אושרה תוכנית רובע דרום בקריית גת: 8,100 דירות ו-295 אלף מ"ר למסחר ותעסוקה

הוועדה המחוזית דרום אישרה את התוכנית, שכוללת גם פארק עירוני לאורך נחל עוזה, ומשתרעת על שטח של 1,187 דונם. במסגרת התוכנית יוקמו 960 יחידות דיור לשכירות ארוכת טווח

שיתוף הכתבה
הדמיה של רובע דרום בקריית גת (ארי כהן-מיכאל וינד אדריכלות ובינוי ערים)הדמיה של רובע דרום בקריית גת (ארי כהן-מיכאל וינד אדריכלות ובינוי ערים)

הוועדה המחוזית דרום אישרה את תוכנית קרית גת – רובע דרום, המציעה בנייה של כ-8,100 יחידות דיור בצפיפות ממוצעת של כ-25 יחידות דיור לדונם נטו. הבינוי כולל בנוסף גם 600 יחידות לדיור מוגן, 960 יחידות דיור בשכירות ארוכת טווח וכ-295 אלף מ"ר למסחר ותעסוקה. עוד כוללת התוכנית הקצאת שטחים לצורכי חינוך וציבור רובעיים, ושטחים פתוחים נרחבים בהם פארק עירוני עם שטחי ספורט לאורך שלוחת נחל עוזה.

התוכנית, שאותה יזמה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י),ממוקמת סביב מושב עוזה ולצד מסילת הרכבת, מדרום לדרך הדרום וממזרח לכביש 40. היא משתרעת על שטח כולל של 1,187 דונם. הבנייה בתוכנית היא של שלוש קומות באזורים הסמוכים למושב עוזה, ועד ל-28 קומות באזורים הסמוכים למרכז העירוני.

כ-280 דונם משטח התוכנית יוקצו למגורים, כ-35 דונם למגורים בשילוב מסחר ותעסוקה וכ-13 דונם לדיור מיוחד; כ-175 דונם למבנים ומוסדות ציבור; כ-16 דונם יוקצו למרכז תחבורה; כ-67 דונם יוקצו לתעסוקה וכ-322 דונם לשטחים ציבוריים פתוחים. 

הרובע החדש מתוכנן עם בינוי בצורת חצי סהר, ומתממשק עם המרכז העירוני העתידי של קרית גת, כך שיהיה מחובר פיזית, כלכלית וחברתית לעיר הקיימת, ויהווה מוקד משיכה לתושבי העיר והאזור. במסגרת מגוון השטחים הציבוריים הפתוחים שבתוכנית, צפויים להיבנות שלושה פארקים, בהם הפארק לאורך נחל. לפארקים אלה יצטרפו גם גינות הפזורות ברחבי הרובע. התוכנית מתעדפת תנועת הולכי רגל ורוכבי אופניים, במטרה להפחית משמעותית את תנועת כלי הרכב ברובע.

מנכ"ל רמ"י, ינקי קוינט, ברך על אישור התוכנית וציין כי "תכנון הרובע החדש בקרית גת נותן מענה לכלל צורכי דיירי הרובע בתוספת פארקים נרחבים, תעסוקה, מסחר, פתרונות תחבורה ואף דיור מוגן. התוכנית תגדיל את שטחה המוניציפלי של העיר". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלינקי קוינטרמ"יקריית גתהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרוםרובע דרום קריית גת
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...