר שנים רבות של עיכובים אושרה התוכנית להפקדה ובעיריית תל אביב מתחייבים להמשיך לקדמה במהירות

שיתוף הכתבה
שדרות רוטשילד בתל אביב (שאטרסטוק)שדרות רוטשילד בתל אביב (שאטרסטוק)

תוכנית הרובעים מתפשטת דרומה. כמעט 5 שנים לאחר אישורן הסופי של התוכניות לרובעים 3 ו-4 הכוללים את אזור הצפון הישן, הצפון החדש (אזור כיכר המדינה),מרכז העיר ובבלי, אישרה אתמול (ד') הוועדה המקומית לתכנון ובניה תל אביב-יפו להפקדה את תוכנית רובעים 5 ו-6 הכוללים את אזור לב העיר, כולל הרחובות אלנבי, חלקו הדרומי של קינג ג'ורג', בוגרשוב, רוב שדרות רוטשילד ואף את מתחם גן החשמל, לקראת העברתה להפקדה בוועדה המחוזית.

ישיבת הוועדה התקיימה למעלה משלוש שנים לאחר שהוועדה אישרה את אותן העקרונות התכנוניים בספטמבר 2019. מאז במשך שלוש שנים לא חלה התקדמות של ממש, אולם לדברי גורמים באגף ההנדסה של העירייה, הפעם מתכוונת הוועדה המקומית לקדם את תוכנית הרובעים 5-6 להפקדה במהירות האפשרית, לקראת אישורה הסופי. כמו כן ההחלטה מאפשרת לעירייה להאריך ב-18 חודשים נוספים את התנאים המגבילים בשטחי הרובעים לפי סעיפים 77-78 לחוק התכנון והבניה, שתוקפם פג החודש.

מדובר בתוכנית בסמכות מקומית, וכמו במקרה של רובעים 3 ו-4, גם כאן מטרתה המרכזית של התוכנית היא להסדיר את מדיניות ההתחדשות העירונית בכלל, ואת אופן יישומה של תמ"א 38 וחלופותיה בפרט.

גבולות התוכנית (הוועדה המקומית תל אביב-יפו)גבולות התוכנית (הוועדה המקומית תל אביב-יפו)

גבולות התוכנית הם הרחובות בוגרשוב ושאול המלך מצפון, הרחובות שפרינצק, לסקוב ודובנוב ממזרח, דרך מנחם בגין מדרום מזרח, רחוב יצחק אלחנן מדרום ורחוב הירקון ממערב. על פי עקרונות התוכנית היא תחול על בנייני מגורים, מלונאות ותעסוקה, כולל מבנים עם חזית מסחרית, אך לא תחול על בניינים שהוגדרו לשימור.

חלק גדול מאזור זה נכלל ב"תחום הכרזת העיר הלבנה", ובאזורים אלו קובעת התוכניות הגבלות שונות וזכויות בניה מופחתות. בשטח הכרזת העיר הלבנה מאפשרת התוכנית בנייה של עד 5 או 6 קומות, בהתאם לשטח המגרש, ואילו מחוץ לתחום ההכרזה ניתן להגיע גם ל-7 קומות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתתמ"א 38תוכנית הרובעים של תל אביברובע 5רובע 6
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...