450 דירות חדשות בלב העיר: הופקדה תוכנית התחדשות במרכז ראשל"צ

התוכנית של צ.צרפתי מציעה הריסה של 136 דירות בשלוש בתים משותפים ברחוב ירושלים, והקמת ארבעה בניינים חדשים. התוכנית משתרעת על שטח כולל של 22 דונם. החברה החתימה כבר 61% מבעלי הדירות

שיתוף הכתבה
ראשון לציון (שאטרסטוק)ראשון לציון (שאטרסטוק)

הוועדה המקומית בראשון לציון הפקידה שלשום (ג') תוכנית התחדשות עירונית ברחוב ירושלים. במסגרת התוכנית, ייהרסו 136 יחידות דיור בשלושה בתים משותפים וייבנו 450 יחידות דיור בארבעה בנייני מגורים, מבנים ומוסדות ציבור, שטח ציבורי פתוח ושטחים למסחר ותעסוקה על שטח כולל של כ-22 דונם. יוזמת התוכנית היא צ.צרפתי, ועורך התוכנית הוא אדר' אליהו מאיוס.

במסגרת התוכנית, הממוקמת במרכז האזור המזרחי של העיר, בחלקו האמצעי של רחוב ירושלים מצד אחד וגובלת ברחוב בית לחם מהצד השני, מוצעת יצירת דופן שפונה לרחוב, הכוללת מסחר ותעסוקה בקומות הראשונות. כמו כן, מציעה התוכנית חיזוק של רשת השצ"פים העירונית הקיימת, ושימור הגן העירוני שבשטחה.

מתוך 136 בעלי דירות במתחם, ניתנו עד עכשיו הסכמות של 83 בעלי דירות, שמהווים 61% מכלל בעלי הנכסים. בנוסף, בכל אחת משלוש החלקות בתוכנית שיעור החותמים הוא יותר מ-50%. את הפרויקט הובילו וליוו עו"ד זיו כספי ועו"ד אדם צסוואן ממשרד גינדי כספי ושות '.

לפי הצעה המקורית היו צפויות להיבנות 498 יחידות דיור, אך בדיון בוועדה הוחלט לצמצם את מספר הדירות. בנוסף, החלטת הוועדה מציינת שהתנאי להוצאת ההיתר הראשון יהיה מתן תוקף לתוכנית נפרדת לחיבור המתחם לרחוב השומר. כמו כן, התנאי לאכלוס שני המגדלים הראשונים יהיה פתיחה בפועל של אחד החיבורים מרחוב בית לחם. התמורות בפרויקט לא יעלו על 12 מ"ר לדירה.

זיו כספי, שותף מייסד במשרד גינדי כספי ושות ': "מדובר בתוכנית ההתחדשות העירונית הראשונה שקרובה לאישור מכוח התוכנית הכוללנית של ראשון לציון, ששמה לנגד עיניה את קידום ההתחדשות בצירים מרכזיים ובאזורים בהם היא כה נחוצה. כמי שליווה את הליכי התכנון מתחילתו של הפרויקט, אני רק יכול לקוות כי התוכנית תגיע לתוקף בעת הקרובה וכי שלב קבלת ההיתרים לא יארך זמן רב מדי,  היות ומדובר באזור ישן שדייריו משוועים להתחדשות במשך שנים רבות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ראשון לציוןצבי צרפתיהוועדה המקומית ראשון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...