לוזון רוכשת פרויקט בינוי-פינוי-בינוי מחברה בת של נכסים ובניין ב-115 מיליון שקל

במסגרת הפרויקט, שייבנה במתחם נחלת יהודה בצפון-מזרח ראשון לציון, ייהרסו 214 דירות ו-19 יחידות מסחריות, וייבנו 800 דירות, 3,600 מ"ר למסחר ו-7,670 מ"ר למשרדים. העסקה תמומן באמצעות הלוואת בעלים מקבוצת לוזון לחברה הבת לוזון רונסון, שרכשה את הפרויקט

שיתוף הכתבה

לוזון נדל"ן, בניהולו של עמוס לוזון, דיווחה היום (ב') לבורסה כי חברה בת פרטית שלה - לוזון רונסון נדל"ן – רכשה פרויקט בינוי-פינוי-בינוי בראשון לציון. הפרויקט נרכש מנווה, שבבעלות נכסים ובניין , תמורת 115 מיליון שקל בתוספת מע"מ, והוא נמצא במתחם נחלת יהודה שבצפון-מזרח העיר.

מתחם נחלת יהודה משתרע על שטח של כ-80 דונם בין הרחובות המכבים ממזרח, התמר ממערב, השניים מצפון ואלי כהן מדרום. הפרויקט כולל פינוי של 214 יחידות דיור וכן 19 יחידות מסחריות קיימות, והקמת 800 יחידות דיור חדשות וכן שטחי מסחר ומשרדים בהיקף של כ-3,600 מ"ר מסחר ו-7,670 מ"ר משרדים, וכן שטחים לצורכי ציבור. 

10 מיליון שקל מהתמורה למוכרים ישולמו בתוך חמישה ימי עסקים ממועד החתימה על ההסכם, והיתרה לתשלום בגין התמורה למוכרים - 105 מיליון שקל - תשולם בתוך 30 יום ממועד התקיימות כמה תנאים, בהם קבלת אישור העירייה להמצאת הזכויות, ואישור התוכנית למגרשים הראשונים, ולא לפני 30 ביוני 2023 ולא לאחר 31 במרץ 2024; ובלבד שלוזון רונסון לא ביטלה את ההסכם בהתאם לזכות הביטול המוקנית.

תמורה נוספת, עד לסך של 25 מיליון שקל, תשולם על פי רווחיות הפרויקט, אך בכל מקרה לא תפחת מ-10 מיליון שקל. תמורה זו אינה כוללת תשלום בגין זכויות לצדדים שלישיים, הוצאות פיתוח ותשלומים נוספים המוערכים ב-35 מיליון שקל. שיעור הדיירים שחתם על ההסכם בינוי-פינוי-בינוי הוא בממוצע כ-65%, ביחס לכל המתחם. עבור המגרשים הראשונים חתמו 100%.

על המתחם חלה תוכנית המקנה את זכויות הבנייה, אך לא ניתן להוציא בגינה היתרי בנייה לפני תוכנית איחוד וחלוקה. המוכרים כבר ערכו תוכנית קידום לאיחוד וחלוקה בשתי חלקות: 32 דירות קיימות, כך שיוקנו להם זכויות ל-159 דירות במגרשים הראשונים.

ב-31 באוקטובר התקבלה החלטה בוועדה המקומית להעביר את תוכנית האיחוד והחלוקה למגרשים הראשונים ולאמץ הליכי הפקדה. העסקה מותנית, בין היתר, בקבלת אישור לתוכנית איחוד וחלוקה ליתר המגרשים.

בכוונת לוזון רונסון לממן את התמורה מהלוואת בעלים מהחברה, שתישא ריבית שתיקבע בין החברות לוזון ולוזון רונסון. בכל מקרה הריבית שתיקבע לא תפחת משיעור ריבית מס הכנסה. המכירה מבוצעת על רקע האסטרטגיה של נכסים ובניין לממש נכסים לצורך הקטנת המינוף. במאי השנה התמזגה חברת המימון טריא עם קבוצת לוזון. בעקבות המיזוג נהפכה טריא לבעלת השליטה בחברה.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ראשון לציוןעמוס לוזוןנכסים ובנייןלוזון נדל"ןנחלת יהודהלוזון רונסון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...