דיסנילנד – גרסת הנגב: המכרזים להקמת פארק הענק יפורסמו בקרוב

על מתחם בן 7,000 דונם בקרבת חצרים מתכננת המדינה להקים את "נגב פארק" - מתחם התיירות הגדול בישראל אשר יכלול שורה של אטרקציות, בהן פארק שעשועים, פארק מים, גן חיות ועוד, לצד מאות יחידות מלונאיות ומיזמי מסחר ופנאי. בעיריית ב"ש ובמועצת בני שמעון מצפים כי המתחם ייצור מאות משרות

שיתוף הכתבה
הדמיית הפארק המתוכנן (נגב פארק)הדמיית הפארק המתוכנן (נגב פארק)

רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) וחברת נגב פארק המצויה בבעלות משותפת של עיריית באר שבע והמועצה האזורית בני שמעון, מכינות בימים אלה את המכרזים להקמת פארק תיירות בנגב שצפוי להיות פארק התיירות הגדול בארץ. מיקומו המתוכנן של "נגב פארק" הוא מערבית לבאר שבע, בקרבת קיבוץ חצרים. בסך הכל צפוי הפרויקט להתפרס על פני 7,000 דונם שבהם ישולבו מיזמי תיירות, מלונאות ואטרקציות בהיקף של כ-1,500 דונם, ויתרת השטח תיועד ליערות קק"ל, שגם בשטחם יתקיימו פעילויות שונות.

בחודשים הקרובים ייצאו המכרזים לשלושת מתחמי הפארק: המתחם הסגול, המתחם הירוק והמתחם הכחול. בכל אחד מהם יוכל היזם הזוכה לקדם מיזם תיירותי בקנה מידה גדול – פארק שעשועים, פארק מים, גן חיות וכיוצא בזה. מלבד זאת כולל המתחם הירוק זכויות לבניית 120 יחידות מלונאיות, כאשר בכוונת נגב פארק להגדיל את מספרן ל-300. במתחם הכחול שבו כיום אין זכויות בנייה כלל למלונאות, ישנה כוונה לקדם זכויות לבניית 500 יחידות מלונאיות, כך שבסך הכל ייבנו בשטח הקומפלקס 800 חדרי מלון.

ראש עיריית ב"ש דנילוביץ': "׳הנגב פארק יהיה פארק האטרקציות הגדול ביותר במדינה ויכלול מלונות וכפרי אירוח, אטרקציות של מים דוגמת בריכות גלים, לונה פארק מתקדם ואטרקציות נוספות ומגוונת. אנו נלחמים להפוך את שדה התעופה שבמתחם (שדה תימן) לשדה תעופה לטיסות מאירופה והאזור"

לדברי גורמים בנגב פארק, כבר קיימת התעניינות רבה בקרב יזמי תיירות מובילים בארץ ובעולם. הצפי הוא כי בעוד כארבע שנים תחל הקמת הראשון מבין הפרויקטים. נוסף על כך, בימים אלו צפוי להיחתם ההסכם של פיתוח שלב ב' של הפארק ותושלם העברה של כמעט 50 מיליון שקלים מרמ"י אל נגב פארק לצורך עבודות פיתוח. בכנס בינלאומי שעורך משרד התיירות בתל אביב עם משקיעי תיירות מכל העולם, אשר נפתח היום (ד') הוצג "נגב פארק" לראשונה בפני עשרות משקיעים פוטנציאלים שיגיעו מכל העולם.

החלטת ממשלה מלפני 20 שנה

כבר היום פועל בשטח הפארק מסלול המירוצים הגדול בישראל שמארח תחרויות ופעילות מוטורית מגוונת, בהן מירוצי פורמולה 3, וכן מרכז תעופה אזרחי המקיים פעילות אקסטרים של צניחה ולימודי תעופה. לאחר הקמת כלל הפרויקטים בשלב ב' הפארק צפוי לכלול מאות משרות חדשות בתחום התיירות והאירוח, ולהערכת המפתחים יכניס מיליוני שקלים בשנה מארנונה, שישמשו לטובת תושבי העיר באר שבע והמועצות סביבה.

לדברי אלון קוברסקי, מנהל הפיתוח העסקי של חברת נגב פארק, "הרעיון התחיל בשנת 2003 כפיתוח תיירותי בנגב בהחלטת ממשלה. מה שבנוי היום הוא מסלול פורמולה 3 ובעתיד יהיה מסלול פורמולה 1.  עוד יש כיום  בשטח גן חיות "נגב זו". הוא בשיפוצים וייפתח ביוני בשם חדש 'מדבריום'. בין היתר הוא ישמש להצלת חיות וניתן יהיה לטייל בקרבת החיות, כמו סוואנה.

"אנחנו החברה המפתחת וננהל את כל מה שקורה בשטח, נבצע טיפול נופי ותשתיות של חשמל ומים עד גבולות המגרש, ובתוך המגרש הדברים יתנהלו על ידי הגורמים הפרטיים. לדברי קוברסקי, הוא אינו יודע מה יהיו סכומי המינימום במכרז, אך מדבר על הסכומים כיום: "דונם תעשייה נמכר ב-1.8 מיליון שקל. הסכומים לאטרקציות תיירותיות יהיו גבוהים יותר".

עוד לדבריו, "עולם התיירות בנגב מתפתח והמלונות כאן נהנים משיעורי תפוסה גבוהים - בירוחם, בשדה בוקר ובמצפה רמון. האיכות של המלונות והאיכות של האטרקציות יהיו הגורם המכריע מצד המשקיעים. מבחינת הזכויות כל הקרקע היא בייעוד תיירות כך ניתן לבנות בה לונה פארק, פארק מים ועוד".

דנילוביץ': "נילחם על הקמת שדה תעופה בינ"ל במתחם הפארק"

ראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ: "מטרופולין הנגב הופך להיות אזור הביקוש הבא של מדינת ישראל, גם בתחום התיירות, הבילוי והפנאי. ׳הנגב פארק׳ יהיה פארק האטרקציות הגדול ביותר במדינה ויכלול מלונות וכפרי אירוח, אטרקציות של מים דוגמת בריכות גלים, לונה פארק מתקדם ואטרקציות נוספות ומגוונת. הפארק, בשיתוף המועצה האזורית בני שמעון, יממש את הפוטנציאל העצום שבאזור ויהפוך למוקד משיכה של אטרקציות ופרויקטים לאומיים ובינלאומיים.

"אנו נלחמים להפוך את שדה התעופה שבמתחם (שדה תימן) לשדה תעופה לטיסות מאירופה והאזור. אנחנו שמחים על העניין שיזמים ומשקיעים מגלים בפארק, שיהפוך גם למוקד תעסוקה חשוב ומנוע צמיחה כלכלי חשוב לאזור."

ראש מועצה אזורית בני שמעון, ניר זמיר אמר: "אנחנו מממשים את הפוטנציאל של הנגב. מיקומו של פארק הנגב, אפשרויות ההגעה אליו הופכות אותו לאתר אטרקטיבי למשקיעים מכל העולם. הפארק יהווה מוקד משיכה אדיר לנגב, יספק מקומות תעסוקה, ואפשרויות פיתוח באזור. יש לנו מרחב עצום להובלת תיירות ייחודית שלא הייתה כמוה בישראל ואנו שמחים על האפשרות להביא את התיירים לאזורנו להכיר מקרוב את אחד המקומות היפים בארץ".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלבאר שבענגב פארקמועצה אזורית בני שמעוןאלון קוברסקי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...